Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Tips voor overstap naar 997

05 mei 2010 21:21

Beste porscheliefhebber,

Na lange tijd dan ook maar geregistreerd. Op dit moment is er een Carrera R (05) in het bezit. Een erg fijne auto en eigenlijk geen reden om weg te doen. (op de kilometerstand na.. :lol: )

Nu zat ik te kijken naar een 997 Carrera (07) in hoeverre verschillen deze auto's van elkaar? Is het wel de moeite om over te stappen? Of beter nog een klein jaartje wachten en een 997 "S" (07) of een oudere 997 Targa 4S kopen? Het gaat worden gebruikt als daily driver.

Ik heb wat rond gezocht op het forum maar de zoek functie is niet je van het en na 10 pagina's doorzoeken heb je het wel gehad ;) haha

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes!

Re: Tips voor overstap naar 997

06 mei 2010 10:44

Nikx mis mee met die zoekfunctie.....
search.php?keywords=997+%2Bverschil+-996+-993+-cayman&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken

Re: Tips voor overstap naar 997

07 mei 2010 10:50

Dat helpt me inderdaad weer een beetje op weg thanks.

Re: Tips voor overstap naar 997

07 mei 2010 11:03

Misschien een rare vraag, maar wat is een Carrera R :?: (Ruf?)

Re: Tips voor overstap naar 997

07 mei 2010 11:22

Op de AutoRai van 2003 werd de Carrera R voor het eerst onthuld. De R is nog sportiever dan de `standaard´ Carrera. Met zijn af-fabriek getunede motor (345 Pk i.p.v. 320), het sportieve onderstel (10 mm verlaagd) ervaar je direct dat de Carrera R sportiever en directer rijdt.

http://www.porschecentrumeindhoven.nl/p ... 1-2006.pdf

Re: Tips voor overstap naar 997

08 mei 2010 23:26

niet slecht je huidige P, maar een 997 is ook niet mis
succes met de zoektocht

Re: Tips voor overstap naar 997

09 mei 2010 9:23

Persoonlijk zou ik niet van een 996R naar een 997C overstappen. Buiten dat je 20 pk verliest ben je inmiddels ook het sportievere onderstel gewend etc. Ik zou dus kijken naar een wat vollere 997S. Targa 4S is weer een hele andere auto door extra gewicht van vierwielaandrijving en glazendak. Wel geweldige (klassieke) looks overigens.

Mede forumlid Amandus heeft overigens zowel een 996R als 997S (MK1 en MK2) gehad. Wellicht kan hij je nog een praktijk wijsheid meegeven.
zoiets als: koop een Cayman! :mrgreen:

Re: Tips voor overstap naar 997

09 mei 2010 11:33

Indien je voor sportief gaat zou ik een 997 met sport onderstel zoeken,
uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit een groot verschil maakt.
Voor dagelijks echter wel weer erg hard..............

Re: Tips voor overstap naar 997

09 mei 2010 12:24

PASM geeft de ideale combi: standaard mooi strak en sportief strak voor circuit e.d.

Re: Tips voor overstap naar 997

09 mei 2010 15:57

Bedankt voor alle hulp en reacties. Was mij niet bewust dat het verschil in onderstel zo'n groot verschil zou zijn.

Het zou leuk zijn als Amandus zijn ervaring kan delen? Is hij nog actief? Of kan ik hem per PM bereiken?

Heel erg bedankt nogmaals.

Re: Tips voor overstap naar 997

09 mei 2010 16:15

Zie hier, DE Amandus :D

Re: Tips voor overstap naar 997

10 mei 2010 21:45

Hey Rzer ,

De 996R was een snelle hoog olie verbruikende bolide , veel lol aan gehad echter het model oftewel de looks waren niet mijn ding . De 997S was de snellere en ook de de betere ....de 997 niet S zou ik laten staan ...deze gaat je niet boeien na de R .... dus inderdation een jaartje geen Sushi eten en gaan voor de S ...niet voor de Targa ....Dit omdat de 997 een weergaloze mooie modellijn heeft ...mss wel de mooiste op de 964 RS na dan :wink:

Succes

De Amandus

Re: Tips voor overstap naar 997

10 mei 2010 21:50

Dank! Dat het een hoog olie verbruikende bolide is, heb ik nog geen last van gehad :roll:

Bedankt voor je post het is mij wel duidelijk nog even doorsparen en voor de S gaan!! Thanks
Plaats een reactie