Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 jan 2010 23:00
Heeft iemand enig idee wat het kost om een 924 te laten spuiten?
12 jan 2010 23:46
Kan variƫren van 3500 tot .......................
Ligt er gewoon aan wat er moet gebeuren, netjes alles demonteren of afplakken, en in wat voor staat hij is, laswerk of geen.
Plus prijs plakken op iets wat je niet gezien hebt is altijd moeilijk.
En wat verwacht jij van het spuiten/werk.
13 jan 2010 10:01
Het kan ook aanzienlijk goedkoper hoor - en dan kan het nog wel netjes ook, maar het is vaak van tevoren erg moeilijk te zien wat voor kwaliteit je voor welk bedrag gaat terug krijgen. Het helpt ook als je zelf voorbereidend werk wilt doen, zoals demontage van lampen, strips, rubbers, bumpers etc.
In het verleden heb ik naar tevredenheid auto's laten spuiten voor rond de EUR 1500,- maar wel zelf alle losse delen gedemonteerd en gemonteerd.
13 jan 2010 12:01
Een belrondje (naar schadeherstelbedrijven) wil nog wel eens verhelderend werken.
Als je auto in rijdende staat verkeert, is het geen gek idee om met de auto gewoon eens naar een aantal schadeherstellers te rijden en te vragen wat het zou kosten als ze de auto over zouden moeten spuiten. De prijzen liggen zelfs dan nogal uiteen.
Vaak worden de kosten -inderdaad- bepaald door het aantal uren dat men met demontage en montage van diverse zaken bezig is. En wil je de auto in een andere kleur gespoten hebben dan hij nu is? Dan moeten ook sponningen, het motorcompartiment, de kleppen aan de binnenkant, etcetera.
13 jan 2010 12:46
Daarom zou wat meer info niet overbodig zijn, en eventueel foto's.
13 jan 2010 22:40
Ilpoto schreef:In het verleden heb ik naar tevredenheid auto's laten spuiten voor rond de EUR 1500,-
... denk dat Wim 'n betere voorzet heeft gegeven
13 jan 2010 23:17
Wellicht, ik gaf alleen aan dat het ook goedkoper kan.
Bij deze auto's ging het niet om een complete kleurverandering (motorruimte e.d. dus niet meespuiten), en deed ik dus een aantal voorbereidende en afbouw werkzaamheden zelf. Doe er je voordeel mee of niet, je kunt het altijd zo duur maken als je zelf wilt
14 jan 2010 19:04
Spuiten zelf is niet het werk, klaar maken voor het spuiten is waar het vooral om gaat:
effe snel spuiten over glad geschuurd of geplamuurde roest is zonde, voorbewerken kost aandacht en tijd
nieuwe lak over niet strak plaatwerk (kleine putjes en deukjes) ziet er niet uit, ook dat kost aandacht en tijd
demonteren van alle losse delen en ruiten, kost ook veel tijd, zonde om daar op te bezuinigen
kosten hangen dus erg af van hoe de staat van de auto is en wat je al dan niet zelf doet ....
14 jan 2010 19:22
Had hem eerst in verkeerde draadje geplaatst.
Nu we het dan toch over prijzen hebben, kreeg net de nieuwe prijslijst van Spies Hecker binnen.
2k Acrijllakken vanaf 40.03 de liter tot de Xirallic lakken 163.70 voor een half litertje.
Dit is dan nog zonder de verdunning en verharder.
Dus reken maar uit hoeveel product en nu alleen al aan lak in een auto gaat zitten.
Praten we nog niet over de rest van de materialen.
14 jan 2010 23:42
Ik heb verleden jaar (2009)
mijn elfje laten bijwerken ,
en daar mijn spuiter niet meer werkt (pensioen en vertrokken en ik weet niet waar naartoe
)
en de laknr niet kende heb ik de lak moeten laten analyseren,
bijgevolg een speciale lak en moest ik 120 euro afdokken !!
dan hebben ze niets gevraagd voor de analyse !
gr Diablo
14 jan 2010 23:45
EDIT: volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd Hou het forum leesbaar O.Wat een oplichters, ben ook verleden jaar wezen vragen naar auto lak (hadden de batch van de auto gestolen) werd via Porsche Centrum Groningen door gestuurd naar Century Schade, waar ze de lak ook moesten analyseren, koste me helemaal niks en dat inclusief de lak 250mm weliswaar maar vond het echte top service.
15 jan 2010 13:35
Kuijp schreef:Heeft iemand enig idee wat het kost om een 924 te laten spuiten?
Toevallig een 924 Martini
15 jan 2010 17:04
Komt nog wel kijken na zijn post hier, maar info verder niet.
15 jan 2010 17:10
paintjob? goedkoper dan een boobjob maar duurder dan een blowjob
15 jan 2010 22:40
Interessant. Kun je wat preciezer zijn?
16 jan 2010 1:34
wolf schreef:paintjob? goedkoper dan een boobjob
... daar zou ik niet zo zeker van zijn, Herr Wolf
16 jan 2010 11:03
Veel bedrijven kunnen een auto mooi overspuiten. Maar het is pas echt goed als de auto na 5 jaar er nog steeds super uit ziet en niet is gebleekt of dat de roestbulten er doorheen komen of dat de lak gaat bladderen op de punten die het wat zwaarder krijgen.