Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 15:49

Heren (en dames) porschisten,

warning, vrij lange post!


een tijdje geleden heb ik een topic gemaakt voor de aanschaf van 'n boxster S via import uit DE. Inmiddels is het budget gegroeid (dat zal wel bekend klinken :twisted: ) en is het doel een Cayman S geworden.

Even los van de preziese auto heb ik nog weer wat vragen :)

1) Door een OPC werd me verteld dat er een klasse 5 alarm systeem in moet komen (dus klasse 3 + vehicle tracking system) en dat dit er normaal niet op zit vanuit DE en in NL wel altijd. En dat het alleen erna ingebouwd kan worden mits er al een voorbereiding op de auto zit. Is dit correct? Kan op zondag de verzekerings man niet bereiken en vraag me af of hij dat zo weet op te hoesten dus hoopte dat hier iemand het weet...(en wat het kost om in te laten bouwen)

2) Er werd me ook verteld dat er in stuttgart ongeveer 5000 occasion porsches staan waar NL dealers kunnen kijken of er een leuke bij staat en die halen ze dan naar hier. 5000 lijkt me nogal veel (overdreven?). Ik ging eens kijken op porsche.de en vond de werkswagen (zijn er 190/200). Die zijn echter van 07 en later dus de BPM begint dan te knijpen. Weet iemand hier iets meer van?

3) Is er iemand met ervaring van een Cayman S / boxster S mbt onderhoud boven de 100k kilometer? Kheb proberen te googlen maar kon het onderhoudsschema niet vinden (misschien heb ik lopen prutsen :scratch: ). Ik vraag me af of die kosten (hard) omhoog gaan na 100k.

4) restwaarde: de regel lijkt (in DE) te zijn zo iets als: 10k kilometer = 1k euro eraf, per jaar ouder ook iets van 3k euro eraf. Aangezien er geen te vinden zijn met >100k (via OPC!) vraag ik me af of daar een grote drop-off gaat komen?

p.s.I: er stond vorige week een mooie zwarte Cayman S, 32k euro (niet veel kms wel al 2 eigenaren - vreemd)...die was binnen een dag verkocht :(
p.s.II: ja ik weet dat er een in lennental staat, die lijkt ook interissant...maar die heeft volgens mij dus geen alarm installatie/voorbereiding.
p.s.III: call me stupid maar ik wil er een van de OPC want ik wil de officiele garantie hebben en dat mag niet meer met auto's die van een handelaar/particulier komen sinds 1jan 2010... :bang:

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 16:01

1. volgens mij niet waar. klasse 5 is afhankelijk van de eisen van je verzekering. volgens mij kan klasse 3 door een alarminbouwstation altijd naar kl 5 geupgrade worden.

2. ik denk dat het gaat over de occasions die bij de verschillende europese OPC's staan. Tja, die kan je naar NL halen en tja, dat zijn over het algemeen jonge auto's. Die kan je zelf ook vinden met de locator via porsche.de

3. en 4. geen idee.

Tja, als je perse een OPZ auto wil beperk je je enorm en zal je idd een hogere prijs moeten betalen. Met het voordeel dat je Porsche garantie kan kopen.

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 16:12

Dank je Horn.

ik heb nog even op het forum gezocht (dat had ik natuurlijk eerst moeten doen VOOR ik de post maakte) waarin wat meer verteld wordt over de alarm systemen. Is inderdaad afhankelijk van je verzekeraar of het wel/niet gekeurd moet worden. Rest mij alleen de vraag wat zo'n grap je gaat kosten, en of het naderhand in iedere auto nog ingebouwd kan worden (als ik die posts lees over aftermarkets dan moet dit wel kunnen denk ik).

draadje: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=7903

vwbt punt2: ja ik gebruik porsche.de en ook die werkswagen suche. Vroeg me af of de OPC waar ik mee sprak nog een andere voorraad bedoelde. Lijkt me vreemd dat er ergens 5000 wagens staan....en dat die dan niet via internet te bekijken zijn (denk dus dat die 5000 overdreven was, en dat het feitelijk die werkswagens zijn). Maar ik kan me vergissen, vandaar de vraag :salut:

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 16:15

klasse 5 is sowieso aan de prijs omdat er ook een abo'tje bijkomt. ik zou eerst eens bij de verschillende verzekeringsmaatschappijen (porsche gespecialiseerd?) checken waar je aan moet voldoen. Hangt volgens mij nogal af van waar je woont, of je een garage hebt etc etc. Dan kan je daarna checken bij een alarminbouwcentrum (wel een goede en niet eentje die willekeurig in je kabelboom gaat knippen en plakken...) wat eea moet gaan kosten.

