Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 jan 2010 18:25
Hallo,
Ik heb momenteel een 944 turbo uit '87 en ik overweeg om deze weg te doen en een 968 te kopen. Ik heb al met een 968 gereden en dat beviel me wel. Ik zal de 944 turbo wel erg missen want dat was toch een heel andere auto, die was een stuk rauwer.
Vraag is: Hoe is het met de 968 gesteld op het gebied van duurzaamheid en onderhoud?
Mij lijkt een 968 duurzamer/betrouwbaarder omdat deze moderner is en geen turbo heeft. Maar mij lijken de onderdeelprijzen dan wel weer wat hoger. Klopt dit? Of zit ik er naast?
Iemand nog wat anders nuttigs te zeggen wat mijn keuze kan beïnvloeden? Dat is het nu het moment!
03 jan 2010 18:34
het zal niet ver uiteen lopen het gros van de onderdelen zijn gelijk!
je krijgt er alleen een versnelling bij
zorg dat je nieuwe riemen en rollen hebt en niet te vergeten de waterpomp dan heb je verder weinig omkijken naar de motor
gr john
03 jan 2010 18:35
Ja ik heb het idee dat die 968 motor een stuk meer kan hebben dan de motor van de 944 turbo.
03 jan 2010 18:41
de tandwielen van de nokkenassen willen net als bij een s2 wel eens wat problemen geven maar ik kan uit ervaring zeggen dat het een super auto is en vooral de rij eigenschappen zijn super.ik heb zelf nooit problemen gehad met het blok en het sleutelen (beurten) is een genot om aan te werken je kunt overal bij
zelf de koppeling vervangen doe je in een uurtje
03 jan 2010 18:42
Ja dat was het eerste wat me opviel... Mijn turbo is bomvol gepropt, er past zelfs geen miezerig schroefje meer bij in de motorruimte... Maar in de 968 is nog genoeg ruimte om er een 2e motorblok naast te leggen...
03 jan 2010 18:48
ik rij nu
maar mis mijn
nog elke dag
03 jan 2010 18:51
Kom 'm maar omruilen, Porscheboy
porscheboy schreef:de tandwielen van de nokkenassen willen net als bij een s2 wel eens wat problemen geven
... en meestal komt men daar (net) op tijd achter bij het vervangen van de nokkenasketting en nokkenasketting-geleider ...
03 jan 2010 18:53
nee er komt er gewoon 1 terug.....
gewoon erbij
dus als je een R1
wil ruilen
03 jan 2010 19:07
nouja, als we toch motoren in gaan ruilen tegen porsches ben ik ook van de partij, het 'kleine' broertje van de r1
03 jan 2010 21:24
Chris,
Zelf had ik ook een 951, en vindt mijn 968 leuker.
Mijn 968 ga ik binnen de volgende paar maanden ruilen of verkopen. Als je interesse hebben laat mij het weten...alles is tot in de puntjes goed. Mijn auto heeft 92 000Km op de teller.
05 jan 2010 18:26
Iemand nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop van een 968? Ik ga sowieso een AKK laten doen
05 jan 2010 18:56
Chris_H op het Autoweekforum schreef:Mijn eerste auto in 2007 was een Porsche 944 Turbo (ik weet, raar begin ).
Dat wordt ook ene in de categorie "blijver", die gaat nooit meer weg
Een "blijver"?
05 jan 2010 19:12
Olaf schreef:porscheboy schreef:de tandwielen van de nokkenassen willen net als bij een s2 wel eens wat problemen geven
... en meestal komt men daar (net) op tijd achter bij het vervangen van de nokkenasketting en nokkenasketting-geleider ...
Bij de S2 gaan de tandjes doorgaans pas "los" zitten of van vorm veranderen als de ketting vastslaat door een kapotte geleider (broos en/of versleten).
05 jan 2010 19:18
Piet schreef:Chris_H op het Autoweekforum schreef:Mijn eerste auto in 2007 was een Porsche 944 Turbo (ik weet, raar begin ).
Dat wordt ook ene in de categorie "blijver", die gaat nooit meer weg
Een "blijver"?
Bekend met de term "overmacht".
Mijn 944 turbo is helaas 2 weken geleden total-los gereden terwijl ie geparkeerd stond. Iemand had problemen met sturen in de sneeuw en moest daarbij helaas mijn turbo raken
Moet ik me dan voor alles verantwoorden hier?
05 jan 2010 19:34
Chris_H schreef:Moet ik me dan voor alles verantwoorden hier?
Ja. Je moet je zelfs afmelden als je een dagje weg gaat, of naar het toilet...
