Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

M-codes voertuigsticker

06 jan 2007 18:13

Weet er iemand hoe het zit met de voertuigsticker die onder de kofferklep en in het boekje zit? Het is mij opgevallen dat er veel C00 (=Duitsland) auto's zijn waarbij er bij de M-codes niets staat. Het enige dat er bij mij staat is een "S". En dat terwijl mijn auto boordevol optie's zit die ook in Duitsland zeker niet standaard waren. Nog iets anders wat ik niet snap, als kleurnummer staat er L999 (= sonderfarbe), maar op het plaatje met het kleurnummer staat gewoon 347, wat de standaard donkerblauw is dat leverbaar was. Zou het te maken kunnen hebben met de stempel in het boekje van "WERKSAUSLIEFERUNG"? Hier nog een foto van de sticker onder de kofferklep en die in het boekje:

AfbeeldingAfbeelding

06 jan 2007 22:13

Niet geheel On Topic => Klopt het dat bij NL auto's dit altijd in de deur staat?

07 jan 2007 23:07

he double G. Porsche is pas vanaf 1987 de opties gaan vermelden op de sticker onder de voorklep. ( M code). Zie boek de orginele Porsche.

groet,

Jos.

08 jan 2007 20:43

Kijk, weer wat geleerd :thumleft:

Maar weet jij dan misschien ook hoe het komt dat er bij de lakkleur L999 staat? Is dit gebruikelijk voor auto's die van de Werks afdeling komen?

08 jan 2007 22:09

heb daar ook even naar gekeken maar kan hier niet over vinden, sorry, had je graag verder geholpen. Mischien een andere forummer?

09 jan 2007 0:16

zou het kunnen dat de combi van kleur en interieur niet standaard is geweest in 1986? :roll: (ik gok ook maar wat, daar 347 donkerblauw gewoon een standaardkleur was in 1986)

09 jan 2007 19:44

De interieurkleur was volgens klantspecificaties, dus ik houd het maar op een combinatie hiervan met als klap op de vuurpijl een Werks bezoekje :lol: :wink:

09 jan 2007 19:52

M codes decodering ( ik weet niet of je er in DIT geval iets aan hebt ) Hier:

http://www.kindel.com/Porsche/options.asp

11 jan 2007 0:32

Double G schreef:De interieurkleur was volgens klantspecificaties, dus ik houd het maar op een combinatie hiervan met als klap op de vuurpijl een Werks bezoekje :lol: :wink:

Kan je helaas niet verder helpen. Maar ben wel benieuwd. Mijn carrera 3.2 is uit 1985 (komt ook uit Duitsland = C00) en heeft ook de code L999 op de sticker en de kleurcode 347 (dunkelblau) op het plaatje in de kofferruimte. De interieurcode bij jouw auto is 99. Wat voor een interieur zit er bij jou in? Mijn code is CS (nooit kunnen achterhalen waar dat voor staat). De stoelen zijn blauw/pinstripe en het dashboard en de hemelbekleding zijn blauw. Bij de M-codes staat ook alleen C00.

11 jan 2007 20:39

Fuchs, zo ziet mijn speelruimte eruit:
Afbeelding
Het is grijs leer met een licht groene tint erin. Mijn dashboard, deurpanelen, achterbankjes en hoedenplank zijn ook allemaal volleder. Verder heb ik wel ook een blauwe hemelbekleding. Staat er bij jou bij de M-codes ook een "S", of zou dit iets van de Werksafdeling zijn?

Jurrian schreef:he double G. Porsche is pas vanaf 1987 de opties gaan vermelden op de sticker onder de voorklep. ( M code). Zie boek de orginele Porsche.

groet,

Jos.

Op pagina 78 van mijn "Originele Porsche 911" staat onder het kopje accessoires dat dit vanaf 1982 gedaan werd :scratch:

11 jan 2007 23:04

Double G schreef: Staat er bij jou bij de M-codes ook een "S", of zou dit iets van de Werksafdeling zijn?

Nee, staat géén "S" bij.

Re: M-codes voertuigsticker

25 apr 2009 17:06

Ik kwam na wat zoeken een lijstje met interieurcodes tegen; ter info:

BG Chestnut Brown
BM Chestnut Brown
BX Chestnut Brown
DF Classic Grey
EB Black
FE Midnight Blue
FJ Midnight Blue
FK Midnight Blue
FS Cashmere Beige/Black
JB Nephrite Green
KH Chestnut Brown
LC Cashmere Beige/Black
LG Cashmere Beige/Black
LT Black
MB Boxster Red
MX Classic Grey
PT Florentine Grey
SA Black
SB Classic Grey
SC Midnight Blue
SD Chestnut Brown
SG Cashmere Beige/Black
TF Classic Grey
TT Classic Grey
US Midnight Blue
VD Black full leather
VN Black partial leather
YA Cashmere Beige/Black

18 mei 2009 15:49

Ik kick dit topic even weer naar boven, ik ben zelf bezig met het achterhalen van informatie en heb het volgen in mijn boekje gevonden.

Lacknummer: L999
Innenausstattung: BD
M-Ausstattungen: C00

Nu weet ik dus dat de auto uit Duitsland is en dat L999 een code was waar bij de eigenaar zelf de lak kon kiezen buiten de standaard kleuren, wat ik niet weet is waar de BD voorstaat.

