Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 21:12

Is de bouwkwaliteit van de 3.2 turbo net zo goed of beter als de 3.2 atmosferisch? Maw: zijn beide auto's net zo degelijk en welke zou je liever rijden en waarom?

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 21:18

3.2 turbo bestaat niet, wel een 3.0 of 3.3. Volgens mij zijn de casings van alle drie dezelfde, dus kwalitatief vrijwel allemaal gelijk.

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 21:20

helemaal goed, ik bedoel de 3.3 turbo. THX!

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 21:39

Buiten de motor is er niet zoveel verschil!

die turbo is natuurlijk wel een delicaat punt van de auto!

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 21:49

andere bak. onderblok 3.2 is idem aan 3.3.
dikkere kont. remmen.

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 22:24

degelijk als in onderhoudsgevoelig/kosten?(vanwaar je vraag).

3.0 en 3.3 Tujbo over het algemeen wat onderhouds gevoeliger maak ik uit reacties op het forum(zelf geen kwantitatieve data om te onderbouwen).

3.2 wellicht wat minder onderhoudsgevoeliger.

logisch redeneren helpt wellicht een beetje. Dezelfde bouwkwaliteit en overeenkomstige materialen (mits even sterk e.d.) wordt bij een Tujbo zwaarder belast dan bij n.a.

Wat het in euro's of onderhoudsbeurt frequentie betekent, kan ik niet in cijfers onderbouwen.

Twijfel je tussen een 3.2 en een 3.0/3.3 Tujbo?

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 22:36

inderdaad, overweeg de aanschaf van een 3.2 of 3.3 turbo.

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 22:39

Tussen een goede 3.2 en een goede turbo zit volgens mij een goede 968 verschil :shock: .

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

28 mei 2010 23:04

da's realiteit, blijf ik bij de 3.2!

Re: Bouwkwaliteit 3.2 atm en turbo

29 mei 2010 10:40

en tegen je een mooie 930 vind mag je zoeken ze!
Plaats een reactie