Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
18 maart 2010 17:44
Ik was bij PCA met de 997S en stond daar te praten over 4WD vs RWD op Porsche en de 997 Turbo. Ik heb het op het forum niet terug kunnen vinden maar nu schijn je de 997 Turbo in een achterwiel aandrijver kan omzetten met een trucje.
Dit zou zijn; handrem op het eerste tikje waarna er een rood lampje in het dashboard aangaat. Nu zou de auto RWD moeten zijn.
Iemand met een 997TT die dit kan bevestigen? Het klinkt als een grapje, maar PCA was er serieus over. Zou wel een leuke feature zijn.
18 maart 2010 17:46
Het is nog geen april dus zo gezien zou het nog kunnen
18 maart 2010 17:56
Met een beetje zoeken kom je het ook op andere fora wel tegen, maar niet echt een bevestiging vooralsnog.
*had ik maar een 997TT om het zelf te proberen*
18 maart 2010 17:58
Klopt geen hol van.
18 maart 2010 17:59
Heb je de handrem niet voor nodig
18 maart 2010 18:01
arenarood schreef:Heb je de handrem niet voor nodig

Ontkoppelen van de aandrijving naar de voorwielen kan inderdaad, maar dat doe je niet even met een knopje...
18 maart 2010 18:03
Volgens mij moet je het linkerknipperlichtpookje op stand 2 zetten en met je rechterwijsvinger de linkerbuitenspiegel aanraken.
Zou wel handig zijn zo een simpel truukje!
18 maart 2010 18:06
Nou daar zou wel eens een waarheid in kunnen schuilen REM. Tijdens de porsche experience cursus zei Jaap van Lageren wel zoiets.
18 maart 2010 18:18
Devils son schreef:
Ontkoppelen van de aandrijving naar de voorwielen kan inderdaad, maar dat doe je niet even met een knopje...
Maar gaat wel vlug met de goede maat sleutel
18 maart 2010 18:20
Dan zou het actieve center diff. de aandrijving naar voren stil moeten leggen, maar ik meen dat 5% aandrijving voor de voorwielen het minimum is...
18 maart 2010 18:39
heb ik hier wél al eerder gelezen. zal even zoeken.
18 maart 2010 18:47
Klopt, kon het echter niet 1,2,3 vinden.
Dit is de bron die toen ook werd genoemd (start ergens bij 2 min.).
18 maart 2010 20:37
hmm, misschien is het dus iets van de PDK? In het filmpje hebben ze het volgens mij over een soort launch control.
Dan zou een tiptronic of een handbak het dus niet kunnen hebben.
Misschien dat een carrera 4(s) deze functie ook heeft (als het bestaat)
18 maart 2010 20:57
Blijkbaar een hidden trick in de PDK....
http://www.worldcarfans.com/10811071466 ... -carrera-2Hmmm... link naar hetzelfde filmpje...
18 maart 2010 22:27
Mmmm
Launch control heeft hier niets mee te maken. Dat is super snel wegsprinten voor dummies die alleen maar het gas moeten vloeren en het rempedaal loslaten
Dit gaat over een (hidden?) feature van de '4' modellen, blijkbaar in combinatie met PDK (alleen?).
Tiptronic is niet meer leverbaar want vervangen door PDK.
19 maart 2010 0:26
een paaseitje uit Zuffenhausen
Hebben ze bij Toyota met het rempedaal geprobeerd
19 maart 2010 0:44
1 klikje met de handrem en je hebt in ene 'n GT2
19 maart 2010 6:46
tja, en achterop de sticker vervangen en je hebt een GT3...
19 maart 2010 7:24
arenarood schreef:Devils son schreef:
Ontkoppelen van de aandrijving naar de voorwielen kan inderdaad, maar dat doe je niet even met een knopje...
Maar gaat wel vlug met de goede maat sleutel

en je sloopt gewoon de aandrijfas naar voren eraf
19 maart 2010 15:57
Kan je die Turbo dan niet met een knopje uitzetten dan?
20 maart 2010 23:45
het klinlkt raar, toch is het waar het eerste klikje op de handrem
en de voorwiel aandrijving vervalt aldus Daniël Smits voormalig Witte Brug vestigingsmanager van Porsche
20 maart 2010 23:47
997 turbo schreef:het klinlkt raar, toch is het waar het eerste klikje op de handrem en de voorwiel aandrijving vervalt aldus Daniël Smits voormalig Witte Brug vestigingsmanager van Porsche
Waarom is het dan waar?
De 997 turbo heeft permanente vierwielaandrijving. Let wel: permanente... Het zou zo maar kunnen dat de systemen die de lamellenkoppeling aan moeten sturen niet meer werken als die handrem een stukje wordt aangetrokken, maar dan wel het volgende: als dat zo is vind ik het een grof schandaal! Je kan ook per ongeluk je handrem een tandje omhoog zetten. Als dan kennelijk het 4wd systeem er mee op houdt, dan kan dat onverwachte gevolgen hebben. Onveilig dus. Kortom: ik mag hopen dat het dus helemaal uit de duim gezogen is.
21 maart 2010 0:04
Gewoon een GT2 kopen. Veel makkelijker dan al die trucjes met de handrem buitenspiegels enz.
03 mei 2010 14:55
het verhaal klopt...
handrem 1 tikje omhoog en je hebt alleen achterwiel aandrijving...
heb het vanochtend nog getest op een vochtige weg met m'n 997TT
volledige wielspin van de beide achterwielen tot aan de derde versnelling..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.