Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 dec 2009 10:46
Dames (?) en heren,
Ik ben sinds kort serieus aan het overwegen een Porsche aan te schaffen (na 20jr ga ik de jongensdroom waarmaken). Ik weet al wat het moet worden (996, 2wd, handbak, coupe) maar nu heb ik een paar vraagjes waar vast een van jullie me mee kan helpen.
Ik was gister bij een specialist en die heeft me een beetje aan het schrikken gemaakt voor wat betreft US import auto's. Ik heb de mogelijkheid een 911 als onderdeel van een verhuisboedel te importeren en vanwege het grote prijsverschil is dat erg interessant. De specialist vertelde me echter dat US 911's niet door Nederlandse specialisten zijn uit te lezen (andere software), is dat zo? Ik wil namelijk wel een auto hier op de weg waar ik altijd mee terecht kan bij de specialist/ dealer. Daarnaast wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met ombouw Miles/km teller en of ik de bumperblokken kan verwijderen (dat laatste geloof ik eigenlijk wel)
Graag hoor ik jullie adviezen op mijn vragen
Dank bij voorbaat van een nu nog slechts enthousiasteling
29 dec 2009 10:57
Welkom Dat verhaal van die software is nieuw voor mij ...
Wat de bumper betreft, kan je er voor kiezen om alleen 'de huid' te vervangen - ik meen echter dat dan het gat en de daadwerkelijke bevestiging voor het sleepoog op 'n verschillende plaats zitten
Probeer de zoekfunctie 'ns te gebruiken - staat al veel geschreven over import en ombouw op dit forum
29 dec 2009 11:05
Kan me niet voorstellen dat de auto hier bij de dealer niet uit te lezen zou zijn. De 996 heeft gewoon een OBDII interface en die is wereldwijd hetzelfde.
Wat wel kan is dat de specialist niet alles kan uitlezen. Naast de standaard gegevens die via OBDII worden aangeboden kan men via de officiële Porsche diagnostische aparatuur ook nog diverse autospecifieke zaken uitlezen.
Een officiële Porsche dealer moet daar dus zowieso mee overweg kunnen.
De blokken kunnen inderdaad van de bumper af maar dan houd je een aantal gaten over. Meestal wordt de achterbumper in zijn geheel vervangen voor zover ik weet. Maar via de zoekfunctie kun je wel meer vinden zoals Olaf schreef.
Omzetten van miles naar km is heel simpel via de resetknop van de kilometerteller te doen. Staat zelfs in het instructieboekje beschreven.
Als de auto met PCM is uitgerust kun je dit soort instellingen ook allemaal via de boordcomputer doen.
29 dec 2009 11:18
Die van mij is ook US import en de specialist heeft tot nu toe geen enkel probleem met uitlezen oid.
29 dec 2009 11:29
Omzetten van miles naar km is heel simpel via de resetknop van de kilometerteller te doen. Staat zelfs in het instructieboekje beschreven.
Als de auto met PCM is uitgerust kun je dit soort instellingen ook allemaal via de boordcomputer doen.
Maurice, ik bedoelde eigenlijk de kilometerteller vervangen (dus de schaalverdeling ook zeg maar) door een europese. MAar dat wil ik alleen als de kilometerstand gehandhaafd blijft (ooit is van mijn bmw 320d de kilometerteller vervangen en via de boordcomputer bleef de tellerstand gehandhaafd). MAar dit is geen noodzaak hoor. Ik ben heel blij met jullie antwoorden, het wordt steeds waarschijnlijker dat ie er komt!
Over de bumper, ik wilde die blokken er tzt aftrekken om er een gewone nederlandse plaat op te kunnen monteren. DAt kan natuurlijk nog steeds, de platen zitten dan toch over de gaten in de bumper (geen chique oplossing, wel een optisch mooie)
29 dec 2009 11:39
Denk dat de blokken wel duidelijk grotere gaten achterlaten dan wat de grotere EU-kentekenplaat gaat afdekken, helaas.
29 dec 2009 11:49
magje wel legaal met die kleine coole kentekenplaten rijden
die grOOte lelijke platen
gelijk bumpers met kleine kentekeplatenuitsparingen bestellen bij AP
29 dec 2009 12:20
Pieter_996 schreef: ik wilde die blokken er tzt aftrekken om er een gewone nederlandse plaat op te kunnen monteren.
Ik vraag me af of je 'n GAIK plaat kunt krijgen als de RDW op je kenteken papieren heeft aangegeven dat je geen "gewone" plaat kunt voeren
29 dec 2009 12:24
Prima, dan rijd ik gewoon met die kleine plaatjes hier, ook geen probleem natuurlijk!
