10 dec 2009 2:15
10 dec 2009 10:52
10 dec 2009 11:00
10 dec 2009 16:30
Hessel schreef:Hi,
Ik heb zelf (nog) geen 356, maar denk dat de basis info niet heel veel zal verschillen van een vroege 911. Is in principe hetzelfde ontwerp, maar dan wat meer gestroomlijnd.
Hier mijn (Algemene) opmerkingen op jouw vragen.
1. ...
2. ...
3. ...
4. ...
5. ...
Success verder! Weet zeker dat je nog meer info gaat krijgen van forummers wat wat specifieker is.
Gr Hessel
10 dec 2009 16:38
de Fiscalist schreef:Goeie vraag, ik heb niet het antwoord voor je. Ik ben geen expert (althans niet op dit gebied ) en ik heb zowiezo weinig recht van spreken want ik rijd wel in een replica (wat overigens juist op het gebied van onderhoudskosten en roest grote voordelen heeft)
Wel heb ik best wat dingetjes gelezen over de 356 en het grootste probleem is roest. Technisch zitten ze wel vrij degelijk in elkaar, dacht ik.
In België en in Nederland vast ook zijn actieve 356 clubs. Ik zou daar eens mijn licht opsteken voor tips en advies. Er is vast wel iemand die je kan en wil helpen.
10 dec 2009 16:38
10 dec 2009 16:40
felix bahama 912 schreef:Stel dezelfde vragen eens op http://www.porsche356forum.eu/ en je krijgt de antwoorden!!
10 dec 2009 16:59
de Fiscalist schreef:Wel heb ik best wat dingetjes gelezen over de 356 en het grootste probleem is roest. Technisch zitten ze wel vrij degelijk in elkaar, dacht ik.
10 dec 2009 17:53
PS maak ik uit je 1e zin terecht op dat jij ook een 356 ambieert? Naast de 911 naar ik aanneem dan?
10 dec 2009 18:49
cabrio wim schreef:de Fiscalist schreef:Wel heb ik best wat dingetjes gelezen over de 356 en het grootste probleem is roest. Technisch zitten ze wel vrij degelijk in elkaar, dacht ik.
Je mocht willen dat alle nieuwere modellen Porsche na een beitsbad er nadien zo uitzagen als deze .
10 dec 2009 18:51
Hessel schreef:PS maak ik uit je 1e zin terecht op dat jij ook een 356 ambieert? Naast de 911 naar ik aanneem dan?
Een 356 naast mijn 911 zie ik inderdaad wel zitten. een vroege A of Pre-A dan wel. Vind ik strakker gelijnd. Maar ja, het eeuwige geld, tijd en ruimte probleem. Ooit eens.....
10 dec 2009 19:02
10 dec 2009 19:09
10 dec 2009 19:12
10 dec 2009 19:12
Jeroen914 schreef:De lijnen van een 356 blijven super
Ik vind alleen de kever techniek (ophanging / aandrijving) helemaal niks...
Lijkt me wel leuk om er iets spectaculairs van te bouwen zonder het klassieke uiterlijk aan te tasten
10 dec 2009 19:26
10 dec 2009 20:07
$TEEF schreef:dat is inderdaad gaaf Jeroen
10 dec 2009 21:19
Jeroen914 schreef:De lijnen van een 356 blijven super
Ik vind alleen de kever techniek (ophanging / aandrijving) helemaal niks...
Lijkt me wel leuk om er iets spectaculairs van te bouwen zonder het klassieke uiterlijk aan te tasten
10 dec 2009 21:21
$TEEF schreef:dat is inderdaad gaaf Jeroen
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... tart%3D126
10 dec 2009 21:36
TD (zonder I) schreef:Jeroen914 schreef:De lijnen van een 356 blijven super
Ik vind alleen de kever techniek (ophanging / aandrijving) helemaal niks...
Lijkt me wel leuk om er iets spectaculairs van te bouwen zonder het klassieke uiterlijk aan te tasten
Zoiets is ook leuk http://www.beauty-cars.nl/site/componen ... 5/lang,NL/ cool Uiterlijk niet helemaal origineel meer
10 dec 2009 21:37
Airhead schreef:Ik heb maar één boek dat voornamelijk over de 356 gaat. Denis Jenkinson - A Passion for Porsche.
Technisch heb je er niets/niet zo veel aan, maar geeft wel een aardig beeld van de toenmalige tijd en de 356 destijds.
Wel erg Engels; voor wie daar last van heeft.
Dit soort foto's vind ik dus leuk!
10 dec 2009 21:47
10 dec 2009 21:53
Heinz schreef:Ik weet niet of je in de buurt woont, maar Theo Siemerik in IJmuiden en Piet Kraan in Uithoorn hebben ook veel verstand van de oudere Porsches. Mijn ervaring is dat ze welwillend zijn om vragen te beantwoorden en als het punt daar is ook een AKK kunnen uitvoeren. Theo is ook actief met de 356 club, organiseerd jaarlijks een trip naar Gmund.
10 dec 2009 23:15
IPF schreef:de Fiscalist schreef:Goeie vraag, ik heb niet het antwoord voor je. Ik ben geen expert (althans niet op dit gebied ) en ik heb zowiezo weinig recht van spreken want ik rijd wel in een replica (wat overigens juist op het gebied van onderhoudskosten en roest grote voordelen heeft)
Wel heb ik best wat dingetjes gelezen over de 356 en het grootste probleem is roest. Technisch zitten ze wel vrij degelijk in elkaar, dacht ik.
In België en in Nederland vast ook zijn actieve 356 clubs. Ik zou daar eens mijn licht opsteken voor tips en advies. Er is vast wel iemand die je kan en wil helpen.
Ha die Fiscalist,
Geen expert zijn is geen zonde, des te leuker dat je toch reageert. Bovendien: jouw observaties sluiten nauw aan bij wat bijv. Hessel opmerkt, dus je weet er wel wát van en helpt me mijn beeld vormen: dank!
Jouw overwegingen mbt tot die replica zijn eigenlijk terecht en zouden - louter rationeel - ook de mijne moeten zijn. Maar er zit een moeilijk uitroeibaar historisch sentiment vast aan wat ik wil. Gek is dat: voor mij ruikt een typisch wat muffe oudere auto bijv. minder vervreemdend dan een gloednieuw getectyleerd bakbeest.
Riskant, die emotionele component, maar met gedegen voorbereiding hopelijk te controleren Die clubs klinken me als bron van goede raad in de oren.
Dank & groet,
Irvin
10 dec 2009 23:36
de Fiscalist schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in. Een replica kan idd wat dat betreft zeker niet tippen aan een originele. Alhoewel mijn replica gelukkig wel behoorlijke patine heeft, de echte nieuwe replica's doen het voor mij ook niet.
Wel woon ik net als jij in Den haag. Ook heb ik nog wel een mooi boek liggen over de 356. In het boek behandelt de auteur de verschillende modellen, is zeker leuk en leerzaam. Je mag het wel lenen van me (en als je op een mooie dag komt, kunnen we ook wel een rondje rijden in de replica als je dat leuk vind...)
Een mooie 356A of preA lijkt me ook wel wat, maar zo staat er nog heel wat op de lijst. MB 190sl, 964, BMW 3.0 csl etc.