Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 19:38

Dames en Heren,

Ik ben voornemens een 911 modeljaar 1990 te kopen, ik heb er nog niet een op het oog. Dus waar moet ik op letten. Ik wil hem dagelijks gebruiken. O en ik heb nog geen ervaring met porsche sterker nog ik heb er nog nooit mee gereden. Ik vind het gewoon het mooiste model ooit. Dus als jullie me wat uitleggen graag in kinder taal! Welke motor tiptronic ja of nee. C2 of C4. Ik ga ongeveer 20000 per jaar rijden.

Gr Edwin
Laatst bijgewerkt door lovivo op 05 jan 2010 22:55, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: porsche 911

05 jan 2010 19:52

Of ie een druiper heeft! 964 kunnen wel wat olie lekken, wellicht slim om te kijken of de motor gereviseerd is of niet (zijn dure grappen van 10.000 euro en meer).... en uiteraard een AKK laten uitvoeren.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 19:56

Welkom

Ik zou een 964 met zoekfunctie (optie M666) nemen. :wink:

Maar ff terzake: hoeveel km. per jaar wil je gaan rijden?
964 is zo ongeveer de duurste 911 in onderhoudskosten/km, iig. vergeleken met 3.2, 993 en 996.
Laatst bijgewerkt door Airhead op 05 jan 2010 20:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 19:59

hier klikken, verder klikken en lezen :wink:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 22:21

oke, dan weet ik ook meteen wat je zoekt 8)
964 is een hele goede keus al zeg ik het zelf :mrgreen:

Ik zou zoeken naar een mk2, die hebben een pakking gekregen waardoor ze minder last hebben van het lekken/zweten van olie. Je kan ook een mk1 pakken die een modificatie heeft gehad. Een beetje olie lekken/zweten is geen ramp, maar het is beter van niet. Welke kleur zoek je? tiptronic of handgeschakel? max km stand? welke opties?

als je hem al d.d gaat gebruiken moet je wel rekening houden met meer onderhoudskosten dan de gemiddelde golf, maar het verschil met andere modellen zal te verwaarlozen zijn. Hoeveel km ga je per jaar rijden?
Er staan er hier op het forum enkele te koop, waaronder een van Steef, een mooie 964c2 met 235dkm, als je veel km's gaat maken lijkt me een 964 met veel km's een betere optie, die van Steef is niet te duur, en dan kan je op termijn zelf die motor een keer onder handen laten nemen

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 22:24

Heb je bepaalde voorkeuren? Kleur, automaat, opties, cabrio, KM stand etc?

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 22:28

ralf996 schreef:Ik zou zoeken naar een mk2, die hebben een pakking gekregen waardoor ze minder last hebben van het lekken/zweten van olie. Je kan ook een mk1 pakken die een modificatie heeft gehad.



Achterhaald :!:

'n eerste serie motor die nu nog niet lekt, zal dat ook niet zo snel meer gaan doen .. hetzelfde geldt voor de nakomende serie :idea:

... er zijn inmiddels ookal wat lekkende 993 blokken ...



Als je veel Km's gaat maken - zou ik (als ik jou was) in ieder geval geen Porsche kopen met 'n absurd lage Km-stand - beter iets meer, goed onderhouden en lager in prijs :idea:

200K+ zonder voorgaande revisie - alleen als de prijs van de revisie bij de verkoopwaarde is mee gerekend :wink:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 22:29

Let vooral niet alleen op de aanschafkosten. Er komen echt in de loop der tijd, of al snel,kosten bij. Daar moet je dus wel een potje voor hebben :idea:
Maar :thumleft: auto wat mij betreft.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 22:45

En, al één gekocht :?: :mrgreen:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 22:56

Beetje sparen nog!

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 22:57

Wat is AKK?

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 23:00

AAN KOOP KEURING :salut:

.. en dan hebben we ook nog de term: KRKB'tje :wink:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 23:00

aankoopkeuring :wink:


eindelijk eens iemand die km,s gaat maken met zo,n 964 :thumleft:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 23:10

ralf996 schreef: waaronder een van Steef, een mooie 964c2 met 235dkm, als je veel km's gaat maken lijkt me een 964 met veel km's een betere optie, die van Steef is niet te duur

klik das deze.... :wink:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 23:12

mooie cabrio 8)

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 23:28

Olaf schreef:
ralf996 schreef:Ik zou zoeken naar een mk2, die hebben een pakking gekregen waardoor ze minder last hebben van het lekken/zweten van olie. Je kan ook een mk1 pakken die een modificatie heeft gehad.



