Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 aug 2010 19:43
Hoi, ben zojuist in een bocht gaan glijden en raakte met de linksachter velg de stoeprand, resultaat stuk uit velg en ophanging staat niet recht meer
verzekering gebeld auto is getakeld (heb de auto nu drie dagen!!!!(..
maar wat nu, waar zal ik 'm laten maken, de dealer, een specialist? er zit een 18 inch RH ag cup 1 delige velg op ik dacht 10 j, hoe reageert een schadeexpert op zo'n breed wiel er ligt 285/30 18 op. wat een ellende..
iemand tips, moet maandag beslissen.
alvast bedankt voor de tips.
Hans
07 aug 2010 19:46
Kalm aan. Kan gebeuren. Even rustig opties op een rijtje zetten. En hoezo: maandag beslissen?
07 aug 2010 19:47
als het een verzekeringskwestie is zou ik hem laten maken door een specialist anders even zelf aan de slag met tweede hands onderdelen, misschien kan renntech in steenwijk wat voor je betekenen
07 aug 2010 19:55
Dat kunnen we misschien wel, maar denk zelf dat Porsche Eindhoven, Rennsport Breda of Schmidt Oss meer voor de hand ligt.
.
07 aug 2010 19:56
Hoe zit het met je eigen risico?......
07 aug 2010 20:00
Laat Frank Schmidt in Oss je auto maken, dan schrijf je zelf
hier meten in.
misschien vind je een velg op ebay.de
07 aug 2010 20:20
Wat Maarten al aangeeft rustig adem blijven halen. Er zijn ergere dingen in het leven, hoewel jij daar nu even (begrijpelijk) anders over denkt
Je moet maandag waarschijnlijk aangeven aan de berger waar je auto naar toe gebracht moet worden
Ik weet niet of je al op je groene kaart gekeken hebt (als je die al in huis hebt) maar daar staan waarschijnlijk de schadeherstellers op in jou regio waar jou verzekeringsmaatschappij afspraken mee heeft
. Omdat het hier alleen een technische schade (geen plaatwerk) betreft, als ik je post tenminste goed begrijp, is een Porsche garage cq specialist ook een optie. Ik zou maandag eerst even met de verzekeringsmaatschappij bellen hoe zij erover denken, en of ze accoord gaan met het feit dat de auto naar een "gewone" garage gaat en niet naar een schadeherstelbedrijf omdat het puur een technische schade betreft.
En mbt de velg band, er komt gewoon weer dezelfde velg en band op. Een expert heeft niks te maken met wat erop zat/zit, hij moet alleen zorgen dat het weer goed komt voor de prijs die hij afmaakt met de hersteller
07 aug 2010 20:39
bedankt voor het medeleven. ik moet maandag idd bellen waar ie naar toe moet,
het is er mij aan gelegen dat ik de auto zsm terug heb, heb vakantie en wilde wat gaan toeren... Heb gelukkig een tuv goedkeuring op deze velg/bandset. (mocht men moeilijk doen) ik zal maandag een paar specialisten bellen en evt de dealer. Bel eerst VPT (Vlasblom) Uden denk ik, die heeft 'm gekeurd. ben inmiddels een beetje van de schrik bekomen, dacht daar gaat mijn mooie auto..
rustig aan dus met de regen.
07 aug 2010 20:57
tja, blijft tricky zo'n nieuwe porsche. je bent de eerste niet die verschalkt wordt. ben nou maar blij dat het een velg is en dat je niet van de dijk gerold bent.
worst case scenario scoor je voor 200 euro vandaag een velg op ebay.de, of bij do (dsp porscheparts) op eigen kosten een nieuwe velg met band, kan je maandag weer rijden, doe je je kapotte velg naar de verzekering en zeg je dat ze 500 euro overmaken. kan je maandag weer toeren...
ik zou overigens gewoon even de verzekering afwachten...
07 aug 2010 20:59
k zou toch even de ophanging nakijken.
blijft toch jippie om binnen 3 dagen schade te rijden.
07 aug 2010 21:25
Heb je in ieder geval goed kennis gemaakt met je nieuwe bolide.
07 aug 2010 21:30
je weet pas waar de grens ligt als je erover heen gaat...
je hebt zelf niets, leermomentje, maar leuk is natuurlijk anders.
Succes !
08 aug 2010 0:52
Na drie dagen, je bent heel snel ervaring aan het opdoen.
