Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:12

We hebben weer een snel wat ineressants gemaakt:
http://www.berekenkilometerprijs.nl

Duur grapje om veel kilometers te maken in je Porsche in 2018!

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:28

:cheers: thanks, erg handig :thumleft:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:35

aleh schreef:Duur grapje om veel kilometers te maken in je Porsche in 2018!


Oudje kopen dan. :mrgreen:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:37

In 2018 ben ik filthy rich en zal het mij jeuken in mijn 998 GT3 RS :mrgreen:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:47

hoezo, rijden wij gratis dan wim?

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:49

Wouter WAKKER worden :drunken: :mrgreen:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:53

Is een jaar ouder dan de mijne, dus alzheimer light kan van toepassing zijn. :lol:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 21:57

als ik gratis rij vanaf vlg jaar kan je zoon weleens een pb'tje verwachten :scratch: 8)

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 22:07

Nog Leuker is naar Zeeuws Vlaanderen komen wonen, en in België gaan werken. :wink:


Dit topic komt op mij (weer) over alsof er een discussie op gang MOET komen tussen Belgen en Nederlanders...

Moet ik ook betalen in het buitenland?

Nee, de kilometers die u in het buitenland rijdt hoeft u niet in Nederland te betalen. In het buitenland betaalt u vaak al andere kosten, zoals de tol in Frankrijk en de vignetten in Zwitserland en Oostenrijk. De techniek moet ervoor zorgen dat u vanaf de grens niet meer betaalt.


Dus lekker naar hier komen, geen spits heffing kennen we hier niet
en lekker in België gaan shoppen en uitgaan.

Zal weer wel een discussie oproepen bij de middenstand hier, die gaan weer mopperen dat ze dan in het weekend geen toeristen coffee shop snuivers meer krijgen. :lol: :wink:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 22:11

Ik wacht het allemaal rustig af. Moet eerst nog maar goed gekeurd gaan worden. Zolang de uitvoering al meer dan een miljard per jaar kost en het systeem zeer makkelijk te omzeilen is zonder het kastje onklaar te maken zie ik het nog niet zo snel gebeuren.

Mijn baas is wel blij met me met ruim Eur 280 per maand volgens het rekening rijden :|

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 22:25

Lukt bij mij niet. Ik vul merk en type in, kilometers per jaar en in spits, druk op 'ververs overzicht' maar er gebeurt niks. :(

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 23:49

Laat je niet foppen, het rekeningrijden wordt voor de meeste Forummers een forse lastenverzwaring.
:twisted:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

17 nov 2009 23:52

Afbeelding Afbeelding

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Met de kilometerprijs zou 59 procent van de automobilisten erop vooruit gaan. NRC stelt vast dat het inderdaad te mooi blijkt om waar te zijn. Het sommetje van Eurlings klopt namelijk alleen als je minder gaat rijden. Als autorijden 10 procent duurder wordt, en de automobilist rijdt vanwege die hogere kilometerprijs 15 procent minder, dan gaat hij er financieel inderdaad op vooruit. Dát is de kern van de belofte dat het straks goedkoper wordt. Die 15 procent verkeersafname is geen doel meer. Het is een aanname geworden.

Dat levert vervolgens alle andere positieve argumenten voor een kilometerheffing. De files halveren, de uitstoot van fijnstof en kooldioxide daalt, de geluidsoverlast neemt af, het aantal verkeersdoden gaat met 7 procent naar beneden – allemaal statistische waarheden die direct samenhangen met minder verkeer. Maar als we niet minder gaan rijden, dan wordt het niet goedkoper, schoner, sneller, maar wordt wel de schatkist voller.

Bron: NRC Handelsblad (niet online)


En als we wel minder gaan rijden dan wordt het bedrag per km opgeschroefd anders komt er te weinig binnen. :roll:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 13:03

Wordt inderdaad een dure grap.
Mijn 996 waar ik nu Eur. 45 in de maand houderschapsbelasting voor betaal kost me in 2014 Eur. 116 per maand en in 2018 Eur. 258 per maand.
En dan ga ik er van uit dat ik buiten de spits rijd. :shock:

De leasebak is nog leuker;
Ik rijd zo'n 90.000 km per jaar waarvan 70.000 in de vastgestelde spitstijden.
In 2014 gaat dat Eur. 168 per maand kosten
In 2018 slechts Eur. 1018 per maand :shock: :pale:

Hoezo lastenverlichting voor de burger..... :bang:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 13:46

Nee, je zit te hoog. Ze gaan er van uit dat je minder gaat rijden. :roll:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 13:53

Voor auto's van voor 2003 moeten we zeker d(i)e ingewikkelde formule uit het andere topic gebruiken :roll: :?:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 14:29

Patrick schreef:Nee, je zit te hoog. Ze gaan er van uit dat je minder gaat rijden. :roll:

Ook niet, want dan gaat het tarief nog verder omhoog.

