Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Keuze is gemaakt ; 't is een 993TT geworden. TOCH EEN 996TT!

25 jan 2010 21:44

Ik wil een andere P gaan kopen, maar zit erg te twijfelen tussen 2 types, de 993 Turbo of de 996 Turbo. De 993 omdat dit in mijn ogen de mooiste 911 is die (binnen mijn budget) te koop is, en de 996 omdat die misschien wel wat beter past bij mijn 'gebruiks' behoeftes. Ik rijd nou eenmaal toch zeker 15/17.000 km per jaar met de auto, vooral ook in de wintermaanden. Mijn andere km's rijd ik op de motor (15/20.000 p.j.), maar die gebruik ik niet als er sneeuw of ijzel ligt, zoals nu. M.a.w. ik vraag wel wat van de auto en vraag me dan af of dat met de 993 net zo betrouwbaar kan als met de 996. Heb nu ook een 993, en dat gaat in principe wel, maar het geeft toch ook wel wat ongemakken bij mijn gebruik, als ik eerlijk ben. Zijn er hier nog meer die de 993 of 996 Turbo als DD gebruiken?
Ben benieuwd naar jullie reacties/meningen, helpt me misschien bij de juiste keuze maken! (Vervelend dilemma he?) :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door marino op 07 sep 2010 19:05, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 21:48

wat zijn de ongemakken bij het gebruik van je huidige 993, behalve dat je dus een cabrio rijdt als er ijs en sneeuw ligt (en als de zon schijnt de motor... :wink: )? Is dat een 993 ongemak?

Welke vind je mooier? Welke zou je liever hebben? Wat zou een goede reden zijn om het niet te doen?

Gezond jaloers op je keuze :thumleft:

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 21:53

Indien je per se een turbo wilt zou ik zeggen, ga voor een 996 Turbo als DD. Ik vraag me af of een turbo dan überhaupt de beste keuze is gezien het huidige verkeersbeeld, maar die mening is puur persoonlijk uiteraard. Ik zou voor een "eenvoudige" ongeblazen motor gaan, een 4S b.v.
Een 993TT koop je mede voor de waardevastheid van de auto, een 996 schrijf je nog wel even op af.
Succes!

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 21:56

Hi Horn, het is natuurlijk niet letterlijk winter:993 en zomer:motor, maar ik rijd inderdaad veel met de auto zonder dat je echt lekker van de cabrio kan genieten. En in de zomer is het altijd moeilijk kiezen, maar nogmaals, geen vervelende keuzes... :)
De ongemakken waar je naar vraagt zijn voornamelijk toch vaak 'kleine' storingen, niet erg constant werkende verwarming (wintertijd...), geluidsisolatie niet meer van deze tijd (ik kan erg genieten van het mooie boxergeluid, maar als je dagelijks met de kudde mee moet rijden, dan is het best fijn om naar goeie muziek te luisteren en dat wil niet erg goed lukken in mijn auto. Ik weet het , ik moet niet teveel zeiken, maar als je de auto voor meer doeleinden gebruikt dan een funrit, dan gaan die dingen nu eenmaal meespelen. Maar zoals ik mijn post begon, de 993TT is wel mijn droom auto, dus....

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 21:57

Cuprohr schreef:Indien je per se een turbo wilt zou ik zeggen, ga voor een 996 Turbo als DD. Ik vraag me af of een turbo dan überhaupt de beste keuze is gezien het huidige verkeersbeeld, maar die mening is puur persoonlijk uiteraard. Ik zou voor een "eenvoudige" ongeblazen motor gaan, een 4S b.v.


snap ik, maar ik ben al niet zo'n fan van het uiterlijk vasn de 996, en dan vind ik de Turbo veruit de mooiste. En vermogen ben ik ook zeker niet vies van, dus...
Ik heb ook proefgereden met een GT3, maar die was gewoon te laag en te onhandig, zoals geen zitjes achterin, wel een fantastische auto!

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 22:05

Je antwoord maakt het me wel duidelijk: ik zou voor een 996 turbo tiptronic gaan. Power, uitstraling, comfort bij dagelijkse kilometers/file/etc. :idea:

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 22:07

Wachten tot de 997 turbo betaalbaar is?
Of een iets andere keuze maken bijvoorbeeld:
Ingekorte extreem lang hyperlink

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 22:12

Dat zal een lekkere rampenbak zijn voor nog geen 43k!!

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 22:12

Een 997T die betaalbaar is zal nog we even duren. Een 'gewone' 997 zit ook wel aan te denken, fijne auto (heb er al een gehad, een 2, maar reed die zakelijk met km registratie, waardoor ik alleen maar zakelijke ritten kon rijden, en dat wil ik echt niet meer). Maar die zijn bij de meeste specialisten/dealers toch nog wel een stukje duurder. aangezien ik mijn cabrio wil inruilen, zal ik toch bij dergelijke adressen moeten gaan kopen. Heb echt geen zin meer om particulier proberen te verkopen oid, daar heb ik in de huidige tijd echt geen zin in. Daarnaast lonkt een Turbo gewoon ook wel, is en blijft ten slotte een icoon, welke dan ook!

