Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Stappenmotor 964

31 maart 2010 20:15

Vraagje:

Wat kost een nieuwe stappenmotor voor de 964?

Mijn 964 slaat soms af en loopt niet altijd netjes op toeren maar gaat een beetje heen en weer, ook bij het achteruit rijden..

Van de week te vaak opnieuw moeten starten.. was me accu leeg :evil:

Kevin

Re: Stappenmotor.

31 maart 2010 20:19

En je weet zeker dat het de stappenmotor is?

Re: Stappenmotor

31 maart 2010 22:22

2 jaar geleden iets van 300 Euro :salut:

Re: Stappenmotor.

01 apr 2010 8:15

Gizmo schreef:En je weet zeker dat het de stappenmotor is?

Nee nog niet echt zeker maar hij word volgende week dinsdag nagekeken bij de garage dus zit een beetje op de kosten te kijken..

Re: Stappenmotor 964

01 apr 2010 9:13

Je kan stappenmotor omzeilen.
Als je bij je electronische regelunit waar je chip ook zit(onder passagiersstoel) kijkt, zie je 5 pinnetjes zitten waar een soort stekker op kan. Als je van deze vijf pinnen, ik meen B en C verbindt met een draadje, moet hij stationaire dead-on het juiste toerental lopen. Doet hij dit--> stappenmotor zeer waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden.

Anderen: correct me if I'm woring.(deze kennis werd mede mogelijk gemaakt door Renntech :D )

Andere oplossing. Ken je iemand anders met een 964 in je buurt die het niet erg vindt om de stappenmotor even om te wisselen. Is namelijk een klusje van max kwartiertje.

Succes!(en vergeet niet te posten of dit het probleem was)

01 apr 2010 11:21

Edit: Overbodige volledihe quote van direct bovenstaande bericht verwijderd. :idea:

Ik heb bovenstaande gelijk even uitgeprint, dit neem ik mee naar die garage :lol: Maar wat is nu het beste? Mocht het de stappenmotor zijn is het dan het beste om deze te reinigen of gewoon een nieuwe te laten plaatsen?

Wanneer het probleem is pgelost laat ik sowieso even weten wat het was. :thumleft:

01 apr 2010 11:45

Jasje Dasje schreef:Anderen: correct me if I'm woring.

Omdat je om correctie vraagt: het is "wrong" of "whoring". Welke bedoel je? :mrgreen:

01 apr 2010 15:40

cCgerSs schreef:Mocht het de stappenmotor zijn is het dan het beste om deze te reinigen of gewoon een nieuwe te laten plaatsen?

... reinigen werkt maar tijdelijk - of helemaal niet :|

08 apr 2010 16:02

Ben vandaag door de garage gebeld en wat dus toch het probleem is, is de stappenmotor.
Ik heb tegen de beste man gezegd dat er maar een nieuwe in moet en schoonmaken uitstel van executie is.. Dus dat komt goed.
Wat ook gelijk vervangen is, is het thermostaatblok omdat de tempratuur laag bleef als de auto wat harder reed en de tempratuur omhoog liep als je in dorpjes reed. Dit schijnt een nieuw type thermostaatblok te zijn :) omdat de oude niet meer te leveren zijn.

09 apr 2010 14:35

euhh.. een stappenmotor.. wazdat en watdoetdat?? :shock:

09 apr 2010 14:48

Jasje Dasje schreef:Je kan stappenmotor omzeilen.
Als je bij je electronische regelunit waar je chip ook zit(onder passagiersstoel) kijkt, zie je 5 pinnetjes zitten waar een soort stekker op kan. Als je van deze vijf pinnen, ik meen B en C verbindt met een draadje, .........

Anderen: correct me if I'm woring.(deze kennis werd mede mogelijk gemaakt door Renntech :D )

Ok, dan corrigeer ik jou :D Wel goed onthouden :thumleft:

Maar jij hebt de dag voor 3.2 eigenaren gevolgd, en deze theorie kun je niet altijd gebruiken voor een 964, want daar werkt het heel anders :mrgreen:

cCgerSs schreef:Vraagje:
Wat kost een nieuwe stappenmotor voor de 964?

Euro 275,00 incl. btw
Plaats een reactie