Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 jun 2010 1:24
Vandaag de laatste hand gelegd aan een klein project (nieuwe bumpers) en beurtje voor mijn 993 Cabrio.
Ik was met wat laatse lastige dingen bezig komen er twee jongens uit de buurt bij staan. Op een gegeven moment waren zij bezig om die lastige bougies te wisselen en was ik aan het eten. Zelfs hun gereedschap kwam erbij met handige hulpstukjes en mini rateltjes.
Ik was de jongens dankbaar, ik ken ze van een praatje op straat en beiden zijn gewend aan snelle auto's, dus ik dacht ik bied ze aan om even te gaan rijden met de 964. Ik zeg tegen die jongens kunnen jullie kijken of je de cabrio bij kan houden.
Ergens in de polder een rechte brede weg zonder verkeer hebben we toen een vergelijking gedaan.
Het verbaasde me hoe snel de 964TIP was, precies gelijk met de 993. De 993 was af en toe sneller maar met schakelen was de 964 er weer bij. Toch zit de 993 in ca 5,5 sec op 100 (ca 105 teller) en in 17-18 sec op 200 (ca. 210 teller).
Daarna nog even de Turbo gepakt en het verschil Turbo laten zien.
Ik vond het leuk om tegen mijn eigen auto te sprinten (je kunt nooit verliezen) en die jongens zijn helemaal verkocht van Porsche. Helemaal geweldig!!!!
23 jun 2010 6:20
wat een vertrouwen...
964 tip doet er toch echt minimaal 6.5 over naar de 100. En dat is nog de fabrieksopgave... ik vond mijn tip altijd duidelijk langzamer dan mijn schakelbakken. wel leuk om zo met je eigen auto's wedstrijdjes te kunnen doen
23 jun 2010 7:32
Hebben ze niet, toen je aan het eten was, er een andere motor ingelegd die handige jongens
Altijd leuk om te racen tegen je eigen auto. Ik vind het zelf al prachtig om op de snelweg achter mijn porsche te rijden, maar dit is natuurlijk nog mooier.
23 jun 2010 8:50
leuk verhaal, een tof dat je die jongens erin liet rijden
23 jun 2010 9:11
Hey Brian, als je nou vrijdag de cabrio en de turbo ff meeneemt, dan kunnen we nog wel een keer testen hoor
(doe mij de turbo dan maar
)
23 jun 2010 11:42
PDK rules
23 jun 2010 18:19
.... dat je zulke gasten gek maakt met het virus
dus binnenkort hebben we 2 boxsterrijders erbij
23 jun 2010 20:47
geweldig hoor
, lekker kiezen ook zeg...
wie van de drie...
23 jun 2010 21:37
Leuk om dit soort sprintjes te kunnen doen met je eigen auto's. Overigens is de 964 C2 in praktijk sneller dan een 993 C2. Van 0 naar 200 onder de 20 seconden gaat niet lukken met een 993 C2.
23 jun 2010 22:30
Dat is grappig. Had ik niet gedacht. Ik vind mijn 964 tip altijd wat langzaam op gang komen (zelfs vanuit de eerste versnelling), maar daarna heb ik niet het gevoel dat hij veel trager is dan een handgeschakelde 964.
23 jun 2010 23:37
De 964 heeft wel een G-bocht, dus mist één uitlaatpot en heeft een K&N filter, maar of dat zoveel verschil maakt.
Een van de jongens heeft een Golf GTI met dsg die geloof ik bijna net zo snel moet zijn als een 964, maar volgens zijn gevoel was de 964 veel sneller.
Ben helemaal niet zo van de sprintjes, maar meten is weten dus we gaan binnenkort de golf naast de 964 zetten. Verder zal ik het filmpje eens bekijken en de tijden eens opmeten.
Lijkt er niet op, maar wil toch weten of mijn 993 niet te traag is geworden.
24 jun 2010 20:06
Overigens is de 964 C2 in praktijk sneller dan een 993 C2
Nooit gemeten, maar heb beiden gereden en klopt voor mijn gevoel niet. Lijkt ook in theorie sterk: zelfde gewicht, 993 meer PKs en meer NMs, plus een versnelling extra
.
24 jun 2010 21:35
Dat verschil in vermogen is in de praktijk niet zo groot maar juist het verschil in bakverhouding maakt de 964 net iets sneller en zijn top wat lager dan de 993. Een hoger koppel zegt niet zoveel.
Hier nog een redelijk betrouwbare site als het om cijfertjes gaat.
993
http://fastestlaps.com/car459e477d53076.html964
http://fastestlaps.com/car471508e85dd06.html
24 jun 2010 22:44
Heb je al een petje?
24 jun 2010 22:57
Ik vertrouw toch meer op Porsche zelf als het om de cijfertjes gaat.
24 jun 2010 23:07
Zoals het opgegeven vermogen en topsnelheid van een 964 bedoel je?
25 jun 2010 13:24
Ik heb ooit iemand horen zeggen dat er een uitgebreid (engels?) verhaal bestaat waarin de tips en trics van een tiptronic worden uitgelegd. Blijkbaar bedoeld om het maximale eruit te slepen (qua acceleratie, terugschakelen, etc..). Is iemand bekend met dat document?
Via de zoekfunctie kom ik op teveel hits uit, vandaar mijn verzoek.
Groet,
Michel
25 jun 2010 14:10
Hi Jort,
Dat zou het best eens kunnen zijn ja! Ik ga het doornemen, heel erg bedankt!
Michel
25 jun 2010 14:35
Cijfers van Porsche zelf geven van oudsher altijd de minimale acceleratie- en top-getallen die het model haalt. Naar verluidt is de auto in de praktijk altijd sneller. Deze betreffende 964 tip zou nou net een "Sonderfall" kunnen zijn, met 265 ipv 250 pk of iets dergelijks. Dan komen die (ontbrekende) uitlaatstukken en luchtfilters ook meer tot hun recht en heb je zomaar een
Hot Package
25 jun 2010 16:09
Daarnaast is een 964 ook gewoon een stuk mooier.
Value for money dus.
26 jun 2010 19:04
+1
26 jun 2010 20:55
+1
27 jun 2010 9:08
+1
08 aug 2010 17:03
Hier is de jongen van de GTI met dsg
Dat was echt super met die Porsches rijden, het rustig warmrijden was al vet. Ik ben al een tijdje Porsche gek maar nu weet ik het zeker.. er moet een Porsche komen.. zo snel mogelijk!!! Het rijden was echt supergaaf. Wat een snelheidsgevoel en vooral die sound van de 6cil. boxer. en de 911 Turbo.. dit sloeg alles.. wat een kracht, in elke versnelling.
Owja.. de Golf is nu getuned naar 245pk en 375Nm koppel.. we moeten hem er eens naast zetten!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.