Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 jan 2010 11:08
Een beetje orienterend naar een KJN kom ik tot wonderbaarlijke conclusies. Een mooie met niet al te hoge km stand komt bij de dealers in NL op circa E 45.000. Op porsche.de bij de dealer met garantie kost een identieke KJN € 28.000 (vaak nog minder gelopen). Tel daar zo'n € 7.000 BPM bij op en het prijsverschil is nog steeds € 10.000,-. Ik kijk er al een tijdje naar en zie dat de auto's in Dld blijven staan daar waar bij de NL dealers toch een redelijke omloopsnelheid is. Nu weet ik van het laatste natuurlijk niet of de auto's naar de handel gaan of particulier worden verkocht.
Iemand een verklaring?
16 jan 2010 13:27
Volgens mij is de omloopsnelheid niet zo hoog hoor, heb gehoord dat een parkeerplaatsen vol met ingeruilde cayennes staan. In duitsland is het aanbod daarbij ook nog een groter, en de stanaardprijzen sowieso al een stuk lager. hoe langer je wacht met invoeren, hoe lager de bpm, en dat is je voordeel
Watvoor cayenne zoek je precies, en wil je er perse een van bij een dealer?
16 jan 2010 15:14
dealer is niet strikt noodzakelijk. Porsche approved garantie is wel fijn. Mijn 996 is een dealerauto en de service e.d. bevalt me uitstekend. Mogelijk wil ik de 996 inruilen en dat wordt in Dld natuurlijk weer lastig.
Wat ik zoek. Bj. 2004-2005. Toch eigenlijk wel een S en daarnaast mooi aangekleed. Donker interieur is meer dan wenselijk. Kleur exterieur eigenlijk geen specifieke voorkeuren. Ik vind ze allemaal mooi!!!
16 jan 2010 16:01
Max km stand?
Hoeveel is die garantie je waard? Er worden namelijk echte goedkope modellen(ook turbo's) aangeboden, maar niet echt bij dealers.
Is het overigens mogelijk om de auto te laten keuren en er dan nog garantie bij porsche op te krijgen?(heb ooit zoiets gehoord, voorwaarde was dat hij dealer onderhouden was dacht ik)
16 jan 2010 16:52
Wat ik zoek. Bj. 2004-2005
Deze bouwjaren hadden nog al wat "aanloopprobleempjes" Vanaf 2006 zijn er geen modificaties meer doorgevoerd.
groet
Ton
16 jan 2010 18:46
Ik zoek eigenlijk max. 80 dkm. Als de auto in sublieme staat is mag het wat meer zijn.
Wat voor aanloopproblemen hebben we het over. Ben je daar bekend mee Peperbus? Een bouwjaar 2006 is voor mij ook prima echter zit alweer dicht tegen het nieuwe model aan. Dan ga ik nog liever voor 2007.
Is de KJN met alle modificaties te herkennen aan een bepaald type nummer?
Dank voor jullie antwoorden.
16 jan 2010 19:49
996driver schreef:Mogelijk wil ik de 996 inruilen en dat wordt in Dld natuurlijk weer lastig.
Inruilen kan gewoon in D. net als in NL.
Alleen zal de prijs lager zijn dan hier, natuurlijk.
16 jan 2010 21:04
996driver schreef:Ik zoek eigenlijk max. 80 dkm. Als de auto in sublieme staat is mag het wat meer zijn.
Wat voor aanloopproblemen hebben we het over. Ben je daar bekend mee Peperbus?
Wat ik mij ervan weet te herinneren was het m.n. elektriek
16 jan 2010 22:26
ralf996 schreef:Is het overigens mogelijk om de auto te laten keuren en er dan nog garantie bij porsche op te krijgen?(heb ooit zoiets gehoord, voorwaarde was dat hij dealer onderhouden was dacht ik)
Als je nog binnen de termijn en de kms van de garantie zit, en hij is idd alleen Porsche-onderhouden, dan kun je 'm idd laten keuren, voor zover nodig dingen laten verhelpen en dan weer de garantie erop krijgen. Is wel wat duurder dan een reguliere verlenging vd garantie.
16 jan 2010 22:55
Peperbus schreef:996driver schreef:Ik zoek eigenlijk max. 80 dkm. Als de auto in sublieme staat is mag het wat meer zijn.
Wat voor aanloopproblemen hebben we het over. Ben je daar bekend mee Peperbus?
Wat ik mij ervan weet te herinneren was het m.n. elektriek
De dealert kan in het systeem kijken of alle 12? modificaties zijn uitgevoerd. Dat betekent dat een 2004 net zo goed is als een 2006???
Een nette 2005 S met max 80dkm is te koop voor gemiddeld 30K,bij de dealert voor 35K.................
Een "omgebouwde" amerikaan voor 45........
http://link.marktplaats.nl/311434549 had voor dat geld liever een GTS gehad
16 jan 2010 23:45
Mooie ombouw... ik vind het 2e model mooier dan de eerste serie! Qua techniek weet ik niet wat de zwakke punten zijn....
16 jan 2010 23:56
kennis van me had voor 30k het nieuwe model cayenne S met 40dkm
Ik zal zo eens voor je zoeken wat er te krijgen is
17 jan 2010 1:22
Ik ben me ook an het oriënteren, maar wat is nou het verschil tussen een gewone Cayenne en een "S".
Ik zal dan uiteindelijk de Turbo S willen, verbruik van een standaard Cayenne is toch al hoog, dus die emmer meer naakt ook niet meer uit.
17 jan 2010 1:38
Gewone cayenne heeft stuk minder vermogen(pre 2007 is 250pk t.o.v 340pk en 2007 model is 290pk t.o.v 385pk) Scheelt dus telkens bijna 100pk, toch wel een hoop. Een turbo S heeft 521 pk en 0-100 is geloof ik 5.6 seconden( cayenne S is 2 seconden trager dacht ik)
(2007 model heeft de cayenne turbo S 549pk (vanaf 2008 gebouwd)
17 jan 2010 1:52
2006 Cayenne S met 71dkm €40.000 op NL kenteken
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1Nog een nieuw model Cayenne met 62dkm €42.000 op NL kenteken
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1Dit is imho toch zeker wel een koopje, en die 290pk moet ook wel voldoende zijn
17 jan 2010 10:27
Bedankt voor de tips. Toch maar op zoek naar een nieuw model met deze prijzen. Het aantal pk's van een S is inderdaad voor mij voldoende.
De standaard 250 pk van het oude model lijkt me een beetje te licht.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.