Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Praktische/technische vraag (964 C2 of C4?)

09 jan 2010 15:53

Goede middag porsche goeroe's,

Als ik ga zoeken naar een 911 (964) ga ik dan zoeken naar een C2 of en C4, kijkend naar het onderhoud en de daarbij behorende kosten? Jullie weten het ik niet dus Fire away!

Gr Edwin

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 16:00

Voor een indicatie voor onderhoud zie hier

http://www.schmidt-oss.nl/prijzen.html

Dimitri

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 16:00

dit zijn de standaard beurt prijzen bij de porsche dealers.

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen/964/

bij een specialist kan het goedkoper zijn.

maar dat zullen andere misschien wel weten.

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 16:03

Onderhoud is hetzelfde, maar er kan meer dingen in de aandrijwing stuk gaan in een C4.

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 16:12

Volgens mij is een vierwiel aangedreven auto(van het zelfde type uiteraard) altijd duurder in onderhoud en aanschaf, maar wie ben ik, 4 is meer dan 2 niet waar :idea: Aandrijving, slijtage.....enz.

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 16:18

De C2 is wat sneller dan de C4. (acceleratie)

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 16:44

wat me opvalt als ik die prijslijst zie is het aantal uren dat nodig blijkt te zijn voor een onderhoudsbeurt. Kosten zelf vallen best mee, maar ongeveer 10uur? ( :scratch: ) om al die dingen uit te voeren....hmm.
Als ik onderhoud doe aan de auto ben ik met een uur klaar met olie, bougies, interieur en luchtfilter en benzinefilter. snap dat een P wat meer werk vergt, maar 10u?

Even gekeken, voor de bougies, kleppendekselpakkingset en luchtfilter hebben ze 7.5 uur nodig

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 17:38

bodemplaat demonteren
motor laten zakken
uitlaat systeem demonteren, echt leuk bij die gebakjes die 2000 per jaar rijden en dus eens in de 5 jaar komen, zijn al die rvs moeren vast gevreten en moeten los geslepen worden
12 bougies wisselen
liter of 10 olie weg laten lopen
kleppen stellen
12 stuks
verdeelt over 4 kleppen deksels

en bij een grote beurt zit ook meer controle punten bij, althans mijn specialist wel.
onsteking controle (riempje)
bougie kabels doormeten
enz

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 17:54

rob964.c4 schreef: echt leuk bij die gebakjes die 2000 per jaar rijden en dus eens in de 5 jaar komen, zijn al die rvs moeren vast gevreten en moeten los geslepen worden
Zojuist bij mijn 964 gebeurt, geen enkel probleem gehad en ik rij idd 2k per jaar. Alleen kom ik niet eens in de vijf jaar voor een onderhoudsbeurt maar gaat de auto jaarlijks voor onderhoud; ondanks dat ik zo weinig rij; om bovenstaand gemier te voorkomen.

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 18:07

bij jaarlijks onderhoud zijn dat idd dingen die gewoon beter losgaan,
:thumleft:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 18:10

service beurt is ook niet voor niet of een x aantal km of een jaar.

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 18:11

behoorlijk verschil met een 3.2. geloof niet dat mijn motor zakt bij een grote beurt.
fluids, bougies, kleppen. en wat men tegenkomt....

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 18:16

Rob schreef:12 bougies wisselen
:scratch: V-12 vanachter liggen :mrgreen:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 18:18

dubbele ontsteking. 2 bobines, met een jippie riempje :pale:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 18:52

rob964.c4 schreef:bodemplaat demonteren
motor laten zakken
uitlaat systeem demonteren, echt leuk bij die gebakjes die 2000 per jaar rijden en dus eens in de 5 jaar komen, zijn al die rvs moeren vast gevreten en moeten los geslepen worden
12 bougies wisselen
liter of 10 olie weg laten lopen
kleppen stellen
12 stuks
verdeelt over 4 kleppen deksels

en bij een grote beurt zit ook meer controle punten bij, althans mijn specialist wel.
onsteking controle (riempje)
bougie kabels doormeten
enz


Worden de kleppen daar ook voor gesteld ja? klein beurtje + kleppen stellen bij Robert Visser was 600 euro

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:14

Toen ik RV destijds vroeg of een grote beurt in een dag gaat was het antwoord: dat gaat net, maar dan moet er niets tegenzitten...

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:16

Kleppen stellen kan alleen als de motor helemaal koud is :idea:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:21

JMS schreef:
Rob schreef:12 bougies wisselen
:scratch: V-12 vanachter liggen :mrgreen:



nee maar voelt wel zo met twee bougies per cilinder

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:27

Daar verbaasde ik me gister ook over.... kapje open nog eens goed kijken :shock: WOW wat een draden naar de bougies :shock: :thumleft:

Waarom eigelijk zoveel? 2 per cilinder... beter voor de verbranding ofzo?

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:30

ik dacht gelijkmatigere verbranding en dus beter, en brandstof besparend maar zou het op moeten zoeken om exact te kunnen vertellen

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:37

2 bougies per cilinder, is dat waar :?: Heb totaal geen verstand van de moderne techniek :!: En waarom dan 2

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:40

The Porsche 964 and 993

Starting in 1989, with the twin plug motors of the 964 and 993, there are two spark plugs per cylinder which fire simultaneously for more complete combustion. Because the spark is fired from two locations across the cylinder head, the time to total fuel combustion is reduced, reducing the amount of ignition timing advance necessary to achieve the optimum peak pressure point of combustion after passing top dead center. Because of this, the amount of spark advance before TDC of twin plug motors for best power is typically 7-9 degrees less than that required for a single plug 911 motor. The later spark timing required also reduces the energy loss from the piston from having to work against the intial combustion pressure on its way up to TDC, while also allowing the use of higher compression 11.3:1 pistons of the 964s and 993s. The later 996, 997, and Boxster motors with their four valve per cylinder heads allows the spark plug to be located at the optimum central position between all four valves, no longer necessitating the need for twin plugs.

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:43

:thumleft: top rob! nu ben ik wat wijzer... staat wel leuk die 2 rotors en al die kabels.... :cheers:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:45

Bedankt voor de uitleg :thumleft:

Re: Praktische/technische vraag

09 jan 2010 19:48

JMS schreef:2 bougies per cilinder, is dat waar :?: Heb totaal geen verstand van de moderne techniek :!:


Is ook meuk uit de 80er jaren hoor. :mrgreen:
Plaats een reactie