En dit is er dan nog 1 van het stabiele, eenvoudig te controleren middenmotor type Porsche
Alles gewoon netjes laten herstellen en dan rustig opnieuw beginnen
08 aug 2010 1:47
Het wiel staat scheef dus is er iets krom bij de ophanging, ben all risk, kost 135 euro eigen risico als ik hem naar een specialist/dealer breng. Velg al gevonden bij Profile tire center (of all places) 305 euro nieuw.
wat er gebeurde: reed in de regen ging prima geen wielspin, bochten oke, reed gewoon rustig, in die bocht (haaks) ineens de kont weg, gas er op om recht te trekken maar was al te laat, 180 graden rond en beng weg velg..
bel maandag de verzekering en dan shoppen voor een reparateur die het hopelijk snel kan fixen, probeer de verzekering te overtuigen van de expertise van een specialist en hoef geen gratis leen auto dus dat scheelt hen geld.
maar alvast bedankt voor de tips en zo, in de regen rustig aan voortaan dus..
08 aug 2010 5:20
Waardeloos voor je.
Heb zelf een rijvaardigheidstraining gedaan met m'n 993. 3x achterstevoren op Zandvoort gestaan, 't was toen ook nat. Erg leerzaam, kan je zoiets aanraden.
Ophanging checken en uitlijnen? Hopelijk valt het mee.
Succes
08 aug 2010 7:10
Met een Boxster met lage snelheid zo uitbreken.
Heb je toch echt iets verkeerd gedaan.
Inderdaad een mooi leer moment.
Nieuwe of gebruikte velg scoren en de ophanging laten herstellen. Daarna weer verder gaan met rijden (oefenen)
Misschien is het leuk en/of verstandig om een rijvaardigheidstraining met je Boxster te doen.
08 aug 2010 8:56
PEC schreef: ineens de kont weg, gas er op om recht te trekken maar was al te laat, 180 graden rond en beng weg velg..
Gas erop doe je om hem zo lang mogelijk dwars te houden, niet om hem recht te trekken.
Want recht trekken is een typische reactie van een rijder van een voorwiel aandrijver, en dat heeft de Boxster zoals je hebt gemerkt niet.
Als je niet zo goed met een achterwiel aandrijver om kunt gaan kun je beter de volgende keer de koppeling intrappen en sturen waar je heen wilt, scheelt een draagarm en een velg.
Maar als je een achterwielaandrijver eenmaal onder de knie hebt wil je nooit meer voorwielaandrijving en hoop je stiekum dat het altijd regent
.
08 aug 2010 9:23
PEC schreef:gewoon rustig, in die bocht (haaks) ineens de kont weg,
gas er op om recht te trekken maar was al te laat, 180 graden rond en beng weg velg..
Dat is dus de fout, het is geen voorwiel trekker.
08 aug 2010 10:12
Zo'n rijvaardigheidstraining is misschien wel een idee ja..
damned ik mis 'm nu al
08 aug 2010 10:26
Overigens acht ik de kans groot dat er een draagarm is gebroken.
Herinner me een forummer die 'em ook was kwijtgeraakt in een bocht en stoeprandje had geraakt.
Achterwiel stond heel duidelijk uit de lijn: draagarm gebroken.
Na de reparatie liep de auto toch niet fijn; na maanden bleek dat er voor ook iets was gebroken in de wielophanging.
08 aug 2010 10:32
Als je idd gas bij gegeven hebt kan er wel iets meer kapot zijn. Als je geen rwd gewend bent is een training geen overbodige luxe.
Gelukkig heb jezelf ieg niets!
08 aug 2010 11:11
Hoi Pec,
Ik zou nu eerst in de polis kijken wat het beste is, heb je noclaim bescherming?
Anders eerst uitrekenen of Je deze schade niet beter zonder verzekering kunt afhandelen.
Het kan Je misschien geld besparen omdat Je premie soms nog verschillende jaren een stuk hoger is.
Het begint al met het eigen risico, dus het is gewoon een rekensom wat het beste is in dit geval.
Groetjes Twan
08 aug 2010 11:15
Ik val wel terug maar kost mij niets, ik hou mijn 70%. Is eerste schade in 14 jaar dus..
08 aug 2010 11:16
en let op met die noclaim beschermer....
Alleen de premie bij de huidige verzekeraar wordt beschermd, het verlies van schadevrije jaren niet. De consument wordt in de waan gelaten dat hij voor alle gevolgen van schade is verzekerd. De consument merkt de ware gevolgen pas bij het overstappen naar een andere verzekeraar. Daar blijkt de premie dan veel hoger te uit te vallen.
08 aug 2010 11:35
Als de schade onder de 1000E blijft dan zou ik overwegen om hem gewoon zelf te betalen. Als je meerdere auto's op naam hebt staan dan kan dat op termijn wel eens goedkoper zijn...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.