Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 aug 2010 11:20
Heren (en dames natuurlijk),
Bezit sinds een half jaar een Boxster (2.5 uit 1998) en ben hier erg tevreden mee. Toch moet ik bekennen dat ik zo'n 964 wel erg mooi vindt.
De verleiding is groot om mijn Boxster in te ruilen voor een mooie 964.
Graag zou ik jullie mening willen horen.
09 aug 2010 11:24
direct doen (of gaan voor een wat nieuwe 911)..
09 aug 2010 11:24
is een oudere auto. met oudere techniek. hoger onderhoud per jaar. wel een 911. tja, wat vind je belangrijk. vind persoonlijk een 964 stukken mooier dan een boxster. heb nooit een boxster gereden maar kan me voorstellen dat het weggedrag van een boxster prettiger is. ik zou zeggen, ga eens lekker (mee)rijden in een 964 en neem rustig je tijd.
09 aug 2010 11:34
mbt tot de hogere onderhoudskosten..daarom gaf ik al aan om misschien te kijken naar een 996 (wel de MkII, om wat pl*fellende te voorkomen, maar das een heel andere discussie..)..
Laatst bijgewerkt door
mark996 op 09 aug 2010 11:35, in totaal 1 keer bewerkt.
09 aug 2010 11:35
rustig aan, nee man, halen die 964 !
zoek wel een beetje frisse uit en laat m even keuren voor je m afklapt.
succes !
09 aug 2010 11:55
Zoals Horn al schrijft, gewoon eerst eens gaan rijden. Een 911 (en zeker ook een 964) is een heel ander soort auto om te rijden. Volledig ander weggedrag en in het geval van de 964 natuurlijk ook allemaal wat gedateerder.
Eenmaal gereden kun je dat vergelijk goed maken. En zoals $teef al zegt, zoek een goede uit. Er is nogal wat ellende te koop en als je het spaarvarken versneld wilt zien vermageren ben je met een slechte 911 aan het juiste adres.
Succes met de keuze.
09 aug 2010 12:11
mark996 schreef:daarom gaf ik al aan om misschien te kijken naar een 996
Hij gaf toch aan dat hij al een Boxster had maar naar iets mooiers zocht?
09 aug 2010 12:26
Allemaal waar wat hier boven is geschreven. Een Boxster is moderner, goedkoper in onderhoud etc etc.
Echter een 964 is een echte 911, met de style-elementen van de oude elfjes en al aardig wat moderne techniek. Als het een goede is met een goed onderstel is het een geweldige auto die je binnen no-time niet meer kwijt wilt.
09 aug 2010 13:17
... zelfs als het een targa is ...
09 aug 2010 13:55
@Horn: hahaha ja zelfs dan
09 aug 2010 16:19
THE MUD schreef:.... Zelf nooit in een 964 gereden maar schijnt verraderlijk uit de hoek te kunnen komen....
De grens ligt echter wel een stuk verder weg dan je denkt.
Een 964 is in eerste instantie ook gewoon onderstuurd.
09 aug 2010 16:31
@Ewout ik denk dat de grens met een Boxster verder weg ligt. Ondanks mindere ervaring op een ander topic. Maar 964 is meer gevoel qua geluid orginialiteit en een Boxster (S) is meer beleving qua gooien en smijten (sorry PEC).
09 aug 2010 16:47
soepkip 986 schreef: Maar 964 is meer gevoel qua geluid orginialiteit en een Boxster (S) is meer beleving qua gooien en smijten
Dan heb jij jouw 964 nooit echt gereden of alleen maar ervaring met een C4:roll:
Mijn ervaring met 964 en Boxster zijn juist andersom.
.
09 aug 2010 17:01
onderstuurd ? heb het vaakst achterstevoren gestaan met de 964, met name de tweede "slinger" is verraderlijk..
Vaak zitten onder 964's nog de onderhand erg slap geworden oude dempers .. vandaar dat men de weglgging zo vaak "niet op waarde kan schatten" sturen namelijk super, mits in onderstel in orde / up to date gebracht..
09 aug 2010 17:07
Renntech schreef:
Dan heb jij jouw 964 nooit echt gereden of alleen maar ervaring met een C4
Klopt heb alleen maar met C4 gereden(is dat ook alweer niet goed). De beleving van het merk/gevoel Porsche was bij de 964 groter en de beleving qua rijden (misschien deels door het cabrio rijden) bij de Boxster groter. Vooral omdat hij eerst als een onopvallende rustige auto rijdt totdat je hem doortrekt in de versnellingen. De 964 geeft meteen bij het starten zijn visitekaartje af qua geluid. Het is persoonlijk lijkt mij.