Afbeelding

18 mei 2009 16:04

Deze kwam ik ook nog tegen op het internet:

Afbeelding

17 jan 2010 22:04

Na enig zoekwerk met de zoekfunctie kan ik het toch niet vinden.... Maar ben bezig om de optiecodes te achterhalen van een Cayenne. Helaas geven de sites die ik heb voor optiescodes, niet de info voor een cayenne. Iemand een site met codes? Mocht iemand zin hebben:

X7F
BOA
CJ2
GOR
H9K
J2C
D9K
G2J
1G8
2PM
1NE
5RQ
5SL
T91
OBB
3S4
QGO
8DV
8GH
8L6
1KY
1LL
3FE
OGG
OY1
4UE
4K3
N5U
5TE
8RV
2JB
EOA
OAB
OBB
OJZ
OYZ
:mrgreen:

18 jan 2010 12:24

Ik heb een 911 uit 84 en daar staan wel alle M codes in (op de sticker)
en die kloppen nog ook met de uitvoering

dus niet vanaf 1987 !

heb dus het rode boekje gekocht om alle optie's af te lezen.

gr

18 jan 2010 12:31

Master Ken schreef:Na enig zoekwerk met de zoekfunctie kan ik het toch niet vinden.... Maar ben bezig om de optiecodes te achterhalen van een Cayenne. Helaas geven de sites die ik heb voor optiescodes, niet de info voor een cayenne. Iemand een site met codes? Mocht iemand zin hebben:

PM me het chassis nr .

18 jan 2010 13:41

is dat ook mogelijk voor 924?? :popcorn:

18 jan 2010 20:13

alle gegevens kun je vinden hier:

de S (in het serienummer)staat voor productie stuttgart

http://www.elferhelfer.com/fzident.htm#

bij mij staan en wel codes bij de M en die van mij is uit 1984

optie codes
http://www.performance2and4.co.uk/3.2optioncodes.htm

gr douwe

Re:

18 jan 2010 21:12

Jos Targa schreef:he double G. Porsche is pas vanaf 1987 de opties gaan vermelden op de sticker onder de voorklep. ( M code). Zie boek de orginele Porsche.

groet,

Jos.

Hiero een Duits 1986 gebakje.
Ook met C00 op de sticker en een rijtje M-codes.

18 jan 2010 23:03

kjn: http://www.renntech.org/forums/index.ph ... om=options

Re:

19 jan 2010 11:14

Double G schreef:Fuchs, zo ziet mijn speelruimte eruit:
Afbeelding
Het is grijs leer met een licht groene tint erin. Mijn dashboard, deurpanelen, achterbankjes en hoedenplank zijn ook allemaal volleder. Verder heb ik wel ook een blauwe hemelbekleding. Staat er bij jou bij de M-codes ook een "S", of zou dit iets van de Werksafdeling zijn?

Jurrian schreef:he double G. Porsche is pas vanaf 1987 de opties gaan vermelden op de sticker onder de voorklep. ( M code). Zie boek de orginele Porsche.

groet,

Jos.

Op pagina 78 van mijn "Originele Porsche 911" staat onder het kopje accessoires dat dit vanaf 1982 gedaan werd :scratch:

ALs ik de foto zo zie lijkt het wel een 964 interieur!! Of zat dit ook al in een 3.2. Het stuur toch niet?

Kan natuurlijk dat dit er later ingebouwd is en verklaart dan direct waarom het niet op de papieren vermeld is. Begrijp degene die het gedaan heeft onmiddelijk, wat een prachtinterieur!!!

19 jan 2010 21:37

@ Donkey, dit is echt het originele interieur van mijn 3.2. De sportstoelen en het stuur zijn meen ik voor modeljaar '85 geintroduceerd. Ik heb in 2005 bij Pon de wagenkaart opgevraagd, en hier stonden de sportstoelen als meebestelde optie op.

AfbeeldingAfbeelding

Sticker ontleden

02 feb 2010 15:11

EDIT: samengevoegd met eerder "sticker" topic :idea: O.

Hallo,

Mijn eerste post; ik ben 5 jaar Porscheloos en nu weer op zoek. Zodra ik geslaagd ben, meld ik me bij 'even voorstellen'.

In de tussentijd even een korte vraag. Op de sticker in een potentiele auto staat:

964 130
mb401-bzn gb400- 30
L80K LT
C00 425 573 850

(van slechte foto afgelezen, niet 100% zeker van elke letter/elk cijfer)

Uiteraard heb ik zelf ook al e.e.a. geprobeerd te beredenen. Echter de onderste regel met opties is erg beperkt (airco, achterwisser). Echter de auto heeft ook o.a. airbags, volledig elektrische stoelen, stoelverwarming, etc. Die hadden daar dan toch ook moeten staan? Of duiden de overige regels op een dusdanig luxe versie dat allerlei zaken als 'standaard' kunnen worden gezien?

alle hulp is welkom.

Thanks,

Marc

Re: Sticker ontleden

02 feb 2010 15:45

Niet altijd staan alle opties op de sticker.
Ik hb zelf een full loaded auto waar ik ook het merendeel van de opties niet van terug kan vinden.
Als je ook nog optie 09991 zou hebben dan heb je een auto uit het Exclusivprogramm en kom je zowieso een hoop opties niet tegen.

Eerste regel is auto type
Tweede regel geven normaal gsproken motor en transmissie codes

Dan de kleuren combinaties gevolgd door de opties;
L80K = Exterior color: Guards Red
LT = Interior color: Black
C00 = Germany
M425 = Rear screen wiper for coupe and Targa
M573 = Airco
M850 = ?? (die zoek ik ook nog)
Plaats een reactie