ff beknopt
Je orginele dempers/veren zijn voor een bepaalde hoogte, demping op elkaar afgestemt.
Je wilt je auto 'iets' omlaag brengen lees 3 a 4 cm dan, dan kan je met veren volstaan, let wel dan op de km's die de dempers erop hebben zitten.
Als je verlaagt verkort je de demp karakterestiek van de demper dmv een kortere/stuggere veer. DWZ dat de demper kan gaan lekken als deze al wat ouder is en de auto kan gaan stuiteren. omdat de demper de oorspronkele in en uitgaande slag niet meer kan maken, hij wordt nu immers begrenst.
Dit is wat mensen die geen verstand hebben van verlagen, altijd roepen, t'zal wel stuiteren als een gek. als zij een extreem verlaagde auto zien.
Echter, daar komt de schroefset om de hoek kijken!
JE kan em zo laag zetten als de weg toelaat
De verlaging kan dus op performance of optisch geheel naar smaak gebracht worden, zeker icm met het uitwegen van de auto, kan je een zeer strak sturende machine krrijgen die in bochten en zelfs op hoge snelheid de auto erg veilig doet overkomen.
En in elk geval zijn de dempers/veren op elkaar afgestemd, hardheid is instelbaar, en ook de rebound.
maw stug als ie stug moet zijn, bv drempel, oneffenheden asfalt, en comfortabel waar de weg het toelaat.
Ander voordeel is, dat met slechts het verwijderen van de wielen, de hoogte doormiddel van een draaibare ring versteld kan worden.
Mocht je het eea in de praktijk willen ervaren, ik woon in Purmerend, je bent altijd welkom.
Uiteraard is er wel een prijs verschil, waar een goed setje veren al gauw €500 kost moet je er bij een schroefset al gauw 1000 bij optellen.
Alhoewel voor de Boxsters tegenwoordig al een KW VAR1 te koop is voor iets van €1250 (dan heb je echt een top set voor je geld)
gr Ricky