Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 dec 2009 10:55
Goedemorgen, heb al een aantal keer gehad dat bij het openen van het portier van mijn 996 cabrio MK2, mijn raam niet een stukje zakt(door de vorst), zoals normaal wel gebruikelijk is.Daardoor is het natuurlijk ook weer erg lastig om de de deur te sluiten.Hoor net dat mijn collega met een 997 cabrio ook hetzelfde probleem heeft met dit weer.Graag wil ik weten of andere forum leden ook dit probleem hebben met hun 996/997?Zijn er tips om dit te verhelpen(behalve binnen zetten
)?Is dit probleem niet een beetje porsche onwaardig of zeur ik nu?Alvast bedankt!
24 dec 2009 11:15
Kwestie van je rubbers verzorgen. Ik heb er geen last van, ook niet bij -15 hele nacht buiten.
24 dec 2009 11:17
Inderdaad ... rubbers
... en dat is niet alleen bij Porsche zo
24 dec 2009 11:50
Bedankt voor de tips, hebben julllie nog een voorkeur voor een bepaald product en hoe het gebruikt dient te worden?
24 dec 2009 11:57
Devils son schreef:Kwestie van je rubbers verzorgen.
Je zit toch niet omhoog?
24 dec 2009 11:59
Vaseline en daarna bepoederen met talkpoeder !!
gr Diablo
24 dec 2009 12:07
ik hoef niet alles te weten, diablo
24 dec 2009 12:12
Klopt heb ik ook de afgelopen dagen...
Deur openen gaat meestal wel, maar ontzetten oppassen met dichtdoen!!!
Het raam blijft dan nl omhoog en past niet onder het cabrio dak, je kan iemand van buiten dan het raam even onder het dak laten drukken dan gaat het prima, maar nooit de deur dichtgooien, of trekken dan heb je kans dat het raam knapt
Vaseline ed prima voor de rubbers maar in dit geval lastig omdat het raam vastgevroren zit in gleuf van de deur. Succes.
24 dec 2009 12:19
In de handel is er ook silicone spray te verkrijgen voor op de raamgeleider te spuiten ,
gr Diablo
24 dec 2009 12:24
of de gleuf ook insmeren met vaseline, klinkt smerig maar is het niet
24 dec 2009 12:27
NEE ,
dan heb je er geen plezier meer aan !!!(te los)
24 dec 2009 15:46
Heb het met mijn 1-serie (3-deurs) ook. Vaak is de oplossing, om met de deur "open", dus half in het slot, de oprit af te rijden (zegmaar van de stoep af, wel met zo'n oprit). Dan tordeert de auto dermate, dat ze bijna altijd wel weer los gaan. Heb het al een paar keer nagevraagd bij de dealer, die komt met de oplossing dat ik mijn auto niet moet wassen als het gaat vriezen. Wellicht even vergeten dat er ook water uit de hemel komt
24 dec 2009 15:48
Glycerine; van de APO(theek)
Hirschtalg; van de ATU(=Duitse Halfords, tegenwoordig ook in NL te vinden, maar wel met ander/kleiner? assortiment)
Werken ook prima.
24 dec 2009 15:54
Siliconenspray
24 dec 2009 16:06
En als ie dan toch vastzit kun je een beetje ruitenontdooier sprayen op de plek waar het raam in het portier zakt. Dan laat het raam 'los'.
24 dec 2009 16:33
Heeft niets met je rubbers te maken
!
Door het laagje ijs op de ruit, wil de ruit inderdaad soms niet meer automatisch naar beneden, wat bij de cabrio versie nodig is (circa 1 cm), zodat de deur fysiek ook open kan.
3 oplossingen:a. een ijskrabbertje meenemen (dus niet in de auto laten liggen
) en voor het openen even de ruit ijsvrij maken
b. de ruit ijsvrij maken met ruitontdooier spuitbus
c. een standkachel laten monteren
24 dec 2009 16:39
Rob Herfst schreef:Heeft niets met je rubbers te maken
!
Door het laagje ijs op de ruit, wil de ruit inderdaad soms niet meer automatisch naar beneden, wat bij de cabrio versie nodig is (circa 1 cm), zodat de deur fysiek ook open kan.
Dat is bij de coupe exact hetzelfde en ik heb nog nooit meegemaakt dat de ijslaag op de ruit problemen gaf. Wel het vastzitten van het portierraam in de rubbers.
24 dec 2009 16:46
Diablo schreef:In de handel is er ook silicone spray te verkrijgen voor op de raamgeleider te spuiten ,
gr Diablo
Silicone spray op een auto.
Foei Diablo, jij zou toch beter moeten weten.
gebruik dan soya spray Zep70, veel beter en vergaat niet, blijft een smerende werking hebben.
Is ook goed voor de krakende gelijmde ruiten.
24 dec 2009 16:50
edwin 996 cabrio schreef:Bedankt voor de tips, hebben julllie nog een voorkeur voor een bepaald product en hoe het gebruikt dient te worden?
Alle rubbers voor de vorst inwrijven met vette talk poeder, plakt niet zo als alle andere zooi. vaseline e.d.
24 dec 2009 16:51
cabrio wim schreef:gebruik dan soya spray Zep70
Ook te gebruiken bij bakken en braden?......
24 dec 2009 17:04
dannyl schreef:of de gleuf ook insmeren met vaseline, klinkt smerig maar is het niet
Tis maar goed dat Horn op vakantie is.
24 dec 2009 17:11
dan moet ik de gleuf ook maar even insmeren
24 dec 2009 18:15
dat je dat ding nodig hebt joh!!!!!!!
24 dec 2009 22:07
Ook handig
Sinds ik Porsche rij ligt er altijd een flesje in de auto...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.