Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 nov 2009 11:45
In de nabije toekomst ben ik van plan om een gt3 aan te schaffen.
Het zal waarschijnlijk eentje uit de eerste serie worden,dus een 996 MK1 van '99-2000.
Is er van dit model ook een RS-versie beschikbaar en kan er iemand mij de exacte verschillen aantonen tussen een gewone GT3 en GT3RS?
21 nov 2009 12:01
jack,
van de eerste serie is hoegenaamd geen RS versie gebouwd...die is gebaseerd op de MkII.
Wat is je intentie van je GT3? Ga je'm gebruiken on track of vind je het gewoon een heel mooie wagen en is dat de reden van aanschaf?
In het eerste geval zou ik zeggen => MKI, MKII of RS => het is het mannetje achter het roer die bepaalt wat en hoe... dus een goedkope geprepareerde MkI lijkt me de beste keus.
Geval 2 is subjectief... velen vinden de MKII een pak mooier (in tegenstelling tot mezelf).
Op technisch gebied kan je er wel op aan dat de MKII een aantal verbeteringen heeft (boite, remmen,...) maar wel iets "braver" rijdt dan de puntige MkI
...altijd welkom om er es bij een kop koffie over te praten trouwens
21 nov 2009 12:34
MichM3 schreef:velen vinden de MKII een pak mooier (in tegenstelling tot mezelf).
Op technisch gebied kan je er wel op aan dat de MKII iets "braver" rijdt dan de puntige MkI
En toch koos je zelf voor de MkII?
MichM3
964RS & 996 GT3 RS
Brussels, Belgium
21 nov 2009 12:47
Piet schreef:MichM3 schreef:velen vinden de MKII een pak mooier (in tegenstelling tot mezelf).
Op technisch gebied kan je er wel op aan dat de MKII iets "braver" rijdt dan de puntige MkI
En toch koos je zelf voor de MkII?
...MKII?...tja de RS is op de MkII gebaseerd maar is toch een aparte auto hoor. Voor mij was de keuze of MKI CS of RS... MKII spreekt me ni zo aan.
De manier waarop je de wieltreinen kan afstellen is nog geavanceerder dan bij de MKII...je hebt ook de carbon koffer, de plexi achterruit, het is gewoon een heel aparte auto en heel exclusief ook.
21 nov 2009 12:48
@piet Your point being???
Het zit wss in de andere link van gast, Maar er was en mkI mkI C
lubS
port en een cup versie die was (als ik me niet vergis) de GT3R maar ik weet niet als deze "road leagal" gemaakt kan worden.
21 nov 2009 12:50
cup is niet straat-legaal dus doet niet ter zake hier.
21 nov 2009 13:00
Mich, Waarom heb je voor de RS gekozen over de mkI CS is er veel verschil tussen de twee? En hoe bevalt de 64RS
21 nov 2009 13:32
heb uiteindelijk de 996RS gekozen omdat het qua waardebehoud gewoon de betere keuze is en het ook een specialere auto is. Qua rijden heb ik er nooit bij stilgestaan, ik zou even veel pret in een MKICS hebben dan in deze...de RS badge maakt qua show en verhaal en als liefhebber van het merk zoveel verschil. Dus eigenlijk louter een emotionele keuze + motivatie waardebehoud.
Verschil met de 64Rs is dat de GT3 makkelijker rijdt en sneller is... in de 64 moet ik veel meer aan het karretje trekken om vooruit te gaan. Het remmen in de ouwe is dan weer wel veel beter. Sound is ook 2 keer zo verschillend....eigenlijk 2 aparte auto's hoor.
21 nov 2009 13:53
Duidelijk en verstandig over 96RS maar qua toekomstig waard denk ik de CS zou ook niet slecht zijn
mijn vraag over de 64RS was niet het verschill tussen de autos, het was meer jouw persoonlijk ervaring met de auto nou dat je hem een tijdje heb gehad.
21 nov 2009 14:20
64RS is een schitterende, eenvoudige auto.... pure porsche...heerlijke sound, rauw, hard, strakke lijn... zeer betrouwbaar. Eenvoudig in onderhoud
Vorig jaar een paar trackdays mee gedaan, super...dit jaar slechts een keer buitengehaald richtng Dijon...ding rijdt perfect...600km heen, dagje rijden, 600 terug... zonder de minste aarzel.
