Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 jan 2010 20:31
Hallo,
Mijn vriendin heeft al jaren een cabriolet, maar haar huidige golf is aan vervanging toe. Nu leek mij dat een geschikt moment om een wat meer comfortabelere en sportievere cabrio aan te schaffen. Het oog is daarom (ook) gevallen op een 944s2 cabrio.
Ik vroeg me af of er hier forummers goede of slechte ervaringen hebben, met de s2 in cabriolet uitvoering? Is dit een comfortabele auto met de kap dicht? Kunnen we op de snelweg de kap open doen zonder dat we in een wervelwind terechtkomen? Zijn er nog specifieke kwaaltjes aan een 944S2 cabriolet?
enneh... dat ie niet praktisch is weet ik
Hoor graag van jullie, bedankt!
18 jan 2010 0:10
ik zeg doen.
De kap is 3 laags dus en dus erg stil; ook bij 200+ kan je nog gewoon met elkaar praten
Kwa wervels met kap open is het helemaal goed (beter dan de boxster?).
Maar de windbreker helpt nog steeds.
Zelf vind ik de s2 cabrio erg praktisch met z'n NEER KLAPBARE achterbank;
kan je gewoon je zeil of je giek meenemen met het dak dicht.
Ze hadden alleen wel wat meer moeite mogen steken in opvouwen van het dak.
Deze ligt boven op de auto ipv er in en de ruit vouwt dubbel (dus 's winters open rijden dur/kan ik niet)
18 jan 2010 0:20
Ik zeg Audi A4 Cabrio 1.8T met 100K op de teller voor 14K. Ik had hem in December bijna gekocht.
18 jan 2010 1:25
Waarom geen bokser?
18 jan 2010 1:29
+1 ja waarom geen boxster? is een goede auto, luxe van deze tijd met alle extra's ABS, ESP, stoelverwarmingen, elk. kap ed....
18 jan 2010 1:42
prachtig dit, zo gaat het echt altijd hier
Jongen vraagt naar een 944 s2, dan komt iemand met een 968 cabrio en vervolgens wordt het op de boxster gegooid hahaha.Maar ff serieus, ik zou ook liever voor een 968 cabrio gaan als je van de looks van de 944 houdt. Als je puur comfortabel cabrio wilt rijden zou ik ook zeker de boxster overwegen. qua prijs zitten ze allemaal rond de zelfde klasse, dus dat mag het probleem niet zijn
18 jan 2010 8:48
Dimitri-Turbo schreef:+1 ja waarom geen boxster? is een goede auto, luxe van deze tijd met alle extra's ABS, ESP, stoelverwarmingen, elk. kap ed....
de 944 s2 is niet uit het jaar nul:
abs check
esp (is voor watjes, dus niet)
stoelverwarming check
elektrische kap check
ed check
18 jan 2010 8:53
Ik denk persoonlijk dat onderhoud voor 944S2 wat goedkoper is dan een boxster.
Daarnaast is verzekering wat eenvoudiger/ goedkoper.
De cabrio heeft dezelfde kwaaltjes als de coupé. En dat zijn er een aantal. Voornamelijk de glijplaatjes van de kettingspanners, de riemen en roestvorming. Maar als je er goed voor zorgt valt het allemaal wel mee!
Ik zou gewoon gaan rijden in een 944 en een boxster dan weet je meteen het verschil!
Mijn ouders vinden mijn 944S2 trouwens beter zitten dan hun eigen Boxster S (stoelen ruilen willen ze dan weer niet
)
18 jan 2010 11:32
Een S2 Cabrio is een fijne wagen. Het comfort is prima. Praten gaat ook goed met open en gesloten kap. Bij 200+ ga je wel wat stemverheffing nodig hebben hoor. (windgeruis) Maar ja hoe vaak rij je dat effectief.
Qua onderhoud niet de goedkoopste 944, maar als je het een mooie auto vindt zeker niet laten staan en eens proefritje gaan maken!
(alvorens aanschaf wel AKK doen)
18 jan 2010 11:58
Zelf vind ik de 944/968 meer exclusief dan de Boxster a.g.v productie aantallen. Qua onderhoud heb ik toch het gevoel dat een Boxster goedkoper is.
18 jan 2010 13:26
Dat laatste zou best wel eens kunnen ja...............
Dat eerste is zoals je aangeeft persoonlijk. Ik heb vooral iets meer ruimte in de 944 dan in een Boxster en deel jou gevoel.
Derhalve zou voor mij een eventuele opvolger ook eerder een 968 worden dan Boxster. (Ik vind Boxsters overigens, zeker na de boxster toerrit omgeving Veenendaal wel een hele mooie wagen)
18 jan 2010 14:06
in zo`n boxster zit toch ook wel een erg lekker geluid na die modificatie
18 jan 2010 14:24
Johannvb schreef:Zelf vind ik de 944/968 meer exclusief dan de Boxster a.g.v productie aantallen. Qua onderhoud heb ik toch het gevoel dat een Boxster goedkoper is.
boxster is ook verre van exclusief, beetje de slet van Porsche
Qua onderhoud zou ik het niet weten, maar doordat de boxster een middenmotor heeft schijnt onderhoud qua motorische zaken behoorlijk prijzig te zijn
18 jan 2010 14:47
Ik denk ook dat een boxster duurder is in onderhoud, juist vanwege de middenmotor. Al ligt het er ook aan hoe je er zelf mee omgaat.
