Zijn twee heel verschillende auto's. Qua acceleratie kan het redelijk met mekaar op komen. Maar het bochtgedrag van een 911 is vele malen soepeler dan een 928. Om een 928 haaks een bocht door te krijgen merk je duidelijk dat de auto een langere wielbasis heeft en je meer gewicht mee zeult. 928 is echt als een snelle GT reisauto bedoeld.
thx, da's al iets. Lijkt mij wel dat een 928 "ruimer" is (ivm dochtertje) en ABS lijkt me ook wel lekker.
Hoe is het met de betrouwbaarheid en onderhoud? In 15 jr tijd 911 is het enige wat ik had aan pech (en stilstaan) een defecte vlotter waardoor ik zonder benzine kwam te staan. Onderhoud is met een 911 ook een lachertje, maar een 928?
928 is achterin niet zo heel veel ruimer dan een 911. Wel een enorme kofferbak er achter. Onderhoud kunnen de 928 rijders wel wat over zeggen. Maar ik weet uit betrouwbare bron dat het een goede manier is om het spaarvarken af te laten vallen
Stelt ook niks voor, paar ruggetjes per jaar. Alleen als je serieus iets krijgt loopt het misschien op naar 5K a 6K, dus ook dat mag verder geen naam hebben.
Re: '86: 911 en/of 928
06 dec 2009 11:37
Plus kan vertellen dat je als bestuurder niet makkelijker in en uit uitstapt bij een 928, t.o.v een 911, en dat de hoofd ruimte niet toereikend is, vooral niet met een schuifdak. Andere ruimtes zijn weer wel iets groter.
Snel is die 928 zeker... Laatst weer die scene gezien van de gumball waarbij een opgefokte Subaru op topsnelheid echt volledig zoekgereden wordt door een 928. 270 km/h was in 86 serieus snel
Heb 3 Porsches 928 in onderhoud, een USA 928S automaat, een Euro 928S automaat met 3 bak, en een 928 GT 330pk met handbak en sper... De eerste 2 rijden als een luxe GT. De GT zelf durft een handvol te zijn met de sper en het koppel... Sportief met comfort, maar wel oppassen. Dat gewicht voel je steeds als je de bocht snel wilt omgaan. De 911 is lichtvoetiger en blijft op hoge snelheden een "uitdaging".