09 aug 2010 17:45
$TEEF schreef:onderstuurd ? heb het vaakst achterstevoren gestaan met de 964, met name de tweede "slinger" is verraderlijk..
Een 964 is in eerste instantie onderstuurd. Mij viel tijdens de driftcursus op dat je meer moeite moet doen dan ik aanvankelijk had verwacht om de kont om te krijgen. Dit lukt dan uiteindelijk natuurlijk wel en dan sta je snel achterstevoren als je niet snel genoeg bent (been there, done that
)
10 aug 2010 8:19
Dank voor jullie reacties.
Enkele zaken die ik in afweging neem:
- techniek, is "oudere techniek" wel handig (onderhoud en dus ook prijs)?
- open rijden, kan met mijn Boxster maar een 964 zou ik niet als cabrio willen (de coupe vindt ik persoonlijk veel mooier)
Rij-eigenschappen zijn voor mij (tenminste in het extreme bereik) minder belangrijk, dit zoek ik (nog) niet op. Wil daarvoor eerst een goede rijvaardigheid training volgen, zou mijn P niet tegen een stoeprand willen parkeren om velg, band ophanging etc. te moeten gaan vervangen zoals het bijv. Hans (PEC) is vergaan.
Ben tevens benieuwd wat Hopetogetone vindt van de 964 bij Carlo van Krey, deze had k ook zien staan (
viewtopic.php?f=11&t=28621&p=761496#p761496).
10 aug 2010 14:23
Ik zou dan als ik jou was bij een 964 wel een C2 kopen .. een C4 is meer iets voor de wat mindere stuurgoden..
10 aug 2010 16:49
Ik heb 2,5 jaar voor de zelfde keuze gestaan boxster 2.5 of 964 cabrio.
eerst met boxster gereden en toen met de 964. Tja ik wist het al na 1 km dit is hem.De 964 is het dus geworden.
Het geluid de acceleratie en the looks.
10 aug 2010 19:33
vraag absoluut of de cilinderkoppen gemodificeerd zijn
vanaf 1992 was dit standaard
zo vervelend als je oprit na verloop van tijd onder de olie ligt
rens
10 aug 2010 19:37
auto's zijn inmiddels 20 jaar oud. als hij in 20 jaar niet is gaan lekken, zal dat echt niet plotseling nu wel gaan gebeuren. Maar idd vanaf '92 had de auto wel koppakkingen. De meeste hebben overigens die modificatie inmiddels wel gehad.
11 aug 2010 20:53
Heren,
Mijn Boxster inruilen, waarschijnlijk nog behoorlijk bijleggen, dan een 964 er voor in de plaats krijgen (die ik weliswaar nog steeds erg mooi vindt en inderdaad een erg mooi geluid heeft)...
Meer onderhoud gaan betalen per jaar (al helemaal bij een C4), risico lopen op extra kosten (je weet tenslotte nooit zeker wat je krijgt), mogelijk onderhand slap geworden oude dempers, mogelijk cilinderkoppen die nog gemodificeerd moeten worden, olievlekken in de garage.
Dit staat dan tegenover... veel goede argumenten heb ik nog niet gelezen.
Ehhh..., wellicht is niet iedereen het met mij eens maar klinkt (nog) niet echt als een goede deal.
11 aug 2010 21:05
Ik rijd inmiddels al weer bijna 3 jaar zonder ellende in een 964(C2 en geen C4) uit 1991.
Uiteraard is het type een enorme persoonlijke keus.
Maar wie zegt dat je al die ellende tegenkomt. Zoals iedereen altijd aangeeft bij een koop, eerst AKK, dan komen er al genoeg dingen naar voren. Maar het is inderdaad wel een auto waarbij je een spaarpot achter de hand moet hebben. Zo ongeveer 20 jaar oud, kan er wel eens iets vervangen moeten worden of stuk gaan en dat is wat minder snel bij een wat nieuwere Boxster.
Maar ik ga juist voor het oudere. En het is handig als je zelf 2 rechter handen hebt en niet voor ieder wissewasje naar de specialist moet.
Als je bij voorbaat al beren op de weg ziet, moet je er nooit aan beginnen.
11 aug 2010 21:06
De verleiding is groot om mijn Boxster in te ruilen voor een mooie 964.
Ga eerst eens rijden met de 964..........
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.