Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 mei 2010 20:57
Wat is de ervaring van onze circuit-rijders met een 3.2 op de Nürburgring te gaan rijden ?
of is het meer wenselijk met een ander type te rijden?
Is een 3.2 te doen ook wat betreft kosten onderhoud,bij veelvuldig te gaan rijden daar ? of is bijv. een 993 aantrekkelijker ?
27 mei 2010 21:17
Kostenefficiënt is geen enkele 911 op de Nordschleife. Ik kan mij niet voorstellen dat een 993 heel veel goedkoper gaat zijn. Maar ik ken de onderdeelprijzen niet.
27 mei 2010 21:19
en prestaties ?
27 mei 2010 21:22
Mits ze beiden in technisch vergelijkbare staat zijn, lijkt een 3.2 mij goedkoper, want ook goedkoper bij regulier gebruik. Al zeg ik er direct bij dat ik deze uitspraak puur baseer op mijn onderbuikgevoel
27 mei 2010 21:27
Een 993 niet heel veel goedkoper? betekend dat 993 en 3.2 niet al te veel uit elkaar liggen qua 'running costs' voor circuit gebruik? Welke auto geeft meeste fun voor de euro's? 993 is nu bijna gelijk of goekkoper in aanschaf.
27 mei 2010 21:31
persoonlijk denk ik dat een goede 993 nog stappen hoger ligt in aanschaf dan een 3.2. een 996 daarintegen komt wel heel erg in de buurt 3.4
27 mei 2010 21:37
Geen idee hoe goed je kan rijden maar kleine tip zou eerst maar eens echt leren rijden, win je meer tijd mee dan een snelle auto. Je kan altijd nog voor een 993 gaan en 996 plof halverwege dat weet je toch wel ondertussen.
27 mei 2010 21:50
jwstuijv schreef:Een 993 niet heel veel goedkoper? betekend dat 993 en 3.2 niet al te veel uit elkaar liggen qua 'running costs' voor circuit gebruik? Welke auto geeft meeste fun voor de euro's? 993 is nu bijna gelijk of goekkoper in aanschaf.
Adresjes?
27 mei 2010 22:17
Gizmo, zo is het: de rijder maakt het grootste verschil. Het lijkt me super om met een 911 over het circuit te gaan en vandaar mijn interesse in deze topic. Is een 993 sterker dan een 3.2, ofwel houdt ie het langer uit tijdens circuit gebruik.
Misschien iemand als Paul Vlasblom eens vragen, dat lijkt me een prima rijder en tevens op de hoogte van P's. Nicolò hier een indruk van de bodem van 993 markt. Van Krey wil 29.500 voor een 3.2 en 27.500 voor een 993 waarbij hij aangeeft ook nog te willen zakken (blijft een beetje peren en appels etc)
http://www.gaspedaal.nl/Porsche/911/?tr ... =3000&uz=1
27 mei 2010 22:42
Richard schreef:en prestaties ?
De 993 is sneller, maar dan moet je jezelf nog afvragen of dat heel relevant is.
27 mei 2010 23:01
Gizmo schreef:Geen idee hoe goed je kan rijden maar kleine tip zou eerst maar eens echt leren rijden, win je meer tijd mee dan een snelle auto. Je kan altijd nog voor een 993 gaan en 996 plof halverwege dat weet je toch wel ondertussen.
Wat een stierenschijt
Sorry Richard , schat jou veel hoger in dan dit .
27 mei 2010 23:10
doe maar een 993, dan houd je de boel makkelijker heel (ABS)
27 mei 2010 23:19
Marco, bij die oude auto's haal je de zekering van de ABS er uit op het circuit, vooral op de ring zitten bij sommige aanrempunten vervelende hobbels waardoor die ABS nog wel eens verrassende effecten kan veroorzaken......... kortom een 993 kiezen vanwege de ABS?
27 mei 2010 23:24
Als je de kosten relatief laag wil houden kan je beter voor een 944 gaan.
Een 3.2 kan je veel plezier aan beleven, al moet je wel het onderstel en de remmen verbeteren. Verder een basic auto die standaard niet te zwaar is en zonder stuurbekrachtiging en ABS.
993 lijkt mij geen optie, zit te veel electronica in en onderstel is lastiger afstellen, kosten zijn zeker hoger.
964 zie je veel op circuits en dat lijkt me na de 3.2 ook een hele goede optie.
27 mei 2010 23:29
968 is ook een goede keuze...
27 mei 2010 23:37
Ik rijd al een tijdje met een geprepareerde BMW E30 her en der mijn rondjes en dan is een 944 of een 968 meer van hetzelfde: moter voorin en aandrijving achter, wil nu de stap zetten naar moter en aabdrijving achter. 964 ook een goed alternatief, ofschoon die behoorlijk in waarde aan het stijgen zijn. Zijn er ook sites waar reeds opgebouwde circuit P's (luchtgekoeld) te vinden zijn?
27 mei 2010 23:42
jwstuijv schreef:Marco, bij die oude auto's haal je de zekering van de ABS er uit op het circuit, vooral op de ring zitten bij sommige aanrempunten vervelende hobbels waardoor die ABS nog wel eens verrassende effecten kan veroorzaken......... kortom een 993 kiezen vanwege de ABS?
kan je iig remmend de bocht in (als je ff te laat bent), moet je zonder ABS niet proberen
28 mei 2010 0:07
ABS kan wel eens handig zijn, dat heb ik diverse malen mogen ervaren.
De eerste keren dat ik het circuit op ging zonder abs hebben me wat uitstappen naast te baan opgeleverd. Maar het is een kwestie van ervaren wat de limiet van de remgrip is.
28 mei 2010 0:15
door ABS heb ik bijna een 968 afgeschreven.......
zie:
http://www.youtube.com/watch?v=R9gWsjDgnbs
28 mei 2010 0:22
Harry ik snap het niet helemaal: de oorzaak was de ABS of had je hem beter onder controle kunnen houden zonder ABS?
28 mei 2010 0:25
als je dwars gaat gaat ABS tegen je werken (je wielen draaien dan niet)
in serieuze racewagens zit zo'n grote noodknop waarmee je met een klap het ABS uitschakelt
28 mei 2010 1:02
Aha, weer wat geleerd.
28 mei 2010 9:00
jeroen licht je eens toe , ik snap niet wat ik verkeerd heb gedaan ( in deze )
jeroenoop schreef:Gizmo schreef:Geen idee hoe goed je kan rijden maar kleine tip zou eerst maar eens echt leren rijden, win je meer tijd mee dan een snelle auto. Je kan altijd nog voor een 993 gaan en 996 plof halverwege dat weet je toch wel ondertussen.
Wat een stierenschijt
Sorry Richard , schat jou veel hoger in dan dit .
28 mei 2010 9:02
gast schreef:Eerst maar eens rondjes maken, het duurt al een seizoen om de baan uit je hoofd te leren
Of heel veel PGR of Forza Motorsport spelen op de Xbox360. Heb er al heel wat rondjes opzitten en ik ken in ieder geval de baan uit mijn hoofd
Nu nog leren autorijden
28 mei 2010 9:06
@Richard: Jerome heeft weer eens last van nachtblindheid.
@gast: zolang het goed visweer is blijft men vissen
Ontopic: ik zou het eerst eens met een 3.2 gaan proberen. Ik spreek niet uit ervaring maar ik kan me voorstellen dat de snelheidssensatie in het begin sowieso groot genoeg is.
Als ik zelf op het circuit zou willen gaan rijden zou ik daar denk ik een 944 of 968 voor pakken (mbt pecunia's).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.