29 dec 2009 12:25
om een auto in verhuisboedel mee te importeren zonder daarbij bpm etc te hoeven betalen moet de auto wel een bepaalde termijn in bezit zijn. Volgens mij minimaal een jaar in de USA, en binnen een jaar in Nederland mag die dan niet verkocht worden, let daar ook op!
29 dec 2009 12:29
DAt klopt ja, hij moet een halfjaar in de US in bezit zijn mimimaal en mag pas na 1jr in NL vervreemd worden. maar ik schat zomaar dat ik hem na dat jaar helemaal niet wil verkopen!
29 dec 2009 12:36
Kan je niet een mooie 996 4s cabrio voor mij meenemen
29 dec 2009 15:18
Pieter_996 schreef:Maurice, ik bedoelde eigenlijk de kilometerteller vervangen (dus de schaalverdeling ook zeg maar) door een europese.
Ok dat is ook niet zo'n probleem. Je kunt het hele tellerhuis vervangen. (niet goedkoop, ongeveer Eur. 1100)
Ik weet eigenlijk niet of er eenzelfde teller in de USA modellen zit als een EU model maar anders kun je ook de wijzerplaten vervangen. Stuk goedkoper.
De kilometerstand wordt in een aparte boordcomputer bijgehouden en met het vervangen van de teller blijft de kilometerstand dus behouden.
29 dec 2009 15:27
ik zou eea heel goed doorrekenen en rekening houden met een flinke afschrijving op een ex us 996 handbak. welk jaar btw?
29 dec 2009 15:32
Ik zit nu te kijken naar een 2003 Carrera. 41k miles gelopen en staat te koop voor USD 35K
29 dec 2009 15:39
doe even het excelletje van maarten. ben bang dat 35K$ snel 35K€ wordt met een inruilwaarde na een jaar van 20K€ in nl.
wacht even, met de boedel mee kan het idd stuk beter
29 dec 2009 15:44
Als je de gelegenheid hebt om er een als huisraad mee te nemen: ALTIJD DOEN !
Ook al zijn US import autos misschien wat minder gewild, financieel te interessant om te laten !
Laat je wel even informeren op dit forum over de juiste 996, de eerste series waren iets minder goed dan de latere. Verder zou ik (zoals andere al hinten) overwegen om naar een mooie 993 te kijken of evt een 997. Ik denk dat die waardevaster en gewilder zijn dan de 996.
Bel eens met DSP Porscheparets in IJsselmuiden; zij hebben veel goede onderdelen van schadeauto's waarmee je jouw auto al een stuk Europeser kunt maken.
29 dec 2009 15:47
Allemaal bedankt mensen, met de info van de specialist en jullie tips erbij wordt het allemaal een heel stuk overzichtelijker. Ik wist diep in mijn hart al wel dat ik het zou gaan doen maar nu bestaat er weinig twijfel meer. Alleen jammer dat ik hem pas in 2011 aan de Autobahn kan laten snuffelen. In de US ga ik dat risico maar niet nemen
29 dec 2009 20:01
lindemans schreef:Laat je wel even informeren op dit forum over de juiste 996, de eerste series waren iets minder goed dan de latere.
Ben je diplomaat Lindemans
31 dec 2009 14:46
Mannen, daar ben ik weer. Ik heb nu zicht op een Carrera 4s met iets meer dan 60k op de teller waarvan de koppeling recent is vervangen. Nu vraag ik me af wat er met die auto is gebeurd dat de koppeling al zo snel naar de kl*te was, reden om hem te laten staan? De verkoper heeft uiteraard geen idee waarom dit al zo snel nodig was.
graag jullie gewaardeerde advies
gr. PIeter
PS, gaat om een 2003 Carrera 4S
31 dec 2009 14:49
Pedaalridder
31 dec 2009 14:51
Hoeft toch niks ernstigs te zijn? Vorige eigenaar kon waarschijnlijk beter een automaat rijden. Als de rest allemaal in orde is (akk) dan is er niks aan de hand.
31 dec 2009 14:53
+2.....de 1 verslijt em sneller als de ander
en lekker toch dat je nou een verse hebt
31 dec 2009 15:39
als het niet goed voelt dan laten staan, zat 996 in de sale.
31 dec 2009 15:53
Ik ken een aantal mensen die permanent met de linker voet op het koppelingspedaal rustend rondrijden (waaronder mijn vader). Het is echt verbazingwekkend hoe snel de koppeling dan versleten is...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.