Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

19 mei 2010 23:45

Het enige waar je je druk om dient te maken is of het papierwerk in orde is. Als de wagen in Nederland op kenteken heeft gestaan zijn ze in Belgie verplicht de auto op kenteken te nemen. Heeft te maken met Europese richtlijnen/wetgeving m.b.t vrije marktwerking :res:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

20 mei 2010 8:43

Laten we het hopen William , bon chance :thumleft: :thumleft:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

20 mei 2010 15:39

Ik snap het probleem niet zo. De wagen stond in Nederland toch op kenteken? Dan moet je met die papieren gewoon naar Belgie kunnen exporteren. Ik heb mijn motor geimporteerd met 25kw op kenteken. Ik kon de motor in Nederland niet op 25kw op papier krijgen, de motor kon niet geleverd worden met 25kw en niemand kon me helpen. In Duitsland kon de motor wel 25kw op papier, dus toen heb ik dat daar erop laten zetten en naar rdw voor in te voeren. Daar zijn ze VERPLICHT om de 25kw op kenteken te zetten. Ze hebben ook niet eens gecontroleerd of het echt 25kw was.

Die manier van handelen is van toepassing op alle inter-Europese import/export.

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

20 mei 2010 16:36

Maar als de auto al eerder in de EU ingeschreven heeft gestaan zou je die hele typegoedkeuring niet hoeven hebben. (er wordt verondersteld dat die aanwezig is doordat de wagen in Nederland op kenteken heeft gestaan)

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

01 jun 2010 18:24

En?.....Al nieuws :roll:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

02 jun 2010 13:41

1 europa en dan zoveel gezeur over een auto :roll: hoop dat het snel lukt :wink:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

02 jun 2010 13:58

Als het type plaatje niet geleverd wordt dan heb je nog de optie voor een individuele type goedkeuring.
Inderdaad schrijft de europese wetgeving voor dat een wagen eenmaal op kenteken gezet in Europa niet geweigerd mag worden. Dit geldt voor alle wagen van na 1998 waarbij in Belgie door de fabrikant / importeur een certificaat van conformiteit (gelijk vormigheids attest GVA ) kan worden verstrekt. Bij import controleren de instanties of de wagen voldoet aan de afgegeven type goedkeuring. Voor wagens van voor 1997 bestaat dit niet en gebruikt men de gegevens die beschikbaar zijn in NL bij de RDW en in Belgie via een PVG zeg maar een eigen variant van het typegoedkeuring. Met andere woorden. Is er in Belgie een zelfde 930 turbo op kenteken gezet met dezelfde aanpassingen dan zou je een type plaatje moeten ontvangen, wijkt er echter ook maar 1 detail af (bv banden maat) dan komt dit al niet meer overeen Je kunt dan alleen nog gaan voor een individuele keuring waarbij de wagen met al zijn/haar aanpassingen wordt gekeurd en dan maken ze een nieuwe PVG nummer aan. Dit gaat juist makkelijker met wagens van voor 1998 dan na 1998. Dus hoe dan ook je hebt de mogelijkheid je wagen op Belgisch kenteken te zetten. Aan een individuele type goedkeuring zijn echter hogere kosten verbonden.

Je moet een afspraak maken voor een gelijkvormigheidkeuring in een hoofdstation.
Tijdens deze keuring wordt bepaald of de auto conform is met een bestaande Belgische of EU-typegoedkeuring (denk aan details zoals E nummers op gordels, koplampen, achterlichten etc).
Indien Ja, dan krijg je van de GOCA een ‘attest gelijkgesteld met een gelijkvormigheidattest’ en kan de auto worden ingeschreven.
Indien Nee, krijg je van de GOCA een brief waarin je op de hoogte wordt gesteld van de mogelijkheid om een ‘eenmalige goedkeuring aan te vragen bij het ministerie van verkeer.
Je doet deze aanvraag schriftelijk, wacht op een vraag tot betaling van 65€, doet deze betaling en je wacht af. Mogelijk krijg je zonder verder onderzoek of verplichting een ‘eenmalige goedkeuring’ of het ministerie laat je weten welke wijzigingen je dient uit te voeren/attesten je dient te laten zien voor het verkrijgen van je goedkeuring.
Meestal moet de keuring deze wijzigingen vaststellen, maar het is ook mogelijk dat je de wagen moet laten controleren op het BIVV.
Zonder zware tegenslagen is ook deze procedure haalbaar.
In beide gevallen de aanvraag tot inschrijving opsturen en wachten op je plaat.
Indien je de plaat gaat afhalen, vraag dan na op welke dag dat de douane aanwezig is, buiten deze dagen kom je van een kale reis terug

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22&no ... 2014-10-29

Het is zeker te doen maar met veel geduld!!!!