Achterhaald :!:

'n eerste serie motor die nu nog niet lekt, zal dat ook niet zo snel meer gaan doen .. hetzelfde geldt voor de nakomende serie :idea:

... er zijn inmiddels ookal wat lekkende 993 blokken ...



Als je veel Km's gaat maken - zou ik (als ik jou was) in ieder geval geen Porsche kopen met 'n absurd lage Km-stand - beter iets meer, goed onderhouden en lager in prijs :idea:

200K+ zonder voorgaande revisie - alleen als de prijs van de revisie bij de verkoopwaarde is mee gerekend :wink:


er staat ook 'ik zou' en ik trek de parallel met een mk1 met upgrade. Alles kan kapot, maar het is zo dat er procentueel gezien meer lekkages zijn bij de ongemodificeerde mk1 dan bij de mk2. Ik zou overigens zeker niet voor een gaan met lage km stand, dan betaal je voor die absurd lage km stand, waarna je die volledig aan gort gaat rijden(die lage km stand) en zodoende ook flink meer afschrijft. Imho kan je beter een 200dkm+ pakken met revisie(of de prijs moet zo zijn dat die revisie goed kan op termijn)

Ik ga er natuuurlijk van uit dat je niet maximaal 5000km per jaar rijdt, dan zou ik ook een lagere km stand nemen

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

05 jan 2010 23:37

:popcorn: ieder auto heeft wel zo zijn ziektes.... als je hem door een specialist na laat kijken kan hij zo zien wat er wel en niet mankeert en je krijgt indien nodig een 'globale' prijs indicatie van de kosten.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

06 jan 2010 0:17

Volgens mij geldt hier op het forum de regel 20 cent per kilometer onderhoudskosten. En mijn ervaring is dat als je er dagelijks mee gaat rijden de kans aanwezig is dat zaken die lange tijd niet of weinig gebruikt zijn, omdat de vorige eigenaren er alleen in de zomer mee reden, snel kapot kunnen gaan... Zo gaven bij mij de kachelmotoren al snel de geest. Het is natuurlijk al eerder gezegd, maar houdt na de aanschaf wat geld achter de hand.

En dagelijks rijden met je 911, dat zouden er meer moeten doen :drive: :drive: :drive:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

06 jan 2010 0:21

mick1512 schreef:En dagelijks rijden met je 911, dat zouden er meer moeten doen :drive: :drive: :drive:



:bang: ... 't is al zo druk op de weg :mrgreen:

De NS geeft overigens 50% korting op je autoverzekering bij 'n jaar abbo :idea: :cheesy:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

06 jan 2010 0:24

Nee man. Is DE oplossing voor het fileprobleem :!: Weg al die veel te grote bakken waar maar 1 persoon in zit. Moet je opletten wat een ruimte we overhouden als er alleen nog maar 911-jes zouden rijden :mrgreen:

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

06 jan 2010 11:46

Als je toch voor een 964 met lage kilometerstand gaat, houd dan rekening met het feit dat de prijzen van deze exemplaren met de juiste opties en kleuren inmiddels in de lift omhoog zitten. Kijk maar op de sites van de specialisten. Vraagprijzen van 28 k en hoger zijn inmiddels normaal.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 15:24

Goed zeg, nog iemand die een 964 gaat gebruiken :thumleft:
Toevallig ben ik ook op zoek naar een 964 of 933, maar ik kwam bij dit bedrijf http://www.avsmiddelharnis.nl/actueel.html volgens mij een 30-Jahre tegen uit 1993. Zo op het oog lijkt het een 30-Jahre, donker paars metallic, titanium achtig 911 badge op de motorklep, voor 28kEur. Staat alleen geen km-stand bij, maar even bellen of mailen kan geen kwaad.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 15:28

Not, geen jubi bij AVS. Auto heeft een hoge kilometerstand, maar schijnt mega onderhouden te zijn. Is van een forumlid geweest, naam weet ik zo even niet. Wellicht melden zich andere leden met de juiste naam.

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 15:30

Ik vermoed een hoge km stand, want bij de andere auto's met lage km standen (tot 189.000km) Staan het er wel bij, vind m voor die km stand(als hij een 200k+ stand heeft) behoorlijk aan de prijs, maarja, is wel een erg mooie

Re: porsche 911 - aanschaf 964 - waar op te letten?

09 jan 2010 15:47

Wat is het dan voor een 911 badge op de kofferklep? :?:
Het is inderdaad wel een ontzettende mooie 964. Maar een km-stand van tegen de 2ton? Wat zijn de kosten van een blok revisie (helemaal compleet)? Want bij een PC staat een 30-Jahre voor bijna 40kEur :shock: Wel met dikke wielen. 8)
Plaats een reactie