21 nov 2009 14:28
MichM3 schreef:...MKII?...tja de RS is op de MkII gebaseerd maar is toch een aparte auto hoor. Voor mij was de keuze of MKI CS of RS... MKII spreekt me ni zo aan.
De manier waarop je de wieltreinen kan afstellen is nog geavanceerder dan bij de MKII...je hebt ook de carbon koffer, de plexi achterruit, het is gewoon een heel aparte auto en heel exclusief ook.
Ik snap 'm nu, met MKII bedoel je de reguliere 996 GT3 van het facelift type (de auto die M a r c heeft) ter onderscheiding van de 996 GT3 RS
Ik associeerde MKII tot nu toe alleen met het facelift type 996, dus ik snapte even niet waarom je zei dat MKII je ni zo aanspreekt, nu de GT3 RS is gebaseerd op dat faceliftmodel.. Maar nu is het duidelijk geworden.
Hartelijke groet,
Piet
21 nov 2009 14:36
BTRIII schreef: @piet Your point being???
Ik snapte niet waarom MichM3 zei dat het MKII type hem niet zo aanspreekt, nu de 996 GT3 RS die hij zelf heeft op het facelift type 996 (dat ik zelf MKII noem) is gebaseerd. Ik stelde slechts een vraag
Die vraag is nu door MichM3 beantwoord, met MKII bedoelt hij kennelijk de reguliere 996 GT3 (van het faceliftmodel) en niet de RS
21 nov 2009 15:13
Zo'n 996 GT3 is gewoon ook een steengoede en snelle auto. Great Value for money... of het nu MkI of MkII is, je vindt ze aan goeie prijzen.
997 GT3 ziet er beter uit...period...maar qua rijplezier? Men zou ni de eerste zijn die het zich beklaagt de "upgrade" gemaakt te hebben...7GT3 rijdt makkelijker, maar is ni perse sneller (PASM boosdoener).
Nu is de MkII uit van de 7GT3...met 3.8l als grootste "evolutie" en straffere PASM. 'k word er ni warm van. 7GT3 MkI is een voltreffer qua looks, de MkII is een stapje terug vind ik maar soit. Net hierdoor is voor mij de 996 GT3 in al z'n varianten weer aantrekkelijker geworden. Er komen steeds meer toeters en bellen op die GT3 om een breder publiek aan te spreken. Vergeet niet dat de 996 GT3 MkI en RS de laatste serie GT3's zijn die met de hand geassembleerd zijn in Weissach. Toch niet onbelangrijk als liefhebber hé!!
21 nov 2009 15:42
Ervaring spreekt dat truth ietsje anders in elkaar steekt
22 nov 2009 1:30
De toekomstige GT3 zal vooral in de weekends gereden worden en zeer uitzonderlijk eens op Zolder of Spa-Francorchamps tijdens een trackday of meeting.
Na de vele antwoorden weet ik nog steeds niet wat het verschil is tussen een "gewone" 996GT3 en een 996 GT3RS.
22 nov 2009 1:39
jack bauer schreef:Na de vele antwoorden weet ik nog steeds niet wat het verschil is tussen een "gewone" 996GT3 en een 996 GT3RS.
Ongeveer 50,000 euro...
meer info hier
22 nov 2009 1:50
Je zou ook even een beetje moeite kunnen doen en 't opzoeken op 't net...info te over. Ik blijf 't altijd een beetje vreemd vinden dat iemand iets kopen wilt waar hij niets van weet, maar goed... niet vervelend bedoeld hoor
22 nov 2009 11:32
gast schreef:http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=16435
Topic doorgenomen en toch al iets wijzer geworden,thanks
22 nov 2009 11:33
Heeft er iemand al eens een kijkje gaan nemen naar die zilveren GT3 bij Van Kessel?
Lijkt mij zeer aantrekkelijk geprijsd niet?
22 nov 2009 12:42
gelukkig Jurgen, dat anderen ook wel eens die gedachtenspinsels hebben. Soms ga je twijfelen aan jezelf
22 nov 2009 22:53
hey jack hebbie deel 7 vanjezelf nou al gezien? ikke wel op blue rray vette shit man
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.