Laat staan op vakantie: aanvragen met redenen en tocht die je gaat rijden en als de Porsche niet meegaat een verdomd goed excuus. Na vakantie een verslag met minimaal 2 foto's waar de Porsche op staat.
Alles op straffe van een ban.
05 jan 2010 21:09
De 968 heeft last van de volgende:
- DME relais gaat kapot
- Stuurhuis/pomp lekage
- "Pinion bearing failure" ( is een lager in de bak)
- Hal gever gaat kapot a.g.v uitlaatspruitstuk hitte, dan werkt de variocam niet
- "Heater control valve" gaat ook vaak kapot a.g.v uitlaatspruitstuk hitte
- De rubber pijp tussen de master en slave cylinder van de koppeling barst
- de "Pollen" filter voor de Airco wordt bijna nooit door de specialist/porsche centrum vervangt dan ga je fan minder goed werken.
- De kiometer teller heeft een ratje die soms kapot gaat, hierdoor gaat de kilometertelling niet meer omhoog
- "Idle control valve" wordt vuil dan heeft de motor moeite met een stabiele stationair toerental
Volgens mij heeft de 944 ook veel van deze problemen.
05 jan 2010 22:04
Johannvb schreef:Chris,
Mijn 968 ga ik binnen de volgende paar maanden ruilen of verkopen. Als je interesse hebben laat mij het weten...alles is tot in de puntjes goed. Mijn auto heeft 92 000Km op de teller.
Hee Johann, wat komt er voor in de plaats?
Jaap
05 jan 2010 22:40
Ik zou graag een Cayman S willen hebben. Maar mischien blijf ik gewoon in de 968 voor nog een paar jaren.
06 jan 2010 10:52
Cayman is mooi, zeker. Maar het is en blijft een 2 zitter met weinig bagageruimte. Uit praktisch oogpunt zou ik dan echt voor de 968 blijven kiezen. (excuses aan alle Cayman liefhebbers)
06 jan 2010 10:58
Tja en een 968 is een volwaardige vierzitter
Het is dat mijn vrouw maar 1.60 is en dus achterin kan maar een vriend van me met 90 kilo en 1.80 had beduidend meer moeite, en zou nooit langer dan 20 minuten daar kunnen zitten denk ik.
06 jan 2010 12:13
Nee, dat is een KJN....
06 jan 2010 12:21
esgigt schreef:Cayman is mooi, zeker. Maar het is en blijft een 2 zitter met weinig bagageruimte. Uit praktisch oogpunt zou ik dan echt voor de 968 blijven kiezen. (excuses aan alle Cayman liefhebbers)
Hoeveel bagageruimte heeft een 968 ? Volgens mij 250 liter en de achterbank (of is dat al met geklapte achterbank ?). Een Cayman heeft voor 150 liter en achter 260 liter. Volgens mij ontloopt het elkaar niet echt veel.
Johannvb schreef:Ik zou graag een Cayman S willen hebben. Maar mischien blijf ik gewoon in de 968 voor nog een paar jaren.
Je 968 zal waarschijnlijk wel waardevast blijven en de Cayman S zal nog wel aardig in prijs zakken. Hoe langer je wacht hoe minder je hoeft bij te leggen.
06 jan 2010 13:15
Ja Patrick, qua liters zal dat overeenkomen. In de 968 kon ik een compleet bouwpakket houten pikniktafel kwijt. Die uitdaging wil ik graag bij een cayman-rijder neerleggen...
06 jan 2010 13:25
Patrick schreef:Hoeveel bagageruimte heeft een 968 ? Volgens mij 250 liter en de achterbank (of is dat al met geklapte achterbank ?). Een Cayman heeft voor 150 liter en achter 260 liter. Volgens mij ontloopt het elkaar niet echt veel.
Kan je in een Cayman ook met 2 personen met bagage en 4 velgen met banden op pad gaan? (niet dat je dat nou zou graag zou moeten willen maar om even aan te geven hoe praktisch een 968 is). Ander voorbeeld: bij het vervoeren van een kinderbox in een doos heb ik de 968 ipv mijn stationcar vd zaak genomen omdat het anders niet makkelijk pastte...
(verder vind ik de Cayman fantastisch hoor....)
06 jan 2010 13:37
Ik ga hier niet meer op reageren. Jullie gaan steeds gekkere dingen bedenken om te vervoeren. Straks gaat één van jullie nog vertellen dat hij glazen speakers heeft gekocht en deze wil veroeren in zijn 968.
Maar eh, lekker blijven karren met de 944 en 968. Niets mis mee.
Cayman niet mijn ding. Als ik een coupe wil dan wordt het de 911, maar ik wil een cabrio dus de Boxster.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.