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 16:27

Het onderhoudschema loopt gewoon door. Dus om de 30.000 Km klein, om de 60.000 Km groot en om de 90.000 Km polyriem en bougies voor de 987 S. Daarnaast zullen er andere onderdelen de geest geven zoals bijvoorbeeld de LMM en koppeling, alleen daar is niet heel veel over te voorspellen.

http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... ijzen/987/


Ik vind het prijsverschil tussen de Duitse markt en de Porcshe Zentrums wel meevallen voor de 987 S.

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 22:02

Boven de 80.000€ catt prijs is klasse 4/5 verplicht. Daaronder klasse 3 voldoende :salut:

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 22:39

aha, da's interissant. Catalogus waarde, m.a.w. nieuw waarde, m.a.w. ik haal 'm uit DE en het moet er alsnog op gezet worden als't er niet op zit dus. yes?

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 22:42

1) Het alarm hangt helemaal van de verzekeraar af. Aangezien je schijnbaar naar een redelijk recente auto op zoek bent kan het dat je aanbod van verzekeraars wat beperkter wordt en daarmee vaak ook de eisen hoger.
Porsche werkt hier in Nederland veel met de Retreever die zonder problemen aan het bestaande klasse 3 kan worden toegevoegd. Veel verzekereaars die een klasse 5 vereisen hebben de grens daarvoor bij een Nederlandse cataloguswaarde van Eur. 80k liggen.
2) Denk ook dat zoals Horn al aangaf dat er het totale aanbod in Duitsland mee bedoeld wordt. Dealers, niet alleen uit Duitsland, kunnen hier zelf auto's in opzoeken en aanbieden aan gegadigden.
3) Onderhoudsschema kent voor de moderne Porsche geen bijzondere 100k beurt. Zoals Patrick al aan geeft loopt het onderhoudsschema gewoon door en zijn er een aantal beurten zoals de 80k of 90k beurt waar een aantal extra's bij komen.
4) Ook in Nederland hanteren handelaren een soortgelijk systeem. Leeftijd in maanden en per km een bepaald bedrag. Dat zijn echter richtlijnen. Vraag en aanbod spelen daarnaast ook nog een belangrijke rol. En wat dat voor de Cayman gaat betekenen is moeilijk te zeggen.

Die garantie kan inderdaad heel interessant zijn. Kost wel wat per jaar maar kan je een hoop (financiele) zorgen schelen. En inderdaad auto's die op de open markt zijn verhandeld kunnen niet meer terug in de Porsche Garantie sinds dit jaar.

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 22:51

Ervaring tot op heden........ geen of lage alarmklasse ( 1,2,3) hogere premie en aangepaste voorwaarden.

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 23:21

+1 jongens, goeie info erg bedankt :thumleft: :res:

de cayman S in lennental lijkt interissant, beetje vreemd dat 'ie al 2 eigenaren heeft gehad, morgen eens bellen. Anders staan er nog 2 mooie in offenburg maar die zijn een stukkie duurder (02/07...minder kms hogere prijs) die hebben wel al innenraumuberwahgung (=klasse3?) en iig tracking system voorbereiding...

offenburg ook meteen 500km enkele reis dus dat wordt meteen een leuk ritje :mrgreen:

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 23:29

2 eigenaren zegt op zich niet zoveel en hoeft niets te betekenen. Zijn nog wel eens mensen die zich zonder voorbereiding op een Porsche tracteren en er na enkele maanden achter komen dat het toch niet is wat ze zich er bij voorgesteld hadden.

innenraumuberwahgung zegt niet specifiek dat het klasse 3 is. Kan ook klasse 2 zijn maar als het een officieel Porsche alarm is zal het klasse 3 zijn.