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 16:29

Mee eens.
Betalen zal je. :bang:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 16:35

En die overheidsrekenhulp werkt niet.
Dan de ontwerpwet er op nageslagen: de voor ons ongelooflijk belangrijke bouwjaarfactoren zijn nog niet bekend.
Ik krijg een beetje een assurantietussenpersoon-gevoel!
:wink:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 18:25

Het zijn gewoon boeven :evil:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 18:33

De beamer met 25k kilometer met spitsverkeer per jaar 40% voordeliger dan de hobby Porsche met -0- spitsverkeer :| Begrijpen doe ik 't niet

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 20:05

maurice schreef:Wordt inderdaad een dure grap.
...

Hoezo lastenverlichting voor de burger..... :bang:


Voor de werkende burger zal je bedoelen. :roll:

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 21:44

ik heb in een krant nog eens nagelezen hoe de bedragen worden vastgesteld. Een compleet onnavolgbaar, complex systeem, afhankelijk van co2 uitstoot, tijdstip, locatie en een combinatie van die 3 (en ik vergeet ongetwijfeld nog andere variabelen). Dat voorgeschotelde sommetje leerde mij in elk geval een ding: zelfs een calculerende burger geeft het hierbij gauw op en gaat maar gewoon door met autorijden zoals hij het altijd gewend was, en betaalt straks zuchtend en steunend de in bijna alle gevallen hogere rekening. Kijkk, als je enkele Euro's kan verdienen door op een aangewezen dag een specifiek stuk weg te vermijden, daar kun je als calculerende burger je eigen gedrag op op bijsturen (de wat minder calculerende burger zal het ook dan een zorg wezen 8) ), maar zodra de complexiteit te hoog wordt, haken mensen naar mijn idee volledig af.
Net zo storend als de algehele lastenverzwaring vind ik tevens (en velen met mij denk ik zo) de hiermee gepaard gaande mega-bureaucratie, die het milieu ook zeker niet ten goede zal komen.
Als men het mileu echt een warm hart zou toedragen, was het echt veel eenvoudiger: enerzijds de bron belasten, en dat is de energieconsumptie zelf (benzine, diesel, electriciteit) en anderzijds werken aan duurzame alternatieven en oplossingen op het gebied van mobiliteit. Door enkel het (zoveelste) kostenverhogingsmechanisme toe te passen, zal het gedrag naar mijn idee weinig veranderen.

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 21:59

Ook al is de rekensom als geheel wat complexer, zelfs een niet al te snugger persoon kan straks zien dat bepaalde ritjes op bepaalde momenten op bepaalde plaatsen duurder zijn dan anders/elders. Dat kan resulteren in aangepast gedrag, zonder dat naar een bepaald eindbedrag (bijv. per maand)toegerekend wordt. In dat laatste geval zou het inderdaad lastiger worden.

Re: Reken je Porsche uit Rekeningrijden

18 nov 2009 22:14

Mee eens Jort, maar op het moment dat de tastbaarheid verdwijnt (want wie weet straks nog wat het nu echt kost als hij/zij besluit toch maar tijdens de spits te rijden in plaats van net erna, om maar wat te noemen), denk ik dat het sturend effect echt minder wordt. In elk geval het specifieke sturen (en dat is het doel), namelijk minder auto's in de spits in de drukkere gebieden. Dat men meer in het algemeen extra op zal passen en zal trachten minder te bereiken, dat bereik je veel eenvoudiger en vooral heel veel kostenefficienter door verhoging van energie- en brandstofkosten, lijkt mij (maar goed, dat kun je als minister in Nederland maar heel moeilijk verkopen na het Kwartje-Kok thema - dan maar liever een meer verhullend verhaal).
Plaats een reactie