31 okt 2009 9:48
31 okt 2009 9:53
31 okt 2009 10:57
31 okt 2009 11:05
31 okt 2009 12:28
31 okt 2009 13:21
31 okt 2009 13:38
31 okt 2009 13:47
31 okt 2009 13:52
31 okt 2009 15:05
horn schreef:in de regel zullen klassiekers tot 1986 idd wat prijsvaster blijven dan jongere klassiekers. merk dat ook bij andere auto's. Maarja, hoe lang voordat onze graairegering wederom de regeling aanpast. "Alleen auto's van voor 1986 met ABS en Airbags zijn nog belastingvrij..."
01 nov 2009 11:20
paSCal schreef:
Stel dat 5.000km/jaar rijdt in die auto, en om het makkelijk te houden, rijdt hij 1:10. Dat betekent dus 500 liter benzine per jaar, wat neerkomt op zo'n 700 Euro aan brandstof. Daarnaast dus verzekering van zo'n 170 Euro. Beetje onderhoud aan de wagen van zo'n 600 Euro per jaar. Dan heb je het totaal dus over een kleine 1.500 Euro/jaar. En dan dus 350 Euro besparen op 'wegenbelasting'.
Daarbij, hoe lang hebben de meeste mensen zo'n 944. Stel dat je de wagen 3 jaar hebt, dan mag hij dus maximaal 1.000 Euro meer kosten dan een vergelijkbare (jongere!) wagen.
01 nov 2009 11:49
01 nov 2009 12:07
01 nov 2009 12:22
turbocruiser schreef:Echter, mark my words; bij het rekeningrijden wordt het aantal gereden kilometers gekoppeld aan de CO2-uitstoot en/of de motorinhoud.
01 nov 2009 13:01
Retep schreef:turbocruiser schreef:Als dat zo is komen alle oudere Porsches (pre-M96) er slecht vanaf ben ik bang. Ikzelf heb bijvoorbeeld 3.6 liter motorinhoud en denk qua CO2 niet echt gunstig mbt. de huidige standaarden...![]()
01 nov 2009 13:16
01 nov 2009 13:54
01 nov 2009 14:11
01 nov 2009 14:34
01 nov 2009 14:42
Jort schreef:Ceteris paribus heeft een type II van na '86 imho weinig meerwaarde t.o.v. een '86er. Dan is die 520 Euro besparing per jaar best een leuk kado.
01 nov 2009 15:16
01 nov 2009 15:24
RonP schreef:En mocht 35,- euro p/mnd onoverkomelijk zijn dan is het misschien verstandiger een andere type auto te kopen.![]()
02 nov 2009 1:40
turbocruiser schreef:zozo, ook latijn gehad?
02 nov 2009 10:34
Precies wat ik zei, maar dan andersRonP schreef:Als je naar alle maandelijkse kosten van een 944 kijkt (incl. onderhoud, etc) dan denk ik dat die 35,- euro p/mnd het verschil echt niet zal maken.
En mocht 35,- euro p/mnd onoverkomelijk zijn dan is het misschien verstandiger een andere type auto te kopen.![]()
02 nov 2009 15:37
Rescue911 schreef:Mooi onderwerp voor het Topicje "discussie": Ik geloof dat de 944's van 1985/1986 in zeer korte tijd in waarde gaan stijgen aangezien dit de enige twee bouwjaren zijn van de 944 type II die nog wegenbelastingvrij gaan worden.