12 dec 2009 19:58
13 dec 2009 11:14
13 dec 2009 11:34
14 dec 2009 19:01
14 dec 2009 19:13
14 dec 2009 21:15
15 dec 2009 0:19
15 dec 2009 22:41
16 dec 2009 16:25
16 dec 2009 16:42
16 dec 2009 23:15
PaulW schreef:Volgens mij gaat eea van toepassing zijn op NIEUWE auto´s. Import gebruikte auto´s vanuit Duitsland bijvb. kan conform het nieuwe principe (dus op basis van C02 uitstoot en lagere BPM) of op basis de oorspronkelijke BPM aangifte manier.
Je berekening is volgens mij ook niet geheel juist. Als je in schijf 2 zit is de grens 180 gr. per km. Alles boven de 180 is a E 120,- per gram. Dus 266gr/km zou komen op (266-180) 154* E120,- = E 10.320,- + BPM. (Nog steeds fors!)
16 dec 2009 23:51
17 dec 2009 14:08
17 dec 2009 14:54
18 dec 2009 17:49
Ralf schreef:Neem als voorbeeld een 2005 porsche 911 cabrio, 266g/km co2 uitstoot.(o.g.v autoweek, maar de bpm calculator geeft een hoger getal)
Dan zou je dus in schijf 2 vallen lijkt me(180-270 g/km)
in 2010 ga je dan 120 euro per gram betalen(de jaren erna nog VEEL meer)
dat zou dan 266 keer 120 = ongeveer €32000,-
Voor onzuinige auto's van voor 1 feb 2008, is het in bijna alle gevallen voordeliger in 2009. De CO2 heffing weegt hier zwaarder dan het voordeel op de BPM. Als er toch in 2010 aangifte wordt gedaan, dan mag er voor gekozen worden om aangifte te doen, volgens de BPM regels die golden ten tijde van de 1e toelating. Concreet houdt dat dus in dat er in 2010 gekozen mag worden welke methode het voordeligste is. Er mag dan gekozen worden tussen de regels van 2010, of de regels die golden op het moment dat de auto nieuw verkocht is.
Keuzemogelijkheid BPM
De verandering in de BPM voor 2010 kunnen erg nadelige gevolgen hebben. Daarom is het toegestaan om er voor te kiezen dat er aangifte gedaan wordt op basis van de BPM zoals deze heffing was in het oorspronkelijke jaar. In 2005 was er bijvoorbeeld geen heffing op basis van verbruik, energielabel of iets dergelijks. Er was toen wel een BPM percentage van 45,2%. Er mag voor gekozen worden om met het percentage van 45,2% aangifte te doen, als dat voordeliger uitpakt dan volgens de nieuwe 2010 regels.
19 dec 2009 0:01
19 dec 2009 0:50
19 dec 2009 0:55
19 dec 2009 1:14
19 dec 2009 12:04
19 dec 2009 12:49
BTRIII schreef:In 2010 kan je de oude regeling nog gebruiken (als het voordeliger is) het zou je 5,2% meer als 2009 kosten
19 dec 2009 19:40
Paul II schreef:Maar volgens de website van de douane geldt de CO2 toeslag niet voor auto's van voor 1 februari 2008
Maar je mag ze wel toepassen, d.w.z. wat het voordeligst is: de cijfers van nu of van het jaar van 1e toelating.
19 dec 2009 20:13
19 dec 2009 21:10
ralf996 schreef:dus geld die co2 takst nou wel of niet voor auto's van voor 2008?
19 dec 2009 22:02