Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 apr 2010 14:14
Nee, maar ben wel benieuwd. Die wil ik ook!
27 apr 2010 14:20
kwam die toevallig tegen... hopelijk weet iemand meer...
27 apr 2010 14:48
Ziet er lekker racy uit
Volgens mij zijn de algemene ervaringen met shortshifters op de luchtkoelers niet altijd positief, met de zoek functie kan je daar vast meer over vinden.
27 apr 2010 16:31
Bedankt voor de link
Binnenkort maar is bij Beek langs gaan.
27 apr 2010 16:48
RB911 schreef:Volgens mij zijn de algemene ervaringen met shortshifters op de luchtkoelers niet altijd positief...
Persoonlijk ook niet op waterkoelers. Een keer onverwachts getracteerd op shortshift op een 997 - kende toen de standaard schakelpook al - en ik vond het niks. Voor een steviger hand/arm misschien wel lekker, maar 'haakt' me te veel, óók warm
In dit geval wordt ook de bereikbaarheid anders, dat zou een extra positief effect kunnen geven voor sportieve rijders
27 apr 2010 18:34
ik meen mij te herinneren dat jeroen914 een short shift op zijn 3.2 had en heeft daar hier of op prikpagina wel eens wat over vertelt.
Over verschillende merken vanuit USA. Misschien kan hij jullie wat verder vertellen.
27 apr 2010 20:58
Heb ooit ook een verkorte schakelsysteem gehad !
Ik was blij toen die eraf ging !!
Was wel zo geen dure systeem!
Veel te stroef en veel te kort (4de en achteruit vitesse)
Vaak misschakelen !
gr Diablo
27 apr 2010 21:11
Paul II schreef:RB911 schreef:Volgens mij zijn de algemene ervaringen met shortshifters op de luchtkoelers niet altijd positief...
Persoonlijk ook niet op waterkoelers. Een keer onverwachts getracteerd op shortshift op een 997 - kende toen de standaard schakelpook al - en ik vond het niks. Voor een steviger hand/arm misschien wel lekker, maar 'haakt' me te veel, óók warm
In dit geval wordt ook de bereikbaarheid anders, dat zou een extra positief effect kunnen geven voor sportieve rijders
Heb er even aan moeten wennen, maar zou het nu niet meer willen missen.
Reed laatst in een 997 zonder short shifter en miste het zelfs.
Met koude olie in de bak wat zwaar, maar als alles lekker warm is versterkt het mijn inziens het sportwagen gevoel.
Zo blijkt inderdaad wel dat zowel bij de lucht als de water koelers de mening over short shifter verdeeld te zijn.
28 apr 2010 10:17
jeroen heb ik weleens hele mooie systemen zien posten
28 apr 2010 11:06
Schijnt wel goed te werken, maar hou er rekening mee dat de handrem nog lastig te bedienen is...
Zou nog effe wachten op de Wevo 'tall boy'
(pas nog in m'n handen gehad, en is weer een knap stukje techniek)
29 apr 2010 8:46
Ik heb een Rennshift systeem
http://www.jwesteng.com/porsche/911/rennshift_911.htmIs een erg erg (jep 2 erg-en) goede upgrade geweest, zeker in combinatie met een andere koppeling tussen de achterzitjes en Swepco 210. Ik heb echter wel een 915 bak
29 apr 2010 13:14
jeroen heb je nog beetje etra info over de tall boy? wanneer zou hij juist uitkomen?
http://wevo.com/wordpress/?p=33de Hargett is wel de einige die de schakelpoot meer naar de persoon brengt...
Al is daar wel het meest aanpassingswerk aan....
Ik vraag mij wel af, hoe het dan met de verwarming zit...
28 mei 2010 6:56
Meer informatie over de WEVO Tall Boy vind je hier:
http://www.twinsparkblog.com/?p=324 en in deze video. 1 foutje in het filmpje: de basis van de Tall Boy is niet van "resin" maar van epoxy:
http://www.youtube.com/watch?v=98mo4JVO2Zo. Ik heb twee jaar met de Hargett gereden maar dit is wel wat anders in kwaliteit van afwerking en bediening.
28 mei 2010 7:31
Zal misschien wel goed schakelen , maar mooi is toch iets anders , toch?
Ik bedoel , origineel is toch veel mooier
28 mei 2010 8:48
De tallboy vind ik persoonlijk ook niet echt knap hoor!
Als je dat dan vergelijkt met de hargett... (wat ik wel stoer vind)
Je moet eens kijken hoe dat hele mechanisme beweegt tijdens het schakelen...
@Carrera4s98 zou je de hargett opnieuw installeren moest je de kans krijgen? was je wagen voor op circuit of voor op de baan?
28 mei 2010 9:08
Hoi Axe ,
Als je ermee gaat racen , vind ik ze af (mooi),
Maar voor er gewoon mee op de baan te gaan rijden , vind ik ze toch een beetje te ...
28 mei 2010 9:41
hoi diablo,
Ik snap heel goed wat je bedoeld, maar het kriebelt toch :p....
Maar die stang die zo mooi naar achter loopt vind ik super!
Maar er is idd wel veel werk aan wil je het mooi integreren in een niet care car....
the Tall Boy will go to market here for the equivalent of USD 1.585
28 mei 2010 10:44
Ik heb twee Hargett's in de aanbieding tweedehands voor diegenen die zijn geinteresseerd. Beide komen uit mijn race auto's.
Ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld zoals je uit mijn blog kunt begrijpen... Maar objectief gezien is WEVO spul gewoon echt helemaal af. De Hargett is niet afgewerkt, dus ik heb mijn vingers al diverse malen opengehaald aan de scherpe randjes. Een van de twee heeft na korte tijd al last van speling op de bronzen bussen waar de bovenste stang doorheen loopt. Alle moeren zijn amerikaanse maat, dus ons gereedschap past er niet makkelijk op en de verkorting is wel heel flink.
Om mee te rijden in de racerij was dit een goede oplossing (we hadden niets anders...), want je went natuurlijk snel aan de schakelposities. Nu ik de prototype Tall Boy geinstalleerd heb realiseer ik mij hoe veel prettiger deze schakelt. Iets meer ruimte tussen de versnellingen, hergebruik van de bestaande schakelstang in de tunnel (bij de Hargett moeten motor en bak verwijderd om de schakelstang uit de tunnel te verwijderen), optie om de basis te bekleden in bijvoorbeeld leer of te voorzien van een wild ontwerp, mogelijkheid diverse pookknoppen te kiezen en geen speling op welk onderdeel dan ook.
Dus ik zou niet meer terug willen naar de Hargett, maar op ieder potje past een dekseltje!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.