KLASSE:1
Beveiliging tegen diefstal van de gehele auto.
Het eerste soort beveiligingssysteem bestaat uit een eletronisch systeem met een dubbele automatische startblokkering. Deze tweevoudige startblokkering bevat een onderbreking van de startmotor en een andere extra blokkering, meestal de brandstoftoevoer.
KLASSE:2
Beveiliging tegen diefstal èn inbraak van uw auto.
Bestaande uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering, detectie en alarmering.
- dubbele automatische blokkering,
- omtrekdetectie en ruimtelijke detectie,
- akoestische signalering door middel van een sirene,
- optische signalering door middel van knipperlichten
KLASSE:3
De hoogste diestalbeveiligings-graad voor uw auto.
Bestaande uit een automatisch inschakelende dubbele blokkering, detectie en alarmering alsmede een sabotagesignalering, uitgebreid met hellingshoekdetectie.
- gelijk aan klasse:2, uitgebreid met hellingshoekdetectie
KLASSE 4 en 5
Alarmsystemen vormen uitstekende preventieve maatregelen om uw auto te beveiligen. Maar voor mensen die bereid zijn om nóg een stapje verder te gaan biedt een voertuigvolgsysteem klasse: 4 of 5 de uitkomst.

Sinds eind 2001 zijn er, door de Stichting Certificering Motorvoertuigen (SCM) opgestelde, regels van kracht waaraan goedgekeurde voertuigvolgsystemen moeten voldoen. Klasse 4 omvat systemen die bestaan uit een klasse 1 goedgekeurde startonderbreker plus een goedgekeurd voertuigvolgsysteem. Klasse 5 betekent een klasse 3 alarmsysteem plus een goedgekeurd voertuigvolgsysteem. Het voertuigvolgsysteem past perfect binnen alle SCM keuringseisen en de ATT01ALLA1 is uiteraard officieel SCM goedgekeurd (TT030303). Klik hier voor de website van SCM

:salut:

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

07 feb 2010 23:44

top maurice, top :salut:

heb inderdaad dat draadje van die quote eens goed doorgenomen, had alleen zelf de link niet gelegd tussen die 2...

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

11 feb 2010 22:20

Heb vorige jaar zelf een 997 uit DE gehaald. Gekocht bij particulier. Is goed bevallen. Importeren is eenvoudig en er zijn bedrijven die je alle zorg uit handen nemen. Als je meer wilt weten stuur me maar een PB.

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

11 feb 2010 23:21

ps 111: de porsche approved garantie schijnt per 1 februari jl. niet meer europees te zijn. Dus als je een porsche uit dld haalt met garantie dan zal je ook naar dld moeten voor je reparaties.

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

12 feb 2010 10:14

Weet je dat zeker? Werd me gister niet verteld bij de OPZ, daar stond nog gewoon europa geldig (dat kan ook de assistance zijn geweest though).

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

12 feb 2010 10:36

996driver schreef:ps 111: de porsche approved garantie schijnt per 1 februari jl. niet meer europees te zijn. Dus als je een porsche uit dld haalt met garantie dan zal je ook naar dld moeten voor je reparaties.


Dat lijkt me stug...

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

12 feb 2010 10:47

Over die klasse 5 eisen....

Vraag bij div. verzekeraars offerte aan, bij mijn A8 (nieuwwaarde €152.000) eisten ze allemaal klasse 5.

De premies maakten elkaar niet zoveel, dus de verzekeraars onder druk gezet om de klasse 5 eis te laten vallen en klasse 3 te accepteren (zonder het eigen risico te verhogen).

Is nu scherp verzekerd met klasse 3 alarm!!!

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

15 feb 2010 0:20

FF een vraagje over btw bij import.
Je kan een auto uit Duitsland kopen bij de dealer.
Maar hij is van een klant die hem bij de dealer heeft neergezet.
Je krijgt wel een factuur maar zonder btw, net als bij ons.
Geeft dit nog problemen bij invoer :?:

Re: verzekering/alarm/tracking + andere vraagjes (import DE)

15 feb 2010 10:37

Nee, binnen de EU hoeft slechts maar één keer BTW te worden afgedragen over een product. Daarna kun je het vrij door de EU heen meenemen.
Dus als in Duitsland de BTW al is afgedragen hoef je dat in Nederland niet nog een keer te doen of te verekenen.
Plaats een reactie