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 22:20

marino schreef:
Cuprohr schreef:Indien je per se een turbo wilt zou ik zeggen, ga voor een 996 Turbo als DD. Ik vraag me af of een turbo dan überhaupt de beste keuze is gezien het huidige verkeersbeeld, maar die mening is puur persoonlijk uiteraard. Ik zou voor een "eenvoudige" ongeblazen motor gaan, een 4S b.v.


snap ik, maar ik ben al niet zo'n fan van het uiterlijk vasn de 996, en dan vind ik de Turbo veruit de mooiste. En vermogen ben ik ook zeker niet vies van, dus...
Ik heb ook proefgereden met een GT3, maar die was gewoon te laag en te onhandig, zoals geen zitjes achterin, wel een fantastische auto!


Mee eens... de 996 is m.i. de minst mooie Porsche. Ik zou het hoofdstuk 996 overslaan. Voor het geld van een goede 996T importeer je uit de US ook een 997 S met wel de looks en nog behoorlijk vermogen ook....

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

25 jan 2010 23:14

Prima bakkie hoor, zo'n 996TT. 8)

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 0:15

Voor de ww-afstanden die jij rijdt zou ik de 996 TT nemen, meer comfort, minder onderhoudskosten, ook al liggen die bij een TT sowieso wat hoger dan bij een ongeblazen versie.
Voor de leuk heb je de Aston toch als ik me niet vergis :?:

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 9:27

horn schreef:Je antwoord maakt het me wel duidelijk: ik zou voor een 996 turbo tiptronic gaan. Power, uitstraling, comfort bij dagelijkse kilometers/file/etc. :idea:

Wat hij zegt :thumleft:

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 9:58

Harley schreef:Voor de leuk heb je de Aston toch als ik me niet vergis :?:


Klopt, die 'optie' is er ook nog steeds...

Ga deze week eerst maar eens in de 996 T rijden, houd jullie op de hoogte!

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 10:16

Tot 15 Dkm per jaar - zou ik persoonlijk voor 'n 993 Turbo gaan - zoek er 1 met iets meer dan 'n ton op de klok - en met 'n jaar of 4 ligt 'ie MI nog steeds goed in de markt :idea:

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 10:31

Bij Wolbert is er net een binnen met 102k op de klok, van '98, zoiets bijvoorbeeld. Als die klaar is gemaakt ga ik daar ook meerijden, voor het complete beeld.

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 14:10

Persoonlijk zou ik voor de 996T gaan. Prima comfortabele auto waar je ook de dagelijkse kilometers prima mee kunt maken. Onderhoudskosten zijn wat lager dan bij de 993T.
Wel even goed zoeken voor een auto met een zuivere historie alleen. Betaal je iets meer voor maar ga je zeker ook meer plezier van beleven.
En zoals je zelf al aangeeft. Beiden gaan rijden om een keus te maken waar jij je gelukkig mee kan voelen.

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 15:02

Interesse in een Arenarode 993T met 60.000 km :?:

Heb hier mijn 993 gekocht en nog iemand een 996.

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 15:33

horn schreef:verhaal

Helemaal met horn eens

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 15:53

marino schreef:
Cuprohr schreef:Indien je per se een turbo wilt zou ik zeggen, ga voor een 996 Turbo als DD. Ik vraag me af of een turbo dan überhaupt de beste keuze is gezien het huidige verkeersbeeld, maar die mening is puur persoonlijk uiteraard. Ik zou voor een "eenvoudige" ongeblazen motor gaan, een 4S b.v.


snap ik, maar ik ben al niet zo'n fan van het uiterlijk vasn de 996, en dan vind ik de Turbo veruit de mooiste. En vermogen ben ik ook zeker niet vies van, dus...
Ik heb ook proefgereden met een GT3, maar die was gewoon te laag en te onhandig, zoals geen zitjes achterin, wel een fantastische auto!


ontgaat mij hier iets? je bent geen fan van het uiterlijk van en toch overweeg je er een te kopen :scratch: :scratch: :scratch:

misschien sta je er anders in maar alleen al het plezier van de mooie lijnen bekijken en daar van genieten vind ik heeeeeeerlijk. het zijn net vrouwen :D

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 16:03

Ik vind de 996 nou eenmaal niet de mooiste, maar het is en blijft wel een Porsche! De 997 vind veel mooier, maar die valt nu eenmaal buiten mijn budget, dus vandaar!

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 16:26

he bijna dorpsgenoot ! wat maak je het jezelf toch weer moeilijk :wink:

persoonlijk denk ik dat je lekker moet doorrijden met die 993...gewoon een extra versterker onder stoel..

maar een 996 turbo cabrio (met hardtop en wat extra pit) is natuurlijk ook wel weer erg leuk rijden... een 993 turbo is qua lijn natuurlijk mooier, maar dan dan ga je het open rijden wel missen...

Succes met de keuze ! Groeten aan M.

gr

Steef

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 17:40

Olaf schreef:Tot 15 Dkm per jaar - zou ik persoonlijk voor 'n 993 Turbo gaan - zoek er 1 met iets meer dan 'n ton op de klok - en met 'n jaar of 4 ligt 'ie MI nog steeds goed in de markt :idea:

+2 :wink:
marino schreef:Ik vind de 996 nou eenmaal niet de mooiste, maar het is en blijft wel een Porsche!

gast ook blij :mrgreen:

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 20:35

Koptelefoon op tijdens woon-werk? :idea:

My vote: 996

Re: Hellup, wat moet ik nu kiezen??

26 jan 2010 20:47

Wat een rot keuze heb jij zeg :mrgreen: ... tja wat moet je nu..? :roll: :wink:
Plaats een reactie