Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

993 Motor Sound Mufflers

08 mei 2010 1:10

Onderstaande las ik op de site van Carnewal, ik heb op de Cabrio het sound pakket maar ik lees nu voor het eerst dat dit ook de einddempers betreft. Voor zover ik weet alleen het luchtfilter huis en de sierstukken. :scratch: :scratch: Kan iemand uitsluitsel geven?

P93 Motor Sound Mufflers
These are the mufflers that come on the car when equiped with the Motor Sound option.
They are more free flowing than the normal mufflers.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

08 mei 2010 1:31

Sound systeem is MI alleen het aangepaste luchtfilterhuis-deksel en de eindstukken .. heeft niks met de dempers van doen ...

... kijk maar 'ns op PET :wink:

Gert levert (op basis van inruil) wel de zogeheten RSR mufflers - waarbij aan de binnenkant van de demper de inlaat- en uitlaat- pijp korter is gemaakt.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

08 mei 2010 10:38

Klopt,

en die Sound is IMHO HEERLIJK 8)

Iets diepere brom, en veel meer effect bij gas los :wink:

In een Cabrio kan het voor sommmigen wat "teveel " worden :mrgreen:

Re: 993 Motor Sound Mufflers

08 mei 2010 13:39

+1, heerlijke geluidsbeleving in de cabrio. In combinatie met de vario boven de 5 rpm een geweldige kolereherrie. Stationair een lekkere rauwe sound. Ik had onder mijn c4 een sportuitlaatsysteem, maar dit geluid vind ik veel leuker.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

08 mei 2010 18:10

Prima dempers van Gert maar dan wel in combinatie met de soudpakket eindpijpen.Alleen ik had zelf het luchtfilterhuis weer dichtgetaped.Just right :wink:

Re: 993 Motor Sound Mufflers

08 mei 2010 22:04

Ik vond de RSR een hinderlijke resonantie hebben bij 2500-3000 rpm. Dat rij je nogal vaak op de snelweg. Kreeg er koppijn van op den duur. Heb toen uiteindlijk voor fabspeed dempers gekozen.
Afbeelding
Geen resonantie en toch een sportieve sound.

ik heb ook de fabspeed supercup geprobeerd:
Afbeelding Afbeelding
dit is even leuk als je voorbij terrasjes raast, maar na een uurtje sturen wordt je wel gek van het geluid.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

08 mei 2010 22:37

Deze heb ik er ook onder gehad ..

Afbeelding

.. op 'n maandag gemonteerd en op de vrijdag van diezelfde week er weer onder vandaan gesloopt :mrgreen:

Re: 993 Motor Sound Mufflers

09 mei 2010 14:23

Onder mijn 993 zitten ook die RSR dempers (+motorsound deksel en eindstukken), teminste dat denk ik wat er is een extra las naad zichtbaar. In vergelijking met mijn 964 vind ik het nog steeds wat "matjes" klinken.

Fabspeed biedt dit setje aan: http://www.fabspeed.com/993_26.html

Iemand ervaring mee? De set spreekt mij omdat je zo mooi van de grote originele cat`s afbent....

btw: ik wil dan wel de sportcat`s monteren, dus niet de bypass pipes...

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 0:53

Nou we toch bezig zijn. Zijn er 993 TT rijders die ervaring hebben met een bypass voor de einddempers (net als de g-pipe va de 964).
De 993 TT klinkt erg mat. Stationair wel een mooie roggel als ie koud is, maar volgens mij is dat gewoon condens vocht wat je hoort sputteren.

Ik denk zelf dat een bypass bij een normale 993 te luid is maar bij een Turbo wel mee valt door die roterende dempertjes in de uitlaat, de lagere compressie en de vlakkere nokkenas, maar ik hoor graag ervaringen.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 1:03

FAB Speed heeft op zijn/haar Site een demo van een knalgele 993 TT
met hun systeem, dempers en by pass...erg coole sound 8)

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 6:55

dynamic schreef:Nou we toch bezig zijn. Zijn er 993 TT rijders die ervaring hebben met een bypass voor de einddempers (net als de g-pipe va de 964).

staat hier ergens een mooi topic van ER over de aanpassing op zijn 993TT en een filmpje erbij. Zoekfunctie :idea:

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 18:36

RGJC4 schreef:Onder mijn 993 zitten ook die RSR dempers (+motorsound deksel en eindstukken), teminste dat denk ik wat er is een extra las naad zichtbaar. In vergelijking met mijn 964 vind ik het nog steeds wat "matjes" klinken.

Fabspeed biedt dit setje aan: http://www.fabspeed.com/993_26.html

Iemand ervaring mee? De set spreekt mij omdat je zo mooi van de grote originele cat`s afbent....

btw: ik wil dan wel de sportcat`s monteren, dus niet de bypass pipes...


We hebben een soorgelijke set onder een 997 gemonteerd en ik heb nu zelf ook een Fabspeed systeem op de GT3 met de 200cell HJS sportkats. Je mag altijd een keer komen luisteren of kijken. Al klinkt het op een waterkoker wel anders dan op een luchtkoeler. Ben er wel achter dat de keuze van de eindstukken ook bepalend is voor het geluid. Heb nu zelf weer de originele eindstukken gemonteerd omdat ie dan wat minder hol klinkt.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 22:13

:arrow: set Europipe's met sportkat's voor de 993TT

het beschreven probleem is uiteindelijk opgelost, weet ik uit betrouwbare bron en inmiddels is Teun weer one happy TT driver! :drive: :wink:

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 23:15

Ik was eigenlijk op zoek naar ervaringen met deze of soortgelijke. Met deze bypass vervallen de laatste dempers. Scheelt ook nog eens een hoop gewicht. Let op wel voor een Turbo, bij een normale 993 lijkt het me erg luid worden.
Afbeelding

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?p=429305#p429305
in deze post werden ze aangeboden, heb Roonan al een PB gestuurd maar ik ben bang dat hij niet meer op het forum komt.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 23:30

Dat wordt op een non-turbo té luid....

Re: 993 Motor Sound Mufflers

10 mei 2010 23:34

Maar het is idd voor een Turbo. Zou je dan onder de 95db blijven??

Re: 993 Motor Sound Mufflers

11 mei 2010 7:08

Nee :popcorn:

Re: 993 Motor Sound Mufflers

11 mei 2010 10:35

Rob Herfst schreef:het beschreven probleem is uiteindelijk opgelost, weet ik uit betrouwbare bron en inmiddels is Teun weer one happy TT driver! [/size] :drive: :wink:


Weet je ook hoe? Ben wel benieuwd namelijk. Blijft nu een beetje een "open einde" in dat topic.

Re: 993 Motor Sound Mufflers

11 mei 2010 11:43

Ze zullen de actuators op de turbo's wel afgesteld hebben, met een goede sportuitlaat heb je minder tegendruk en kan de max. vuldruk te hoog oplopen waardoor ie in noodloop kan gaan. Althans dat vermoed ik wat er aan de hand is geweest...
Plaats een reactie