Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 aug 2010 18:24
Ik kan een orgineel 993RS blok kopen.Gezien de waarde van de RS Porsche's en onderdelen daarvan(993rs auto ligt zo rond de 100000 euri) kan ik zijn vraagprijs begrijpen.Zonder die hier te noemen,wat lijkt jullie een goede prijs?
26 aug 2010 18:41
wellicht ook afhankelijk van het aantal km's dat op het blok staat, de evt aantoonbare historie en de staat van het blok.
26 aug 2010 18:59
Is toch gewoon een 3.8 blok met 300 pk af fabriek
Die kon je ook op de normale versies bestellen.(leistungsteigerung x51 pakket)
26 aug 2010 19:13
waarde van RSen hangt samen met de historie van de auto, originaliteit, matching numbers, aanwezigheid van boekjes etc.
De waarde van RS-specifieke onderdelen (ophanging, dunnere ramen, stoelen etc) is hoog. Hiermee is de auto weer helemaal origineel te krijgen. Een los motorblok heeft als nadeel dat je nooit geen matching numbers kunt krijgen. Meerprijs tov een normaal 3,8l blok lijkt me dan ook beperkt.
Begrijp nl. dat een RS met niet matchende nummers altijd iets uit te leggen heeft....
26 aug 2010 23:56
Orginele bak zit bij het blok,dus met kortere 1e en 2e versnelling,andere koppeling(sachs sport?),en een RS blok heeft toch meer dan alleen 3.8 cyl?Poelie etc(?).Op ebay staat een 3.8rs ombouwset voor ik meen 18000$.Zal toch wel iets meer waard zijn dan een 3.6 blok met 3.8 cylinders?Een los 2.7RS blok kost ook een veelvoud van een gemiddeld blok.Wil hem overigens niet gebruiken voor een imitatie 993RS.Noem overigens eens een prijs.Km stand is niet meer te achterhalen,maar het blok ligt al 9 jaar stil,dus meer dan een ton lijkt me niet waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door
superbassie op 26 aug 2010 23:59, in totaal 1 keer bewerkt.
26 aug 2010 23:59
Ligt al 9 jaar op zolder dus de conditie is niet bekend. Ik zou er niets voor geven maar ja, wie ben ik?
Wat is de vraagprijs voor dat blok?
27 aug 2010 0:13
superbassie schreef:.. maar het blok ligt al 9 jaar stil,dus meer dan een ton lijkt me niet waarschijnlijk.
De vraag is natuurlijk: waarom ligt het blok al 9 jaar in het stof
27 aug 2010 0:17
Dat blok wacht natuurlijk op iemand die er een replica RS omheen gaat bouwen.
Niets voor jou voor als je lopende project klaar is?
27 aug 2010 0:19
Ach, voor weinig wil ik 'm wel in de 4S lepelen
27 aug 2010 8:42
Wat is de waarde van een <100k 993 blok. Mille of 10? Het feit dat hier geen km stand van bekend (dan wel te onderbouwen) is maakt het niet makkelijk. Als zo'n ombouwset 15k kost en je bouwt een gewoon blok om dan heb je dus RS specs zonder RS nummer en dan zal je dus o.b.v. een gammel blok max 20k kwijt zijn. Ik zou zeggen incl bak in deze omstandigheden max. 15/20k. Als alles wel onderbouwd is waarschijnlijk 30k.
27 aug 2010 9:13
En vergeet niet dat het hele blok uit elkaar moet. Aangezien je de historie niet kent, en het al zo lang stil ligt, moet alles nagemeten worden en dan maar hopen dat er niks mis mee is. Onderdelen voor RS motoren komen vaak bij P motorsport vandaan en dat zijn niet de goedkoopste. Dus al koop je het voor 10k, je bent minstens hetzelfde kwijt, zonder tegenvallers, om de zaak in rijdende staat te krijgen....en als je pech hebt een veelvoud..
27 aug 2010 11:46
Ik denk dat de waarde van een 993 RS vooral in de auto zit, daar zitten de meeste verschillen tov een normale 993.
Een motor waarvan ik verder helemaal niets weet, zou voor mij de waarde hebben van een gebruikte motor die aan een revisie toe is, wat moet je anders ? Alles wat je er meer voor betaalt in de hoop dat hij beter is dan dat, is in feite geld op de roulette tafel zetten (op zich is daar niks mis mee).
Kan men aantonen dat er 9 jaar niet mee gereden is en wat is de reden dat er geen 993RS meer omheen zit ? Als de bijbehorende auto 9 jaar geleden total loss is gereden, dan verhoogt dat wel de waarschijnlijkheid dat het blok in goede staat op de plank is gelegd. Als de auto zelf nog rondrijdt met een ander blok, dan juist het tegendeel.
Mijn 3.2 heeft 2 jaar stilgestaan en dat is echt niet goed.
