Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Spuiten of stickeren?

03 jan 2010 22:17

Zoals jullie wellicht weten, ben ik bezig met de bouw van een Speedster in 50ties racetrim. De Speedsterbody wordt behoorlijk aangepakt en aangepast. Het interieur wordt super basic en zal een zeer sportieve (50ties) ambiance krijgen. Een beetje zoals deze (maar dan wel met 2 alu stoelen en geen hangmat voor de bijrijder :lol: ):

Afbeelding

De body is al behoorlijk ver:
AfbeeldingAfbeelding

Als ik 'm straks op het chassis heb gemonteerd en alles is erop, eraan en erin gemonteerd (klokkenwinkel, lampen, etcetera, enzovoorts, enzoverder) dan moettie natuurlijk gespoten worden.

Nou heb ik het kleurenschema al helemaal klaar (inclusierf racenummers): De auto wordt gitzwart en krijgt een vuurrode baan van ca. 30cm breed van voor tot achter eroverheen met aan weerszijden een witte bies van ca. 1 cm breed. Op de voorspatborden komt de bekende Mobil Oil Pegasus en op de deuren, de kofferklep en schuin achterop (deels over de motorkap) een wit rond vlak met daarin het racenummer (67).

Nou kan ik de rode baan met witte bies, de ronde witte vlakken met racenummers en de pegasussen enzo natuurlijk laten stickeren, maar ik kan het ook laten spuiten.

Het argument dat je op termijn de stickers zou kunnen verwijderen, speelt geen rol in de afweging!

Wat zou ik (laten) doen?

Re: Spuiten of stickeren?

03 jan 2010 22:21

ik denk spuiten omdat ik wel eens een filmpje gezien heb over auto wassen,
dat je een sticker voorzichtig moet wassen om dat anders de randjes uiteindelijk omhoog gaan staan.

Re: Spuiten of stickeren?

03 jan 2010 22:24

een sticker die al langere tijd zit is na het verwijderen altijd zichtbaar
zelfs na het herspuiten kan de sticker terug komen dmv een aftekening

:salut:

Re: Spuiten of stickeren?

03 jan 2010 22:32

Stickers die loslaten bij het wassen - of na verwijdering 'n aftekening achter laten is volgens mij niet meer van deze tijd :idea:


Speedy356 schreef:Het argument dat je op termijn de stickers zou kunnen verwijderen, speelt geen rol in de afweging!


... en als je niet van plan bent 'm ooit te verkopen :arrow: spuiten :wink:

Re: Spuiten of stickeren?

03 jan 2010 22:35

nee, niet loslaten maar doordat je met je spons tegen de rand van de sticker stoot word dat randje lelijk,(op den duur)

je zou ook kunnen denken, nou dan sticker ik gewoon na 5 jaar opnieuw,
dat is meteen een voordeel van stickeren dat je het goedkoper overnieuw kunt doen na eventueel beschadigingen

Re: Spuiten of stickeren?

03 jan 2010 22:44

Hoe deden ze dat vroeger :?:
:arrow: Stickeren :?: :arrow: Stickeren :!:

Re: Spuiten of stickeren?

03 jan 2010 23:23

Da's een goeie...

Hoe deden ze dat in de fifties? :roll:

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 0:03

Ziet er goed en racy uit. Zou denk ik lekker alles laten spuiten als je toch niet denkt aan verkoop etc.
Maar mijn vraag: waarom body monteren en dan spuiten?
Ik zou, en heb dat ook 2 maal gedaan, eerst de body laten spuiten en alles gemonteerd. klokken, draden lampen etc. dan kan je er lekker makkelijk bij.

keep us postet!

henk

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 0:08

Schilderen :?: Volgens mij had je toen nog reclame schilders, die met de hand logo's etc schilderden op uithangborden etc.

Je ziet in Frankrijk soms op oude gebouwen nog van die vervaagde reclames.

Ik zou ook voor spuiten gaan

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 0:27

Als je het echt mooi wilt hebben en geen gezeik met wassen en poetsen dan spuiten! Ziet het bij mijn eigen werkbus dat als je hem wast of poets dat er vezels ed. bij de hoekjes blijven steken!
De randje komen niet omhoog ed. dat is onzin!

