Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 feb 2010 22:58
Ik kwam onderstaande fabrikant tegen die imitatie Fuchs maakt in Zwitserland. Ziet er op de foto's aardig uit maar zegt niet zoveel natuurlijk.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan meer vertellen over de kwaliteit, gesmeed of gegoten, gewicht en prijzen in vergelijking met Fuchs?
Als er forummers zijn die deze vragen ook kunnen beantwoorden voor andere merken (Rota, Euromeister) dan graag! Thanks
http://maxilite.ch/index.php?id_user=29 ... d_gruppe=1
22 feb 2010 13:59
Zien er inderdaad erg mooi uit. En de prijzen vallen ook erg mee...
22 feb 2010 14:07
Zal nog 'n paar euri bijkomen - aangezien dat bedrijf vanuit Zwitserland verkoopt
.. maar inderdaad - voor dat geld kan jij bijna niet eens 'n origineel setje laten restaureren
22 feb 2010 19:26
Ha, die Porschefans;
Ziet er inderdaad allemaal erg goed uit. Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat je voor dat geld (ook als je er BTW en dergelijke bijtelt) gesmede wielen mag verwachten.
22 feb 2010 19:35
't zijn daarom dan ook replica's
22 feb 2010 20:39
als het voor gewoon dagelijks gebruik is dan lijkt het me niet zo'n probleem, ga je daarentegen elke week het circuit op ja dan....maar dan kocht ik ook geen dure Fuchsen......
22 feb 2010 20:43
Olaf schreef:Zal nog 'n paar euri bijkomen - aangezien dat bedrijf vanuit Zwitserland verkoopt
ff lang weekendje weekendje Comomeer en op maandag ff met de pampersbomber
langs die toko rijden.
Heb je met de BTW ed. weinig meer te maken. Als je die wielen tenminste goed onder de resterende pampers verstopt.
Voor dit geld zullen dit waarschijnlijk geen gesmede velgen zijn; maar dat hoeft niet per se te zwak of minderwaardig te zijn.
Maar is het waarschijnlijk wel.
Geen ervaring verder met die nepperts.
24 feb 2010 11:50
EDIT: voleldioge quote van direct bovenstaande post verwijderd ... denk 'n beetje om je quotegedrag en daarbij de leesbaarheid van onze mooie forum O.Mr airhead, over zwakte/sterkte. Volgens mij zijn tegenwoordig het grootste deel van de aangeboden lichtmetaal wielen gegoten. Die zullen niet allemaal zwak, ziek en misselijk zijn. De sterkte hoeft niet perse minder te zijn, dat ze dan zwaarder zijn is wel aannemelijk.
M.a.w. er wordt veel over gesproken en ik heb het idee dat we elkaar napraten. Heeft iemand ook harde cijfers gezien over gewichten en sterkte van velgen? Zowel voor fuchs, gietaluminium en staal?
Ik ben benieuwd!
24 feb 2010 19:36
Een beetje zoeken met de zoekfunctie levert al snel dit lijstje op:
Fuchs 16 inch gegevens :
6 J ET 36 911.361.020.43 7.7 kg
6 J ET 36 911.362.113.00 7.7 kg
7 J ET 23 951.362.115.00 6.4 kg
7 J ET 23 911.362.115.00 6.4 kg
7 J ET 23 911.361.020.44 6.4 kg
8 J ET 11 911.362.117.00 8.6 kg
8 J ET 11 911.361.020.45 8.6 kg
8 J ET 23 951.362.117.00 7.0 kg
9 J ET 15 911.361.012.05 7.5 kg
25 feb 2010 11:19
Ha, die Bert;
Zitten best een paar opvallende verschillen tussen.
25 feb 2010 21:15
Idd, zat zelf ook al een beetje naar een verklaring te zoeken hiervoor maar tot dusver........
Gegevens komen overigens uit dit draadje:
viewtopic.php?f=5&t=16873&start=0&hilit=fuchs+gewichtIk weet dus niet waar "Sjaak in de doos" de gegevens vandaan heeft en of ze correct zijn.
12 aug 2010 15:33
Hier ook de discussie op PelicanParts over de euromeister fuchs:
http://forums.rennlist.com/rennforums/911-forum/408535-euromeister-replica-fuchs.htmlConclusie: zwaarder dan orginele fuchs, maar voor normaal (lees geen circuit) gebruik goed genoeg.
Nu ga ik nog op vakantie naar Italiƫ, iemand enig idee waar in Italiƫ ze deze velgen maken?
15 aug 2010 12:45
Bedankt voor de tip,
maar deze zijn 6 en 7J. Volgens mij staan 7 en 8J mooier onder een 3.2. Of zit ik er naast??? Overigens wel met banden: 205/55 R16 en 225/50 R16...
15 aug 2010 12:47
mooie set op porsche markt
doennnnnnnnnnn
en die cups eronder uit
15 aug 2010 13:56
Onder mijn 3.2 heb ik liggen:
Voor: 7J x 15 (911.361.020.01) ET waarde 23
Achter: 8J x 15 (911.361.020.42) ET waarde 11 (6.6 kg)
Voor: Pirelli P5000 Drago 195/65 R15 91 V
Achter: Pirelli P6000 215/60 R15 94 W N1
Kijk maar hoe die 15 inch eronder staan....
15 aug 2010 14:57
Carrera80 schreef: Of zit ik er naast??? ..
Nee, gaan voor de 7 en 8j
15 aug 2010 20:42
Mijn gevoel (en de 3.2 handleiding) zeggen 7J voor, 8J achter. De aangeboden velgen zijn 6J voor en 7J achter.. Maaakt het veel uit? Zijn ze optisch ook werkelijk smaller? Rijgedrag anders?
15 aug 2010 22:14
Zijn ze optisch ook werkelijk smaller
Yep.....
16 aug 2010 0:13
Carrera80 schreef:Mijn gevoel (en de 3.2 handleiding) zeggen 7J voor, 8J achter. De aangeboden velgen zijn 6J voor en 7J achter.. Maaakt het veel uit? Zijn ze optisch ook werkelijk smaller? Rijgedrag anders?
Door de hogere ET waarde van de 7J staan de wielen ca 12 mm verder naar binnen. Met spacers van 12 mm compenseer je de stand van de wielen weer, dat ziet er dan al een stuk beter uit.
Ik lees vaak over 7J voor en 8J achter; mijn 3.2 uit 1989 staat origineel op 6J voor en 8J achter ...
16 aug 2010 9:51
Aha, dus dan moet ik met spacers gaan werken. Thanks! Een andere vraag: ik kwam 15" J9 tegen. Gaan deze achter passen op een 3.2? Of is dat nu weer te breed (banden tegen wielkasetn o.i.d.)??
16 aug 2010 12:21
De 15" 9J's hebben een ET van 15. Uit bovenstaande tabel maak ik op: offset van 3mm = ET van 3? Ofwel: deze ET 15's gaan te ver naar buiten staan..??
16 aug 2010 12:28
Carrera80,
Koop gewoon dat setje 16 inch replica's van mij in 7 en 8J.
Inclusief banden, wat wil je nog meer, prijs weet je
16 aug 2010 16:15
Carrera80 schreef:De 15" 9J's hebben een ET van 15. Uit bovenstaande tabel maak ik op: offset van 3mm = ET van 3? Ofwel: deze ET 15's gaan te ver naar buiten staan..??
Is exact dezelfde ET als van de 16" 9J's en past perfect! (mits ze idd ET15 hebben en niet ET3 zoals in tabel)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.