Ik had na de eerste 500 km lekkage op diverse keerringen waar het nooit eerder had gelekt. Cilinder 6 verstookt veel olie waardoor het olieverbruik van 1 op 1.800 nu ineens 1 op 600 km is geworden; waarschijnlijk rubbers van de klepgeleiders.
Na 9 jaar liggen zal het blok open moeten lijkt mij. Als het tegenzit kom je ook nog roest tegen op delen die te lang droog hebben gestaan; ik weet niet hoe reeel dat is maar als dat op je cilinders, krukas of nokkenassen zit dan koop je een motor die 9 jaar geleden perfect was en na 9 jaar liggen totall loss is.
27 aug 2010 12:32
Totall loss,niets waard,minstens 10k om hem weer lopend te krijgen??Zijn er hier wel mensen met verstand van Porsche auto's en/of de onderdelen hiervan?Had al gehoord dat op deze site alles word afgekraakt als men het zelf niet heeft of kan betalen.Vraag me af hoeveel van jullie dit blok zouden verkopen voor: niets,weinig,of de waarde van een ''gewoon" blok.En natuurlijk is dat blok op een professionele manier weggelegd,want dat kan namelijk ook.
27 aug 2010 12:35
je vraagt advies ,dan krijg je advies .Waarschijnlijk niet datgene wat je wilt horen en dan hebben wij het gedaan
27 aug 2010 12:43
Volgens mij probeer ik een gefundeerd antwoord te geven?
27 aug 2010 12:46
Waarde, geen idee, maar je opmerkingen over het forum en zijn bezoekers vraagt er om dat je helemaal geen antwoord meer krijgt.
Volgens mij staan er genoeg antwoorden die je, als je ze goed leest, een duidelijk advies geven
Dus dat je niet serieus genomen wordt, dat is jouw invulling.
En hoe jij kan zien of iemand wel/niet het geld heeft om waar dan ook in te rijden is me een volkomen raadsel.
27 aug 2010 12:48
het goede nieuws is wel dat zonder jezelf voor te stellen je topic lekker hoog blijft staan ,al zullen de antwoorden die je verwacht nu wel niet meer komen.
27 aug 2010 12:50
superbassie schreef:Had al gehoord dat op deze site alles word afgekraakt als men het zelf niet heeft of kan betalen.
En toch hier komen voor advies?
Ik lees een aantal grappige opmerkingen, ik lees een aantal serieuze antwoorden. Doe er mee wat je wilt, maar ga alsjeblieft niet lopen afkraken (dat soort mensen zijn hier al genoeg
)
27 aug 2010 12:57
Dus teksten als;niets waard,evenveel als een gewoon blok,moet ik serieus nemen?En natuurlijk kunnen velen hier beter een Opel rijden,kijk eens het rubriekje te koop gevraagd,tot aan 2e handse voorramen en bougiekabels aan toe.Ik denk dat 50% van alle P. rijders het eigenlijk helemaal niet kunnen betalen.Moet zeggen dat Maarten de enige redelijke was.
27 aug 2010 12:59
Jij maakt hier wel vrienden op deze manier....
27 aug 2010 13:00
jij hebt de porsche scene live gelezen
superbassie schreef:Totall loss,niets waard,minstens 10k om hem weer lopend te krijgen??Zijn er hier wel mensen met verstand van Porsche auto's en/of de onderdelen hiervan?Had al gehoord dat op deze site alles word afgekraakt als men het zelf niet heeft of kan betalen.Vraag me af hoeveel van jullie dit blok zouden verkopen voor: niets,weinig,of de waarde van een ''gewoon" blok.En natuurlijk is dat blok op een professionele manier weggelegd,want dat kan namelijk ook.
27 aug 2010 13:04
superbassie schreef:Moet zeggen dat Maarten de enige redelijke was.
maar DIE heeft dan ook verstand van Big Blocks...
27 aug 2010 13:14
Hallo Superbassie,
Misschien moet je wat meer info verschaffen....
Met deze sumiere omschrijving zit de waarde van dat blok tussen "bijna niets" en 30.000 euro in....
Een kiekje zou ook niet verkeerd zijn....
Ik begrijp dat het lastig is om direct te weten hoe je je moet "gedragen", maar dit forum kan echt heel handig zijn....
Doe eens een goede poging en je zult zien dat het best mee valt allemaal....
27 aug 2010 13:19
Cloaca schreef:Doe eens een goede poging en je zult zien dat het best mee valt allemaal....
+1
27 aug 2010 13:28
superbassie schreef:Moet zeggen dat Maarten de enige redelijke was.
Hij was in ieder geval de enige die prijzen noemde. Anderen, o.a. Lindemans, gaven imo ook wel nuttige opmerkingen, alleen zonder een prijs.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.