Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

996 hardtop

09 feb 2010 0:18

Waarom zie je weinig 996 cabrios/997cabrios met hardtop in wintermaanden?
Hardtop slecht voor softop of lastig te monteren/demonteren?

Re: 996 hardtop

09 feb 2010 0:32

Te veel mooie dagen om ook 's winters lekker open te kunnen rijden :sunny: :drive: 8)

Re: 996 hardtop

09 feb 2010 0:35

Brrrrrrrr,
toch maar snel proberen maar dan

Re: 996 hardtop

09 feb 2010 0:58

Je ziet ze veel te koop staan. Het neemt veel ruimte in beslag (de hardtop), 2 man nodig voor erop en eraf. En dan schijnt het zonnetje en kan je niet open rijden. :wink:

Re: 996 hardtop

09 feb 2010 9:49

denk dat veel mensen danken van och die koude dagen zijn zo voorbij, waarom die top erop, want met glad weer rijden ze toch niet. op mobile staan trouwens paar hardtops te koop

Re: 996 hardtop

09 feb 2010 10:45

Ik vond het geen straf om er mee te rijden.
Binnen een paar tellen zit ie erop en eraf is ook een makkie.
Met een steun/beugel aan de muur neemt de hardtop weinig ruimte in beslag.
Naar mijn mening zag het er zo best cool uit.

Afbeelding

Re: 996 hardtop

09 feb 2010 21:58

@Gert: goeie foto. Eigenlijk maakt die hardtop m fraaier dan de coupe is.
Of zeg ik nou iets heel geks?

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 10:28

Ehmm, zullen we het er maar op houden dat over smaak niet valt te twisten (tenzij je graag een polletje opstart)...? :wink: Overigens was voor mij juist de belijning van de achterpartij van een 996 cabrio de reden om niet voor een cabrio te gaan (mi blijft dat met een hardtop ook zo)... Zo zie je maar weer, over smaak valt niet te etc...

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 10:38

ritz schreef:Waarom zie je weinig 996 cabrios/997cabrios met hardtop in wintermaanden?
Hardtop slecht voor softop of lastig te monteren/demonteren?


Beetje een combi denk ik. Hardtop is interessant als je de auto wil doorrijden in de wintermaanden, maar velen hebben de 911 cabrio niet als eerste auto.

Daarnaast speelt dat de softtop zo goed is, dat een hardtop niet echt nodig is.

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 10:55

Ik zou het primaire en secundaire argument omdraaien. ;)

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 11:40

Devils son schreef:Daarnaast speelt dat de softtop zo goed is, dat een hardtop niet echt nodig is.

Exact :!:

Bij mijn MG TF, die ik het hele jaar door reed, had ik wel een hardtop. Het grote voordeel was toen dat je in de donkere maanden met de harddtop een glazen achterruit had met achterrruitverwarming. Dat argument speelt bij de softtop van de 997 niet (plus dat de isolatie vd 997 soffttop idd zo goed is dat je in de huidige weersomstandigheden gewoon goed kan rijden zonder loopneus :wink:)

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 11:47

Tja, ik rijd mijn 996 cabrio wel zomer en winter en gebruik de hardtop dan ook een aantal maanden per jaar. De kwaliteit van de softtop is mogelijk wel heel goed, maar feit blijft dat sneeuw en pekel op de kap inwerken, dus de levensduur zullen verkorten. Ik maak me wel altijd een beetje zorgen of de softtop niet te vochtig is op het moment dat je de hardtop gaat plaatsen, want dan zit hij wel een paar maanden te 'schimmelen' onder de hardtop.

In het instructieboekje staat als ik mij goed herinner overigens ook dat de softtop niet berekend is op een groot pak sneeuw en daarom in echte wintersportstandigheden ook niet voldoet.

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 11:58

eigenlijk niks waard zo`n hardtop want....... ik hoor mijn sportuitlaten veel minder :lol:

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 13:28

JeroenSC schreef:De kwaliteit van de softtop is mogelijk wel heel goed, maar feit blijft dat sneeuw en pekel op de kap inwerken, dus de levensduur zullen verkorten.

In het instructieboekje staat als ik mij goed herinner overigens ook dat de softtop niet berekend is op een groot pak sneeuw en daarom in echte wintersportstandigheden ook niet voldoet.

