Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Koppelingskabel 914

06 dec 2009 20:49

Hello,

De koppelingskabel van mijn 914 (1.7 uit '72) is al tweemaal middendoor gebroken. De laatste keer heb ik naast de kabel ook de koppelingsveer (die de kabel met de koppelingshendel verbindt) vervangen. Iemand enig idee hoe het komt dat de kabel het begeeft? Vrees dat het niet de laatste keer zal zijn. Hij schuurt zeker nergens tegen, de buitenkant was steeds gaaf.

Thomas

Re: Koppelingskabel 914

07 dec 2009 0:00

welkom.

er lopen hier wel een aantal mensen met 914 ervaring rond, dus als je even geduld hebt, komt er vast een nuttige bijdrage. Het zijn er geen honderden, dus een beetje geduld is wel handig.

07 dec 2009 0:51

Waar is ie gebroken?
bij de pedalen, doorvoer van binnen naar buiten?

Het wil wel eens voorkomen dat de gaffel niet goed zit opgesloten in het belhuis, dan gaat de koppeling ook erg zwaar.
Kan ook zijn dat de bus van je koppelingspedaal versleten is. Dan maakt ie een vreemde beweging tijdens het intrappen

07 dec 2009 10:49

Silver914 schreef:Iemand enig idee hoe het komt dat de kabel het begeeft? Vrees dat het niet de laatste keer zal zijn. Hij schuurt zeker nergens tegen, de buitenkant was steeds gaaf.

Ik denk dat ze hier wel een idee hebben. ;)

07 dec 2009 23:33

Rene914 schreef:Waar is ie gebroken?
bij de pedalen, doorvoer van binnen naar buiten?

Het wil wel eens voorkomen dat de gaffel niet goed zit opgesloten in het belhuis, dan gaat de koppeling ook erg zwaar.
Kan ook zijn dat de bus van je koppelingspedaal versleten is. Dan maakt ie een vreemde beweging tijdens het intrappen

Telkens in het midden, koppeling voelt ook normaal aan hoor
Plaats een reactie