De 944 is wat simpelere techniek waardoor je bij wijze van spreke bij de garage op de hoe terecht zou kunnen. De boxster is dat niet, en daar zul je sneller voor naar een specialist moeten.
18 jan 2010 16:15
Wat wil je vriendin graag???
Ik weet niet of het voor haar dagelijks vervoer is of echt een auto voor erbij.
Wellicht niet het juiste betoog op een Porsche forum.. maar daar gaat ie:
Een Golf Cabriolet is toch wat vriendelijker (onderhoudskosten/comfort) als dagelijkse auto. Zeker als je een MK3 neemt. Deze auto heeft in de juiste uitvoering alle opties, zijn niet duur, erg degelijk, een perfecte geisoleerde kap, waardevast en erg goedkoop in onderhoud.
Last but not least, het is een echte vierzitter en heeft ook nog een aardige kofferbak.
Ik heb jaren Golf Cabrio gereden, zowel 1e type als de type 3. Met een 944 kan ik je niet helpen, heb ik geen ervaring mee.
Succes met je overwegingen!
18 jan 2010 16:48
911gt2 schreef:Ik denk ook dat een boxster duurder is in onderhoud, juist vanwege de middenmotor. Al ligt het er ook aan hoe je er zelf mee omgaat.
De 944 is wat simpelere techniek waardoor je bij wijze van spreke bij de garage op de hoe terecht zou kunnen. De boxster is dat niet, en daar zul je sneller voor naar een specialist moeten.
Weet niet of de boxster door de middenmotor moeilijker is in onderhoud. techniek is anders dat wel, maar of dat per definitie duurder is....
Bijvoorbeeld een koppeling vervangen van een 944 is ook geen pretje en is snel een volle dag werk voor een specialist. (met enkele lastige bouten 11 uur bij de mijne) De garage om de hoek mag er dan bij mij ook niet aankomen.
18 jan 2010 17:49
dreamer schreef:911gt2 schreef: De garage om de hoek mag er dan bij mij ook niet aankomen.
Same here...
18 jan 2010 19:38
michelm1978 schreef:Wat wil je vriendin graag???
Ik weet niet of het voor haar dagelijks vervoer is of echt een auto voor erbij.
Nou... ze wil graag een cabriolet in een mooie kleur
Ik rij zelf in een 944 type I als dagelijks vervoermiddel, mijn vriendin in de golf. Inderdaad een erg praktische en degelijke auto. In principe hebben we geen dagelijks vervoermiddel nodig, we hebben het geluk allebei erg dicht bij ons werk te wonen.
Uiteraard is zij mijn spartaanse 944 en 911 inmiddels gewend, maar een s2 is toch aanmerkelijk comfortabeler. Alleen al vanwege de stuurbekrachtiging. We hebben alleen nog niet eerder in een cabriolet gereden, vandaar de vraag.
Wij zijn voor de charme van de 944 gevallen, maar een 968 en een boxster zijn ook prachtig. Meestal zijn deze toch nét weer wat duurder in de aanschaf. (het past ook beter in het rijtje
).
18 jan 2010 19:42
dreamer schreef:Een S2 Cabrio is een fijne wagen. Het comfort is prima. Praten gaat ook goed met open en gesloten kap.
Waarom verbaast me dat niets...
dreamer schreef: Bij 200+ ga je wel wat stemverheffing nodig hebben hoor. (windgeruis) Maar ja hoe vaak rij je dat effectief.
Das niet de bedoeling... maar comfortabel tot 160 is wel lekker.
dreamer schreef:Qua onderhoud niet de goedkoopste 944, maar als je het een mooie auto vindt zeker niet laten staan en eens proefritje gaan maken!
Als ik de berichten zo hoor, klinkt het niet verkeerd
18 jan 2010 19:44
jedel schreef:de 944 s2 is niet uit het jaar nul:
abs check
esp (is voor watjes, dus niet)
stoelverwarming check
elektrische kap check
ed check
Inderdaad, een best luxe uitgevoerd model en allemaal standaard als ik me niet vergis.
23 jan 2010 21:39
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik wil jullie voorstellen aan nummer 3 uit onze verzameling:
Auto rijdt prima en comfortabel, technisch moet ik er nog wel wat aan gebeuren... daar was de prijs dan ook naar.
Laat de zomer maar komen
p.s. iemand nog een golfje kopen
23 jan 2010 21:44
Golfje...neuh, bedankt.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Is de kap bij een 944 alleen te openen met het ruitje gevouwen?
Bij de mijne kan ik deze losritsen. Dus ook bij lagere temperaturen lekker open rijden.
23 jan 2010 21:46
Prachtbak, feli
na de investering enkel maar rijplezier
23 jan 2010 21:47
nette auto hoor, daar mag je mee gezien worden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.