Echte wintersportomstandigheden lijkt me slechts voor zeer weinig cabrio's hier van toepassing. Levensduur verkorten? Tja, waarschijnlijk wel. Mijn kap zat er echter al een aantal jaren op toen ik mijn 911 kocht in 2003 en is onlangs door een vakman na controle nog in prima staat bevonden :idea: . Tweemaal non-argument dus wat mij betreft ;).

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 15:26

EriC4C schreef:Echte wintersportomstandigheden lijkt me slechts voor zeer weinig cabrio's hier van toepassing.

Eens.
EriC4C schreef:Levensduur verkorten? Tja, waarschijnlijk wel. Mijn kap zat er echter al een aantal jaren op toen ik mijn 911 kocht in 2003 en is onlangs door een vakman na controle nog in prima staat bevonden :idea: .

Tja, wat zou hij hebben gezegd als je jarenlang een hardtop had gebruikt (los van het feit dat het op de 964 niet bestaat, toch? 'Uitstekende staat'? 'Nieuwstaat'? Mooi voor je dus dat hij nog in 'prima staat' was, maar dat blijft relatief...
EriC4C schreef:Tweemaal non-argument dus wat mij betreft ;).

Gelukkig kun je in discussies alleen overeenstemming bereiken als je wederzijds elkaars argumenten (h)erkend en aan de argumenten ook een gelijke waarde toekent :wink:

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 15:34

Ongeveer 80% van de hier rondrijdende 996 en 997 cabrio's rijdt op dit moment met een hardtop rond... voor de 997 zag ik op de Motorshow in Essen trouwens een aardige optie, een hardtop met targa-paneel. Best of both worlds?

Afbeelding

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 15:41

Ongeveer 80% van de hier rondrijdende 996 en 997 cabrio's rijdt op dit moment met een hardtop rond
Wat is je bron? Heb je zelf geturfd? Die van mij die je zag rijden, had er geen hoor :wink:

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 17:42

Klopt, en je bent de enige de afgelopen vier weken... en vreemd genoeg is het overgrote merendeel van alle 996en en 997s die ik de laatste weken heb gespot cabrio.

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 18:29

JeroenSC schreef:
EriC4C schreef:Levensduur verkorten? Tja, waarschijnlijk wel. Mijn kap zat er echter al een aantal jaren op toen ik mijn 911 kocht in 2003 en is onlangs door een vakman na controle nog in prima staat bevonden :idea: .

Tja, wat zou hij hebben gezegd als je jarenlang een hardtop had gebruikt (los van het feit dat het op de 964 niet bestaat, toch? 'Uitstekende staat'? 'Nieuwstaat'? Mooi voor je dus dat hij nog in 'prima staat' was, maar dat blijft relatief...
EriC4C schreef:Tweemaal non-argument dus wat mij betreft ;).

Gelukkig kun je in discussies alleen overeenstemming bereiken als je wederzijds elkaars argumenten (h)erkend en aan de argumenten ook een gelijke waarde toekent :wink:

Blijft inderdaad relatief. "Prima" was niet letterlijk wat hij zei, maar ik dacht dat ik het daarmee voldoende duidelijk maakte. Wat ik bedoelde was: toen ik de kap heb laten controleren, omdat ik er over dacht om een nieuwe (993 :idea: )kap te laten plaatsen door hem, verklaarde hij me voor gek als ik dat zou laten doen aangezien deze kap er nog zéér goed uitziet en nog héél lang mee zal gaan. Wellicht bedoelde hij daarmee "uitstekende staat"? ;) Dat terwijl mijn 911 buiten wordt gestald en diverse foto's bewijzen :mrgreen: dat ik 'm niet alleen 's zomers gebruik als het mooi weer is. De 911 is (bijna) 19 jaar oud en dan zou een eigenaar een kap in nieuwstaat moeten wensen? :?

Uiteraard (h)erken ik jouw argumenten, maar in een discussie tracht je de argumenten van de ander ook genuanceerd te ontkrachten en als dit met succes is gebeurd dan worden het non-argumenten. ;) :^:

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 18:32

:wink:

Re: 996 hardtop

13 feb 2010 23:39

Gewoon met de softtop naar de Feldberg op wintersport met de Boxster.
Maar een hardtop zal wel schelen op de autobahn met slechte omstandigheden. Alleen de achterruit verwarming scheelt al.
Plaats een reactie