Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

02 aug 2010 22:11

In bijgaande bericht eindelijk melding van een Cayman Clubsport. Zou wel erg gaaf zijn. Ook op Nu.nl wordt er melding van gemaakt.

http://www.autokopen.nl/autonieuws/2010 ... st=4582965

en bij Autoweek, in de juiste kleurcombi!

http://www.autoweek.nl/autonieuws/14667 ... -Clubsport

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 0:06

de ene link zegt 328 pk, de ander 340 pk. Denk dat het nog effe gaat duren maar zeker interessant te noemen ;)

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen maar lijkt me zeer geschikte auto voor trackdays!

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 0:18

Beter in eigen huis dan door een ander huis. :wink:

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 9:24

Alle nieuwe varianten van welk model dan ook zijn om de verkopen op te krikken. :!:

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 9:36

Ik sluit me aan bij gast.... vind de minimale verschillen t.o.v. de Cayman S geen recht doen aan de titel "CS"

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 11:08

Dat snap ik niet. Een RS is wel een RS als ie 50kg lichter is? (997 RS Mk I was zelfs niet eens lichter dan een GT3 Clubsport) maar als een Cayman CS 80kg lichter is, dan is het geen echte CS??

Ik vind het een erg mooie ontwikkeling dat ze hem toch brengen. Iedereen die wel eens Cayman gereden heeft weet dat die auto gewoon veel vertrouwen geeft en makkelijk meer kan dan wat Porsche hem tot nu toe liet brengen. 340pk en 1270kg, dat is dus 80 minder dan de Cayman S en ook nog eens 20pk extra en 5kg lichter dan de geniale Boxster Spyder.
Laatst bijgewerkt door Mark Nauta op 03 aug 2010 11:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 11:31

Exact Mark :thumleft:

En bij een 968 CS t.o.v. de gewone 968 is het vermogen zelfs gelijk gebleven...

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 11:45

Mark Nauta schreef:Dat snap ik niet. Een RS is wel een RS als ie 50kg lichter is? (997 RS Mk I was zelfs niet eens lichter dan een GT3 Clubsport) maar als een Cayman CS 80kg lichter is, dan is het geen echte CS?


Roenkie spreekt over verschillen, jij meteen over gewicht. Dat is wat anders. De 997 RS MKI mocht dan niet lichter zijn, er waren wel verschillen. Onder andere het bredere spoor achteraan zodat de wagen stabieler op de weg lag. Deze heupen zorgde ook wel voor meer gewicht. Maar geef je gelijk dat de 997 RS MKI minder had moeten wegen. En dat een Cayman CS met deze specificaties perfect de naam CS mag dragen!

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 13:07

Tuurlijk is de Cayman een heerlijke rijmachine, ik bedoelde juist dat ze met de CS versie nogsteeds een ruime marge houden t.o.v. de 911 modellen terwijl de auto meer potentieel heeft. Hij had wat mij betreft nog iets spannender gemogen 8)

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 16:24

Ah, op die manier. Dat ben ik met je eens. In mijn ogen is er nog steeds ruimte voor een RS.

Wa`ar ik wel benieuwd naar ben, hoe 'woest' ze de Cayman CS gaan uitdossen qua looks.

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 17:07

CS volgens Topgear:

James May zei laatst ipv schreef:"What Porsche do is, they leave a lot of things that you should get on a Boxster on a shelf in the factory, and then... they charge you more for not giving them to you."


:wink:

Re: Cayman Clubsport zou het dan toch gebeuren!?

03 aug 2010 20:45

Ben reuze benieuwd! Vind het wel een overweging waard..... :wink:
Plaats een reactie