Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 apr 2010 17:30
Mijn SC heeft een grote beurt gekregen...olie, kleppen stellen enz...daarna is ook de ontsteking afgesteld...voorheen kwam de temperatuurmeter niet boven de 8uur in de file en op de snelweg niet boven de 7uur. Er zat 0w40 olie in en nu zit er 5w40 olie in. Nu komt de temperatuurmeter in de file naar 9uur en zakt dan niet veel op de snelweg. Rij ik alleen snelweg zonder file dan staat ie op 8uur. Waar kan dit temperatuurverschil vandaankomen? En waar staan jullie meters?
28 apr 2010 17:36
8 uur en heel veel gassen misschien richting 9 uur...
28 apr 2010 18:05
Idem hier als bij Wimpie77 (Andere avatar
)
28 apr 2010 18:12
@Willem, omdat ik nogal boos kan reageren op stoplichten...
28 apr 2010 18:29
8 uur en bij file / flink sporten een beetje hoger, maar zeker niet 9 uur. Dit bij 0W40 (Mobil 1) en sinds kort met 15W50 (Motul 300V Competition) een soortgelijke waarde, wellicht marginaal hoger. Het duurt met de 15W50 olie overigens wel iets langer voordat de olie op temperatuur is, maar dat kan een kwestie van inbeelding zijn...
Welke olie heb je gebruikt?
28 apr 2010 18:30
Shell helix....
28 apr 2010 19:05
Verschil is misschien beetje vreemd, maar de 9 uur aanduiding geeft in elk geval helemaal geen enkele reden tot zorg
Aldus ervarene, óók met luchtkoelers
28 apr 2010 19:11
idem als bij Wimpie
28 apr 2010 19:30
Ik heb geen ervaring met Helix. Is een gemiddelde, moderne olie en ben benieuwd of er meer forummers ervaring met deze olie hebben. Is je oliedruk ook veranderd (koud / warm - lage / hoge toeren etc.)?
Ik vraag me overigens wel af of deze olie goed geschikt is voor jouw P. Ik maak me wat dat betreft een beetje zorgen over het fosfor-zink gehalte. Deze is bij de meeste moderne oliën erg laag (milieu...) en daardoor kunnen bijvoorbeeld je nokkenassen in no time verslijten (de rest trouwens ook...). Daarnaast vraag ik me af wat deze olie 'doet' (of juist niet doet) bij hogere belastingen. Maar dit natuurlijk geheel terzijde en off topic...
28 apr 2010 19:42
Blok is gereviseerd en heeft andere nokkenassen en kleppen enz. Oliedruk is goed. Kan alleen het temperatuurverschil niet verklaren. Zou de ontsteking misschien iets vroeger kunnen staan? Of heeft dat geen invloed op de temp? De SC rijdt top.
28 apr 2010 19:58
was vandaag ook buiten wat warmer
28 apr 2010 20:04
Stond in de file naar de sleutelclub zaterdag dat ie voor het eerst op 9uur kwam, toeren gingen ook wat omhoog stationair.
28 apr 2010 20:15
Je geen zorgen maken, als de meter niet verder gaat dan dat, en ik kan het weten
Maar als je weer wat vlotter gaat rijden, niet in de file staat, moet het wel weer wat zakken. Voorontsteking te vroeg, kan de moter iets warmer worden, maar ze draait goed zeg je
28 apr 2010 20:24
Misschien staat 'ie iets vroeger dan voorheen? Lijkt me bij nader inzien een logischer verklaring.... Niet erg, als 'ie maar niet gaat pingelen.
28 apr 2010 20:31
Wimpie67 schreef:Misschien staat 'ie iets vroeger dan voorheen? Lijkt me bij nader inzien een logischer verklaring.... Niet erg
Pingelt niet en loopt super. Hangt lekker op het gas. Alleen deze temp heb ik nog niet eerder gehad.
28 apr 2010 20:35
Houden zo dan en voortaan echte olie gebruiken, doe je véél langer met je gereviseerde blok!
WimdenOliebol!
28 apr 2010 21:05
Hu?? wat mankeerd er nu weer aan shell olie? de blauwe half syntheet kan toch makkelijk in die oudjes.
28 apr 2010 21:25
Mobil1 0W40 en altijd 7-8 uur in de winter, 8 uur in de zomer en in de file, zoals afgelopen zaterdag langzaam naar de 9 uur. Na stukje rijden dan weer naar de 8 uur.
Ik vind het verschil onverklaarbaar en ben benieuwd wat een goede verklaring kan zijn. Spanningsregelaar is nog wel hetzelfde / ok
28 apr 2010 21:34
Mobil1 0W40
+1 goede ervaring mee
28 apr 2010 22:09
Welke bougies zijn er gebruikt,hoe staat de ontsteking en kleppen?? Olie kan niet zoveel schelen denk ik.
28 apr 2010 22:17
Rad911 schreef:altijd 7-8 uur in de winter, 8 uur in de zomer en in de file, zoals afgelopen zaterdag langzaam naar de 9 uur. Na stukje rijden dan weer naar de 8 uur.
Ik vind het verschil onverklaarbaar en ben benieuwd wat een goede verklaring kan zijn. Spanningsregelaar is nog wel hetzelfde / ok
Dan heb je de zelfde waarden als ik. In de file liep ie even een pietsie over de 9uur om meteen een fan aan te laten slaan [toeren gingen iets omhoog] om daarna onder de 9uur te komen en te blijven. Denk dat de spanningsregelaar wel oke is. Dus waarschijnlijk staat de ontsteking iets vroeger dan voorheen.
28 apr 2010 22:38
Is 0w40 de betere waarde voor een sc of kan 10w40 ook?
28 apr 2010 22:39
een SC heeft geen fan bij de voorkoeler. Ik denk they verrek up je ontsteking.
Lekker terug gaan. 9 uur is te hoog. bij dit weer. zelf 1x gehad in de file bij 35 graden.
28 apr 2010 22:42
Jay911 schreef:Is 0w40 de betere waarde voor een sc of kan 10w40 ook?
Kan beide. Robert Visser zweert bij 10W40, maar mijn wagen loopt zijn hele leven al op Mobil1 0W40, dus dat hou ik zo.
28 apr 2010 23:57
wolf schreef: Ik denk they verrek up je ontsteking.
Lekker terug gaan. 9 uur is te hoog. bij dit weer.
Hij liep daarna ook terug. Opsnelweg 8uur. Ontsteking te vroeg Wolf?.....En tempmeter die oploopt naar het midden in de file is dat echt te veel?.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.