Olaf, bedankt.
Mbt je eerste 2 punten, bij een 3.2 or eerder speelt dat niet geloof ik. Klopt dat?
Mbt je punt 3: er zijn lange kleppen met een sluiting voor verkorte klep in omploop. De rubber snelsluiters zijn geloof ik wel een originele race oplossing voor de 2.7 RS
Verder geheel mee eens, dat is de afweging. Interieur moet zeker ook.
De vraag is met welk uitgangstype ik een redelijke gelijkenis krijg voor relatief weinig geld (als het überhaubt een project wordt......
), maar dat hangt dan natuurlijk ook weer af van wat een redelijk resultaat is, dus hoe origineel hij eruit moet zien. Tja.
Ik zou een auto willen met modernere techniek, maar in een oud lijkend jasje. Het lijkt erop dat ik daarmee uitkom op een 3.2 van 87. Dan ben ik van die 915 bak af omdat ik meer vermogen zou willen (280-300 PK), maar die is wel redelijkerwijs terug te brengen naar 1973 looks.
Is dat een juiste inschatting?