Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Ombouw naar pre-impact bumper

11 jan 2010 23:09

Wie heeft ervaring met ombouw van latere types naar de exterieur look van (pre-)1973 modellen?

Welk model zou je daarvoor het best nemen? 2.7/3.0/3.2/964?

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

11 jan 2010 23:15

1. Hoe ouder hoe minder ombouw, maar hoe nieuwer tot max de 3.2 hoe kwalitatiever.
2. Koop de 911&PW van oktober 2009
3. Kijk op de site van RS-teknik.com voor de verschillende mogelijkheden.

succes

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

11 jan 2010 23:15

915 bak :wink: ga je een project beginnen 8)

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

11 jan 2010 23:25

viewtopic.php?f=33&t=13376
al gelezen?
Project witte 3.2 --> oranje "RS"

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 0:05

bully schreef:915 bak :wink: ga je een project beginnen 8)


hut knaagt

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 0:15

't makkelijkst is om gewoon 'n Pre-Impact bumper-type op de kop te tikken :idea:

  • Met de 964 ga je het niet redden - als je ook fuchsen wilt plaatsen - je moet dan gaan *flaren* - RSR-look :|
  • Ook ga je bij 'n 964 de bandenbak zien - die steekt dan ongeveer 5 cm onder de pre-impact-bumper uit :silent:
  • Bij 'n impactbumper 911 zal je als je het goed wilt doen - het front aan moeten passen zodat het kofferdeksel goed en met de originele vergrendeling kan sluiten .. goedkopere Bob de Bouwer oplossing is om van die rubber snelsluiters te gebruiken :?
  • Aan de achterzijde zal je 'n paneel tussen de achterlicht-units moeten (laten) verwijderen .. anders past de pre-impact achterbumper niet :idea:
  • Hoe nauwkeuriger je het wilt - hoe meer tijd en vooral geld gaat het je kosten.
  • Vraag je af of je 'blik' of 'polyester' wilt ... onder de polyester producten die op de markt zijn zit veel troep .. heb zelf (heel eigenwijs) verschillende setjes gekocht, voordat ik advies en 'n mooi setje bij de forum-techniker ben gaan halen ..

MI zal je het interieur ook naar "pre-impact" aan moeten passen - wil je dat de Porsche nog enige waarde houdt ..

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 18:31

Olaf, bedankt.

Mbt je eerste 2 punten, bij een 3.2 or eerder speelt dat niet geloof ik. Klopt dat?
Mbt je punt 3: er zijn lange kleppen met een sluiting voor verkorte klep in omploop. De rubber snelsluiters zijn geloof ik wel een originele race oplossing voor de 2.7 RS :?:
Verder geheel mee eens, dat is de afweging. Interieur moet zeker ook.

De vraag is met welk uitgangstype ik een redelijke gelijkenis krijg voor relatief weinig geld (als het überhaubt een project wordt...... :? ), maar dat hangt dan natuurlijk ook weer af van wat een redelijk resultaat is, dus hoe origineel hij eruit moet zien. Tja.

Ik zou een auto willen met modernere techniek, maar in een oud lijkend jasje. Het lijkt erop dat ik daarmee uitkom op een 3.2 van 87. Dan ben ik van die 915 bak af omdat ik meer vermogen zou willen (280-300 PK), maar die is wel redelijkerwijs terug te brengen naar 1973 looks.
Is dat een juiste inschatting?

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 18:40

Je kan ook opteren om 'n pre-impact te kopen en daar 'n 3.2 of 3.6 motor in te lepelen :idea:

Ik heb zelf voor de 3.2 gekozen - je hebt daar inderdaad geen probleem met het plaatsen van Fuchsen of het uitsteken van de bandenbak.

Is zo'n lange klep met 3.2/SC sluiting van kunststof/polyester :?:

Ik heb origenele voorschermen en dito kofferdeksel genomen .. mede vanwege originaliteit maar ook omdat dat polyester nooit 100% past.
M'n voorbumper is van polyester - maar die komtvan 'n 73'er RS - dus dat zit wel goed :mrgreen:
M'n achterbumper is op maat gemaakt - en beter van kwaliteit dan de beste polyester zooi die in omloop is :cheesy:
De ducktail is helemaal nagemaakt naar origineel - om ook hier 'n juiste pasvorm te krijgen - en vooral te houden :idea:

Succes met het rekenen :wink:

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 22:36

Die klep zou inderdaad van polyester zijn, alsmede de voor-schermen.
Naast al het andere twijfel ik daar ook over.
Die Singer 911 (zie onder andere Total 911 issue 55) heeft alle buitendelen van polyester behalve de deuren en dat ziet er goed uit. Ik hoor ook van mijn specialist dat deuren altijd een groot probleem zijn (naast de veiligheid).

Alternatief: ik heb laatst in een blad gelezen (weet helaas niet meer waar) van iemand die de zijn originele voorklep had opgelast en zo de pasvorm kreeg met originele sluiting op korte balk.

Enfin, opgelaste klep en metalen schermen zullen wel veel duurder uitvallen dan polyester lijkt me.

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 23:04

Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden :idea:

Opgelaste klep is iets wat die Amerikaanse Bob de Bouwers doen ... .. als je dan toch gaat aan/op lassen - dan kan je ook de originele schermen wel gebruiken :idea:


Om die SingerPorsche te vergelijken met het kunststof dat in de handel is :bang: ... daarbij niet te vergeten dat men tegenwoordig 'n hele hoop met foto's kan doen ...

... de meeste kunststof koets-delen die in de handel zijn, zijn gemaakt voor de racerij :arrow: licht en goedkoop ... pasvorm niet zo heel belangrijk :idea:


Met 'n beetje zoeken kan je voor 'n redelijke prijs best 'n paar gebruikte metalen schermen en 'n kofferdeksel vinden :wink:

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 23:18

Goed idee. Is zo'n klep makkelijk passend te maken op bijvoorbeeld de originele 3.2 klep sluiting :?:

Re: Ombouw naar pre-impact bumper

12 jan 2010 23:38

Tja - als je het goed wilt doen moet je het hele front van de auto veranderen - andere frontplaat etc.
Plaats een reactie