Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 dec 2009 22:43
Hallo allemaal ik kom hier voor het eerst even aanwaaien en moet zeggen, erg leuk forum. Ik ben me aan het orienteren voor een porsche 911 maar type weet ik nog niet liever geen targa en de prijs rond de 15. Ook zou het een belastingvrije of (bijna) moeten worden. hij hoeft niet perfect te zijn dat gaat ie later zeker worden. Mijn huidige hobbyauto is een klassieke fiat 500 maar mijn droomauto is de 911 en is nu de tijd om me te gaan orienteren en wellicht een aan te schaffen. Nu zijn er een aantal variaties motoren, wat zijn jullie ervaringen en wat adviseren jullie mij als beginnend P rijder kwa type en motor.
vr.gr. Richard
09 dec 2009 22:52
Wat wil je met de auto: Daily of hobby, rijden of sleutelen etc etc etc?
09 dec 2009 22:56
Het meest afgezaagde, maar wel doeltreffende antwoord hier is: zoekfunktie!
Verder kan ik je niet helpen, te technisch
Maar des al niet te min...succes met je zoektocht en welkom!
09 dec 2009 23:04
Ik wil de auto puur gebruiken als hobby/mooi weer auto. En deels zelf sleutelen mits ik er de tijd voor heb en de kennis van porsches moet nog komen.
Ik had bijvoorbeeld deze zien staan en vind dit een pracht auto wat is jullie mening hier van?
http://link.marktplaats.nl/301513191vr.gr. Richard
09 dec 2009 23:15
Ben er nog niet geweest dus durf niet te zeggen of er history van aanwezig is. Maar die km. stand lijkt me wel wat te laag voor die leeftijd.
Richard
09 dec 2009 23:17
Als het hele verhaal klopt, onderhoudshistorie enz, een akk, afwachten wat daar uitkomt en als je mazzel hebt lekker rijden voor dat geld. Antenne zit op een rare plek
09 dec 2009 23:48
Lijkt dit jullie een nette porsche voor dit geld als het verhaal ook een beetje klopt?
09 dec 2009 23:53
Gelet op bovenstaande opmerkingen wel. Maar laat altijd een AKK uitvoeren.
Op het industrieterrein waar de foto's zijn genomen zit ook een Porsche specialist, wellicht kent hij de auto, dan zou ik naar een ander adres toe gaan. In de omliggende gemeentes (Hilversum, Huizen) is genoeg keus
Succes
10 dec 2009 0:12
Normaal gesproken staat het NAP symbool achter de kilometerstand op MP... In dit geval niet dus dat zou een aanwijzing kunnen zijn dat dit een aandachtspunt waarop je moet letten kunnen zijn.
Jammer van de turbo spoiler... Kwestie van smaak denk ik.... Verder een mooie auto zo op de foto's te zien!
10 dec 2009 0:27
Lijkt mij ook een nette P voor een nette prijs. Niet vergeten om een AKK te laten uitvoeren.
10 dec 2009 0:28
kooistrart schreef:Lijkt dit jullie een nette porsche voor dit geld als het verhaal ook een beetje klopt?
Ja. En als er weinig slechts uit de akk komt zelfs een koopje
10 dec 2009 18:24
De motor van een SC is bijzonder betrouwbaar, de bak ook maar schakelt vaak erg hakerig (komt veel voor bij zgn. 915 bakken).
Aanbevolen aanpassing aan de motor zijn de hydraulische kettingspanners van een 3.2
De (turbo) achtervleugel is niet origineel, een zgn. whaletail wel. Het voorspoilertje is volgens mij ook van een 3.2
Verder sluit ik mij aan: AKK
10 dec 2009 18:55
Ik zou voor een 3.2 gaan, meest betrouwbaar, fors vermogen, als je een goede koopt, niet te gek in onderhoud.
Wel een auto die je moet leren kennen!! (Anders een 964 met wat meer "hulp").
Koop VOORAF aan je beslissing het boek van Peter Morgan over de 911, daar leer je ontzettend veel van!
10 dec 2009 19:30
Ik sluit me bij de vorige poster aan.
SC en 3.2 zijn beide redelijk betrouwbare auto's met het grootste verschil dat de kettingspanners op een 3.2 standaard beter zijn...
qua PK's scheelt het ook niet veel. 204 PK voor een SC (na 1980) en 231 PK voor een 3.2
En zoals hierboven aangegeven;
Peter Morgan - Original Porsche
10 dec 2009 20:08
Bedankt voor de informatie, ik denk inderdaad dat dat boek voor mij ook erg verstandig is. Heb vandaag gebeld met de verkoper en als ik tijd over heb ga ik a.s. zaterdag even kijken bij de auto. Ook zit ik nog te twijvelen of ik mijn 500 weg zal doen of er bij houden, maar ja heb geen plaats voor twee. De verkoper wilde de fiat na het zien van de foto's in elk geval wel inruilen. Ook is de laatste jaren erg weinig in de porsche gereden eigenlijk van apk naar apk en is de porsche wel toe aan onderhoud. Volgens verkoper is de auto een lange periode van dezelfde eigenaar geweest, maar de laatste jaren erg weinig in gereden.
vr.gr. Richard
10 dec 2009 20:52
hoi , ik heb zelf ook sc van '83
kheb van deze wagen nog geen moment spijt gehad
bij stond de turbo spoiler standaard op de wagen , dus zo afgeleverd door porsche , en de prijs is zekers niet te zot , maar wel eerst een goed kekijken die wagen
succes in ieder geval
14 dec 2009 11:52
De (turbo) achtervleugel is niet origineel, een zgn. whaletail wel. Het voorspoilertje is volgens mij ook van een 3.2
turbo-achtervleugel en frontlip zijn onderdeel van sportpakket, samen met verlaagd onderstel met Bilsteins en 16-inch fuchsen. heb het uitgeplozen want zat er bij mij ook zo op. Ik heb wel de vleugel laten verwijderen en de klep laten bijwerken.
wat het schakelen betreft, probeer enkele keren van 3 nr 2 te gaan, daar ligt en grote zwakte van de 915-boite.
veel plezier met je zoektocht
14 dec 2009 15:56
Koen De Moortel schreef:turbo-achtervleugel en frontlip zijn onderdeel van sportpakket
Carrera vleugel toch?
Sportpakket:
Carreravleugel
Voorspoiler
"Turbo (antisteenslag)stickers"
Zwart lederen interieur
15 inch Fuchs-velgen
14 dec 2009 15:58
op de foto is het een turbo vleugel
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.