Ladies and Gents,
Ik ben ondertussen al een tijdje vaste bezoeker van de website (passief dan wel, heb inhoudelijk niet veel toe te voegen), en nu serieus aan het rondkijken voor een Boxster.
Er zijn een drie-tal auto's waar ik mijn keuze uit heb willen maken, een BMW 850 C(S)I, een BMW M3 E46 en de Porsche Boxster 986/987.
De 850 valt af omdat deze in Nederland bijna niet te krijgen is en met al die computers er in ben ik bang voor toch wel hoge onderhoudskosten. Wel mooiste BMW ooit, dat wel.
De M3 3.2 heeft veel meer vermogen als de boxster en ziet er ook erg lekker uit, ik heb alleen het idee dat ik liever een dergelijke auto koop als ik wat ouder ben en een praktischere auto handiger is (ben 22 jaar).
Dan de Boxster met de twee modellen, de 986 met de 2.5 of 2.7. Wat ik lees op het forum is dat de er bij de 2.5 een hogere kans is op technische problemen als bij de 2.7 en dat het extra vermogen ook welkom is. Nu heb ik nog niet zelf achter het stuur gezeten in een auto met meer dan 160 pk en één die achterwiel aangedreven is. Ik wil wel zeker een slipcursus en rijvaardigheidstraining gaan volgen als ik daar tijd voor heb, waneer dat is weet ik nu nog niet. De keuze tussen deze twee staat nog niet vast. Een S model zou gaaf zijn maar ik verwacht geen goede in mijn prijsklasse te vinden.
Nu heb ik al heel wat auto's zien staan op internet die in mijn doelgroep vallen;
Prijs tussen €17.000 en €20.000
Kilometers onder de 130.000 (psychologische grens denk ik)
TC en PSM is een pré vanwege mijn geringe rij-ervaring tot nu toe
Hardtop heeft de voorkeur omdat het mijn vaste auto wordt voor privé.
Ik hoop dat jullie me ook willen helpen om een goede keus hier in te maken, met tips ed. Ik zal hier auto's plaatsen die me interessant lijken of misschien dat een forum-lid een geschikte auto voor me heeft staan?
Bedankt!
Laatst bijgewerkt door
CaseyyesaC op 13 aug 2010 15:22, in totaal 1 keer bewerkt.