Sterkte

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

02 jun 2010 17:16

je moet niet teveel verwachten van die keuring op originaliteit hoor!!
zolang het niet verdreven verlaagd of uitgebreed is... is dat allemaal geen prb!
groetjes axe

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

03 jun 2010 10:19

ik ben ook bij van Dieteren geweest, in Anderlecht, de grooste moeite is om daar uit te komen zonder overvallen te worden :mrgreen:

De mijne komt uit Duitsland... stond wel in een goede originele staat , maar naar mijn weten hebben ze hem zelf niet op de brug gezet....
Ik denk dat ze vooral de nummer gecontroleerd hebben.... (en de rest meer op zicht)

veel succes alleszins, kan me voorstellen dat het echt frustrerend is om je auto niet te kunnen inschrijven!

Ik had in de tijd transitplaatjes.... kan je overal mee naar toe :D

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

28 jun 2010 20:31

:thumleft: :thumleft:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

28 jun 2010 20:32

mooi man ,veel succes ,je geduld is aardig op de proef gesteld :res:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

28 jun 2010 20:34

he he eindelijk, succes morgen :ba:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

28 jun 2010 23:00

ik zal voor je duimen :thumleft:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

28 jun 2010 23:53

Nou sterkte, Wel eventjes het resultaat melden svp. Rare verkeersjongens die Belgen :lol:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

28 jun 2010 23:54

1 europa he :mrgreen:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

29 jun 2010 0:42

Succes, heb ook eerder tussen Belgische en Nederlandse douane gezeten voor de P. Kan je zeggen, geen pretje. Je denkt 1 Europa, etc., etc. praktisch kwam hier bij mij weinig van terecht en dan doel ik met name op de snelheid van handelen van eerder genoemde instanties. Er werd zelfs nog gewerkt met een typemachine bijvoorbeeld en kon alleen contant import belasting betalen etc. (viel op zich wel mee bij een 964, maar ze vertelden ook dat er regelmatig mensen waren met een wat duurdere auto voor de invoer die rustig tot 50k contant meenamen - en dat vonden zij volstrekt normaal - ).

Mijn les voor de goedkeuring voor de openbare weg in deze(andere instantie) was: Alles meer dan goed voorbereid hebben, d.w.z. zorgen dat ik op alle afkeur mogelijkheden voorbereid ben, en vooral een gezellige bak koffie drinken met de keurder en geduld hebben :mrgreen:

Het zal bij jou ook goed komen en dan zijn de strubbelingen wellicht snel vergeten.
Nette actie van MH Peize.

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

29 jun 2010 11:19

wat een gedoe zeg

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

29 jun 2010 13:05

Tijd voor champagne :cheers:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

29 jun 2010 18:43

:thumleft:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

29 jun 2010 23:46

Gelukkig dat eea in NL toch wel een heel stuk makkelijker is. :scratch:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

30 jun 2010 20:49

vawilliam2003 schreef:Keuring is afgelopen.
Alles ok. Geen opmerkingen.
Nu gaat het keuringdossier naar ministerie van verkeer in Brussel.
Binnen 2 á 3 weken heb ik dan alle papieren om de inschrijving in orde te maken.


Ben je zeker van die 3 weken?
Ben zelf een 968 aan het invoeren en wacht al van eind maart op die papieren.
Wachttijden van 3 tot 4 maanden zijn blijkbaar normaal :!:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

01 jul 2010 10:21

ambtenaren............

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

01 jul 2010 21:41

Ja, bij douane ingevoerd en daarna homologatiekeuring in Alken.
Daar zei men dat het minstens 3 tot 4 maanden ging duren.
Heb al eens gehoord dat men dit doet om invoeren te ontmoedigen en zo de eigen markt te 'beschermen'.
Aan de andere kant hoorde ik ook dat het tegenwoordig sneller zou moeten gaan...
Afwachten dus...

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

06 jul 2010 23:41

Hey,

Mijn 930 komt ook uit nederland maar ik heb dat gedoe niet gehad...
Opgehaald in nederland bij verkoper , in aalst (belgie) naar de douane (15 cent :D ) gerestaureerd en daarna gewoon naar keuring in zwijnaarde...
Mijn wagen staat ingeschreven als oldtimer, 125€ totale kost om een jaartje op de weg te rijden. Das goed 1 keer tanken :d
Proficiat met je aankoop!

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

07 jul 2010 16:18

vawilliam2003 schreef:Klefroid
De mijne heeft is van 1986, toen geleverd in Duitsland, 1999 verhuist naar Nederland en nu dus in Belgie.
Het probleem is dat:
1. Ik geen gelijkvormigheid attest heb.
2. Mijn model afwijkt van de PVG in Belgie.
Mijn 930 heeft de 68 motor die normaal voor de Amerikaanse mark zou zijn. De PVG
in Belgie voor 1986 vermeld een type 66 motor.
Vandaar de problemen met de inschrijving en dus de homologatie keuring.
In het originele onderhoudsboekje staat de 68 motor nummer nochtans vermeld??????
Als alles in orde is zien we mekaar zeker wel eens een keertje. :)


Ok zou leuk zijn :D Ik zou graag eens voelen hoe zo een andere 930 turbo het doet aangezien de mijne de enige is waar ik al heb (met) mee gereden .
Is hij mechanische gedeelte in orde of moet je er nog aan sleutelen?
Plaats een reactie