Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 feb 2010 16:31
Goedendag,
Onlangs ben ik de gelukkige eigenaar van een 964 c4 uit '90 geworden. Momenteel wordt de P getransporteerd naar Nederland. Ik weet dat er een aantal aanpassingen moeten worden gedaan zoals een ander tussenstuk voor de achterbumper en andere koplampen. Zijn dit de voornaamste aanpassingen?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?
p.s. heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen gerelateerde topics vinden..
28 feb 2010 16:41
tussenstuk voor de bumper? dat MOET toch niet?
als je de zoekfunctie gebruikt op
amerika vind je een hoop info
28 feb 2010 17:44
Volgens mij staan de meeste antwoorden in het topic van JasjeDasje.
28 feb 2010 18:05
Hallo Does, en welkom!
Ziet er mooi uit op de foto!
Welke specs heeft ze? En uit welk deel van de US is ze afkomstig?
Have fun hiero!
28 feb 2010 20:07
Volgens mij hoef je bijna niks aan te passen voor de RDW ..
... of het moeten evt. de running-lights zijn
28 feb 2010 23:10
je hebt oranje lampen naast je knipperlichten op voorbumper. Hiervan draadjes + lampen in koplampen inbouwen voor stadslicht.
Mileteller evt. naar kilometerteller
Even checken of mistverlichting(achter) ivm regelgeving goed is. Bel heirvoor even RDW technische afdeling(waarschijnlijk is dit in orde).
Check of er geen radardetectie spul opzit(wil er wel eens opzitten), zijn ze bij RDW niet zo blij mee.
Succes en have fun!
Edit Belangrijk: check wat voor (koelingsolie) er altijd is gebruikt. Zo goed als altijd in US is dit mineraal olie. Sterke advies dit voort te zetten(even zoeken op internet, ik koop altijd mobil Super/Formula S via Duitse site, zijn meer adressen). Gooi je er een volsyntheet bij of je vervangt mineraal olie bij kleine beurt voor Europese volsyntheet, dan kan je allerlei pannen onder je blok zetten.
Zo, hopelijk scheelt dit je weer heel wat leergeld/-tijd.
01 maart 2010 10:00
Jawel, die zitten in de grote voorkant-clignoteurs. Ze branden permanent, maar als je ze aanzet gaan ze knipperen.
01 maart 2010 10:03
Ja ok ,
maar ik doelde op die kleine juist achter de voorwielen ,
die wij hier ook hebben
gr Diablo
01 maart 2010 10:18
Die zie ik ook niet idd. Rare jongens, die Amerikanen...
01 maart 2010 21:51
@turbocruiser
Beige leren bekleding, handgeschakeld en schuifdak. De auto heeft net 100.000 km (omgerekend) gelopen. De auto komt uit Arizona, helaas is dit ook te zien aan het dashboard.
@jasje dasje
Bedankt voor je reactie! Ik twijfel of ik de mileteller naar kilometerteller zal ombouwen, heb je enig idee wat de kosten hiervoor zijn?
01 maart 2010 21:52
amerikaanse versies hebben geen zijknippers, iig bij de 964 en 993
01 maart 2010 23:46
does schreef:Ik twijfel of ik de mileteller naar kilometerteller zal ombouwen, heb je enig idee wat de kosten hiervoor zijn?
Nieuwe of gebruikte teller ... tussen de 250 en 500 Euro ...
02 maart 2010 0:19
Hij lijkt op de foto's een beetje mat (front kofferdeksel)...lijkt alsof ie met de hand overgespoten is...of lijkt het zo
02 maart 2010 0:36
Scherpe ogen Paulie !! (arend)
had het ook opgemerkt !!
maar dacht dat alleen ik het zo zag ,
ik denk trouwens dat de hele auto een beetje mat is !
gr Diablo
02 maart 2010 0:40
Overgespoten met de achterkant van de stofzuiger in de grote zandbak, tja, ze nemen het daar niet zo nauw jammer genoeg....
02 maart 2010 19:28
Situatie is exact zoals ik in mijn vorige post heb omschreven.
Voor de duidelijkheid: Ik heb een 964 1991 gekocht uit Usa.
lampjes die in knipperlicht zitten die permanent branden bij stadslicht moeten ingebouwd worden in de koplampen(gaatjes boren in koplampblik en hier een fiiitinkje in maken). Dan heb je normale knipperlichten voor en stadslichten in je voorlichten.
Amerikaanse 964 heeft idd geen zijpinkers. Ik zelf ga deze nog inbouwen: gaatje boren in zijkappen, kabels trekken.
Kilometerteller: diverse tweedehands porsche onderdelen leveranciers. Kan goedkoper dan 250 euro hoor. Handig(de uitdaging) is er een te vinden met een vergelijkbaar aantal kilometers(dus even miles omrekenen).
Verder is grappig(zal je merken bij RDW) dat chassisnummer etc. vaak niet helemaal overeenkomt met Amerikaanse documentatie. Dit is(vaak) geen opzettelijke fout, maar Amerikaanse slordigheid/laksheid in papieren.
Verder staat je P misschien erg hoog. Dit is de Amerikaanse hoogte.
Daarnaast kan je ook een Amerikaanse voorbumper hebben of middenstuk achterbumper. Ook deze is voor een niet al te hoge prijs te vinden her en der(ik heb Amerikaanse achterbumper middenstuk en ben er voorlopig gelukkig mee).
LET OP!!!! Komt je auto met het schip uit USA: check of de olie levels in orde zijn!!! vervoerders willen dit biij beetje druppelen er wel eens helemaal uit halen.
Daarnaast is er op dit forum erg veel Porsche kennis aanwezig(ook van jouw 964) schroom niet vragen te stellen en de juiste antwoorden uit alle antwoorden te filteren.
03 maart 2010 9:54
Vooral dat laatste is een van de uitdagingen op dit geweldige forum
03 maart 2010 20:50
Daar heb je een punt turbocruiser, maar er staan gelukkig ook veel bruikbare reacties op . Wat betreft de kleur, door de zon is die redelijk mat. Maar dit is gemakkelijk te verhelpen door de P te polijsten. Ik hou jullie op de hoogte!
04 maart 2010 18:45
Ik ben benieuwd naar dit avontuur, wel stoer dat je het aandurft
28 mei 2010 12:13
De P is eindelijk binnen, na een maand vertraging te hebben gehad. De auto is helemaal hard en liep in een keer. Het dashboard is helaas wat gescheurd door de zon. De lak was ook dof (zoals te zien op de foto) maar na een dagje commandant 3 en turtle wax gebruikt te hebben is de lak ook weer in prima staat. Ik zal dit weekend wat foto's uploaden!
28 mei 2010 22:28
wellicht al gedaan, maar vergeet olie niveaus niet even te checken. Willen de shippers er wel eens uitgooien(zoals bij mij destijds
).
Have fun(en je kunt gratis kenteken aanvragen voor keuring)!
foto's...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.