Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 feb 2010 10:49
Hallo,
Binnenkort wil ik mijn eerste Porsche 911 gaan kopen:-)
Het gaat een 911 3.2 worden uit midden jaren tachtig. Nu wil ik graag een cabrio, maar dan wel een originele. Ik lees en hoor vaak dat er targa's omgebouwd zijn naar een cabrio, maar ik heb geen idee hoe ik dit verschil kan zien. Kan iemand mij hierbij adviseren?
Nu ik toch bezig ben: hoe kun je zien of een versnellingsbak een G50 is?
Alvast bedankt!
groet
Fred
12 feb 2010 11:02
Welkom Fred de vierde
De achteruit versnelling van de G50 zit linksvoor. Bij de 915 zit de achteruit rechtsachter.
Hoe je een ombouw herkend weet ik niet, wellicht andere forumleden die dat wel weten. Wel altijd een AKK, dan komt zoiets wel naar voren.
12 feb 2010 11:08
Gewoon vragen aan de verkoper. En dan ook expliciet aan de keurder vragen bij de AKK. Voor zover je het niet zelf kan zien. En in de papieren moet het ook te zien zijn (hoe is 'ie origineel geleverd?). Moet genoeg zijn.
12 feb 2010 11:17
Chassisnr. checken?
bv. in Morgan
12 feb 2010 11:18
Fred4 schreef:Hallo,
Het gaat een 911 3.2 worden uit midden jaren tachtig. Nu wil ik graag een cabrio, maar dan wel een originele. Ik lees en hoor vaak dat er targa's omgebouwd zijn naar een cabrio
Dus een 85 of 86er, belasting vrij.
Werd gedaan, maar zoveel zijn er echt niet omgebouwd hoor.
En wat MS schreef, gewoon op kenteken kijken, weet je voldoende.
Succes met de zoektocht.
En kijk even op onderstaande link, zie je hoe mooi ze aan de buitenkant kunnen zijn, maar daar onder.
Dus kun je zien waar je op moet letten.
http://www.mijnalbum.nl/Album=BSH7ZYWV
12 feb 2010 11:36
Op de RDW site kun je het dus ook al zien met het kenteken, op tabblad Eigenschappen achter Omschrijving van de inrichting:
PORSCHE 986; AUTOMATIC
Voertuig
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 986; AUTOMATIC
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting cabriolet
Aantal zitplaatsen 2
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) GRIJS
12 feb 2010 11:50
Bij import na ombouw zou er natuurlijk 'cabrio' op de papieren en in de RDW database kunnen staan
Volgens mij kan je het ook zien aan de positie van de rug-leuningen van de achterzitjes - deze kunnen niet omhoog staan bij 'n naar cabrio omgebouwde targa als het dak open is ...
.. en er zullen vast nog wel meer herkenningspunten zijn
12 feb 2010 11:56
Wim, waarvoor gebruik je de PERNUMETER (
).
Heb op het net natuurlijk snel gevonden dat het voor uitlijning wordt gebruikt.
Maar hier ligt het op de dorpel, voor de show
12 feb 2010 12:46
@cabrio wim, Ik had deze foto serie nog niet eerder gezien. Fantastisch foto verslag
On topic: Succes met de zoektocht. Veel kijken, rijden en vergelijken.
12 feb 2010 12:51
Alvast een
(zo op de foto) mooi exemplaar om warm te lopen
http://link.marktplaats.nl/320628473 Helaas geen koopje
12 feb 2010 12:56
goed even lezen over het chassisnummer.
daar zit je antwoord in
veel plezier er mee
http://www.elferhelfer.com/fzident.htm#gr douwe
12 feb 2010 13:22
Er is vaak wel een relatie tussen prijs en kwaliteit, zeker niet altijd ---> AKK
Dus als je wat ruimte in je budget hebt is de keus aan jou: koopje of knappe
12 feb 2010 13:43
Paul II schreef:Wim, waarvoor gebruik je de PERNUMETER (
).
Heb op het net natuurlijk snel gevonden dat het voor uitlijning wordt gebruikt.
Maar hier ligt het op de dorpel, voor de show
Is niet voor de show geweest hoor,
en als je de foto's goed bekijkt zou je kunnen zien waarom.
12 feb 2010 16:13
Wauw, wat een snelle antwoorden, bedankt allemaal (ik sta ook nog op een G-klasse forum, maar dan kun je toch zien dat er daar een stuk minder rijders van zijn;-))
Bedankt TD, simpel, dat verschil moet ik wel kunnen zien:-)
Wim, ik heb al je foto's bekeken, mooi project zeg! Inderdaad aardig wat narigheid dat je kunt aantreffen. Zal ik extra op letten bij het bekijken van de auto's (ik heb er inmiddels 1 gezien, en die is het niet geworden)
Paul, handige site, ik heb hem direct uitgeprint en gaat mee naar iedere volgende bezichtiging
Oh ja, en ik heb dus een pernumeter nodig:-0
groeten
Fred
12 feb 2010 18:18
hoe kun je zien of een versnellingsbak een G50 is?
Ik zou me niet blindstaren op een G50 bak... Een goeie 915 schakelt net zo goed en is zelfs lichter.
Globaal gezien hebben de 3.2's vanaf 1987 een G50 bak.
p.s. Trouwens goeie beslissing om voor een 3.2 te gaan! Rijden echt heerlijk!
12 feb 2010 19:11
een 80's cabrio. livin' on the edge. zie ook wim.
13 feb 2010 0:43
cabrio wim schreef:Paul II schreef:Wim, waarvoor gebruik je de PERNUMETER (
).
Heb op het net natuurlijk snel gevonden dat het voor uitlijning wordt gebruikt.
Maar hier ligt het op de dorpel, voor de show
Is niet voor de show geweest hoor,
en als je de foto's goed bekijkt zou je kunnen zien waarom.
Krijg het gevoel dat mijn vraag verkeerd over is gekomen door teveel scherts.
Uit de foto's - en veel andere info - komt een beeld naar voren van een erg professioneel en in detail uitgevoerde totaal restauratie van een Porsche.
Mijn oog viel op dat blauwe meetinstrument en door mijn interesse in die dingen mijn vraag
13 feb 2010 8:13
Mooi beeldverhaal Wim. Ik herkende de voorspatborden (en de stukken die er uit misten).
Fred, doe rustig aan en geniet van het zoeken. Die van jou staat gewoon ergens op je te wachten, je komt hem vanzelf tegen.
13 feb 2010 9:01
No hard feelings Paul.
13 feb 2010 11:04
Nou, die chassiscodetabel heeft me zojuist een ritje van 100 km uitgespaard.. het was toch echt een omgebouwde targa
Handig, zulke info, nogmaals thanks!
Ik heb er nog een op het oog die in Noord Duitsland staat, eerst nog maar even het chassisnummer opvragen voor ik daar heen ga;)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.