Wellicht komt Jeroen erin met zijn visie ...... :roll:

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 0:38

Speedy356 schreef:Hoe deden ze dat in de fifties? :roll:

gewoon met een kwast :mrgreen:

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 0:39

Penseel heet dat :!: :cheesy:

Dimitri-Turbo schreef: Wellicht komt Jeroen erin met zijn visie ...... :roll:


... volgens mij heb jij je werkbus daar iig niet laten beplakken :mrgreen:

... heb geen last van plakkende vezels bij het wassen ... maar ja - was dan ook nooit met 'n doekje :wink:

't enige waar ik ooit last van had, waren lijmresten - na het verwijderen van 'n aantal stickers - maar daar had het broertje van Do dan weer 'n prima spulletje voor :thumleft:

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 0:39

porschehenk schreef:Maar mijn vraag: waarom body monteren en dan spuiten?
Ik zou, en heb dat ook 2 maal gedaan, eerst de body laten spuiten en alles gemonteerd. klokken, draden lampen etc. dan kan je er lekker makkelijk bij.


De body wordt eerst los op het chassis geplaatst (ik heb namelijk geen plaats om zowel de body als het chassis te 'stallen'). Dan ga ik eerst alles 'voormonteren', dan haal ik alles er weer af (dan zitten de gaten tenminste op de juiste plaatsen en is na het spuiten alles weer heel gemakkelijk te monteren) en dan gaat -inderdaad- alleen de body naar de spuiter. Als die dan terugkomt wordtie definitief op het chassis gemonteerd en kan ik alles weer terug en definitief monteren...

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 3:20

Olaf schreef:
Dimitri-Turbo schreef: Wellicht komt Jeroen erin met zijn visie ...... :roll:


... volgens mij heb jij je werkbus daar iig niet laten beplakken :mrgreen:


Niet bij jeroen,maar aangezien mijn bedrijfsnaam met letters icm scherpe hoeken van het logo wat over elkaar geplakt is. Dus dan krijg je sowiezo altijd haartje of hoe je het wilt noemen als je de auto gaat zemen van de zeem (na het wassen uiteraard) .....

Daar kan geen enkele beletteraar iets aan doen... ik heb zelfs belettering op mijn P van Jeroen en daar is exact het zelfde! :wink:

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 4:17

Er kunnen idd stukjes vezel blijven haken achter 'scherpe' puntjes van een sticker
Bij grotere ontwerpen/letters probeer ik de scherpe hoeken altijd af te ronden
Bij kleinere ontwerpen/letters is dat niet altijd mogelijk

Over het algemeen is dit geen probleem (zelfs niet op bv. achterruiten met een ruitenwisser).
In de afgelopen 5 jaar heb ik welgeteld twee 'garantie' klusjes gehad waarbij wat kleine lettertjes hadden los gelaten. Eén geval van lompigheid van de klant en één geval omdat ik de ondergrond vooraf niet goed genoeg had ontvet.

Maar om een lang verhaal kort te sluiten... spuiten zal je een wat exclusievere uitstraling geven

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 8:44

Spuiten zal inderdaad exclusiever zijn, ja...

Je hebt het over 'garantiewerk'... Hoe lang blijft stickerwerk over het algemeen 'mooi', c.q. goed?

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 15:06

gewoon lekker stickeren, kan je m nog eens aanpassen in de tijd...

Afbeelding

ook gestickerd

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 16:07

Speedy356 schreef:... Hoe lang blijft stickerwerk over het algemeen 'mooi', c.q. goed?

5 tot 7 jaar mag geen probleem zijn

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 17:17

Hmmm.... :?

Dan rijst vervolgens de vraag natuurlijk wat het zou kosten om een auto te bestickeren (om het verschil met spuiten in kaart te hebben/krijgen/brengen)...

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 17:27

Gok dat het afplakken om 'n streep te spuiten veel meer werk is dan het plakken van 'n sticker :idea:

... heb je natuurlijk nog wel de kosten van het materiaal en het maken van de sticker :mrgreen:

Re: Spuiten of stickeren?

04 jan 2010 22:52

Spuiten. Stickeren kun je dan evt altijd nnog doen. Maar een goede basis lijkt me wel zo handig :wink:

Re: Spuiten of stickeren?

05 jan 2010 14:12

Jeroen914 schreef:
Speedy356 schreef:... Hoe lang blijft stickerwerk over het algemeen 'mooi', c.q. goed?

5 tot 7 jaar mag geen probleem zijn



daarna gaan ze roesten :shock: :mrgreen: :wink:
Plaats een reactie