Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 sep 2010 22:26
Heeren (en wellicht een verdwaalde dame),
ik ben in het proces van aanschaf van een klassieke targa (zie occasion gevraagd topic: 2.0 of 2.2 gezocht).
In tegenstelling tot de topic gaat het waarschijnlijk een 2.4 targa uit '73 worden.
Mijn vraag hier: suggesties voor een goede oldtimerverzekering? (eentje die ook niet moielijk doet met afgeven van assurantieverklaringen voor rallye's?)
ik hoor het graag!!!
martijn
17 sep 2010 22:31
Als je de zoekfunctie gebruikt.... ben je heel het weekend zoet met lezen.
Ps Hier heb je 1 van de mogelijkheden:
http://www.hertogassurantien.nl/porsche ... ingen.html
17 sep 2010 23:16
ja daarom... wilde een iets sneller antwoord dan een heel weekend.....
17 sep 2010 23:22
voor rallies etc is de Europeesche een van de 8 partijen die met/i.o.m. harc en dhrc een goede polis hebben.
19 sep 2010 16:01
...en ken je de andere 7 ook?
19 sep 2010 16:04
Nope, sorry
19 sep 2010 17:22
www.diks.nl heeft ook specifieke porsche-verzekeringen.
bevalt prima!
19 sep 2010 20:56
Wat is er bijzonder aan een Porsche verzekering? Begrijp dit nooit zo goed. Ook Porsche's zijn gewoon auto's.
Probeer het anders ook eens bij gio adviesgroep.
http://www.klassiekerverzekering.nl Hebben een goede oldtimer verzekering met goede voorwaarden. Weet niet hoe zij omgaan met rallies en andere tijdsritten, maar voorwaarden zijn volgens KNAC richtlijnen. Er goede premie ook...
19 sep 2010 21:33
Ik weet er ok nog wel 1
PB me maar.
20 sep 2010 8:17
hessel heeft gelijk tijn. Gaat even om het stukje knac, rest is kleine lettertjes lezen enzo. De ene verzekering is de andere niet en de vraag is wat bij je past (en je rijstijl, dus ook hoe vaak enzo)
21 sep 2010 20:21
heren bedankt!!
ben de kleine lettertjes aan het vergelijken
21 sep 2010 20:43
Welke 911 is het nu geworden?????
22 sep 2010 14:16
Hessel schreef:Wat is er bijzonder aan een Porsche verzekering? Begrijp dit nooit zo goed. Ook Porsche's zijn gewoon auto's.
Probeer het anders ook eens bij gio adviesgroep.
http://www.klassiekerverzekering.nl Hebben een goede oldtimer verzekering met goede voorwaarden. Weet niet hoe zij omgaan met rallies en andere tijdsritten, maar voorwaarden zijn volgens KNAC richtlijnen. Er goede premie ook...
bij de GIO zou ik wegblijven.
mooi als je de (lage) premie moet betalen maar wat lastiger als ze ineens in actie voor je moeten komen. vooral hun rechtsbijstand is een ramp.
dan heb je schade en kun je nog tegen je eigen verzekering in verweer.
schande
rens
22 sep 2010 20:46
ben nog bezig met een 2.4 targa uit '73 (zie de site van klassieke 911club).
komende vrijdag AKK bij erpa.
23 sep 2010 14:24
Ik heb mijn porsche verzekering gewoon via mijn eigen tussenpersoon afgesloten.
Gewoon in mijn pakket met de rest van de verzekeringen.
Heb 1 x een rally meegedaan en doorgegeven was gewoon oke.
Verder krijg ik iedere 3 jaar netjes een berichtje als taxatierapport bijna verloopt
http://www.vanschijndelverzekeringen.nl
23 sep 2010 14:31
Ik zat ook bij diks. Zeer schappelijke premie (al is daarin iets gewijzigd heb ik vernomen)
25 sep 2010 1:30
En???? Hoe ging de AKK bij Erpa? Heb je nu een 911?
26 sep 2010 9:41
Master Ken schreef:Als je de zoekfunctie gebruikt.... ben je heel het weekend zoet met lezen.
Vandaar dat het wel een keer wijs is om 1 centrale topic te maken waarin ze genoemd worden. Overigens heb ik via de search al zoiets gevonden voor de 928.
28 sep 2010 21:58
nee hessel, nog niet.
Auto viel na AKK nogal tegen dus ben me nog aan het beraden.
De lak was niet zo best en dat wist ik en had ik ingecalculeerd, maar ook onder de kap bleek het eea aan de hand, wat serieuze investering vergde om dit goed te krijgen. Eigenaar was zelf ook met stomheid geslagen over bevindingen.
nog niet 100% afgeketst, maar wel verder aan het orienteren.
28 sep 2010 22:22
Serieuze zaken?
03 okt 2010 17:18
nu wel afgeketst; ik had er geen goed gevoel bij.
de lak was dus al slecht en ik wist dat dat eens serieus onderhanden genomen moest worden.
maar ook veel rubbers bleken scheuren te vertonen, uitgedroogd te zijn (was mij in eerste instantie niet eens opgevallen). Maar de motor lekte serieus olie (op meerdere plekken) en benzine, en 1 cilinder deed het niet. er werd mij verteld dat dit eenvoudig of goed te repareren is. als ik het zou laten doen, zou ik het dus goed willen laten doen (wil er toch lekker mee kunnen rijden) in plaats van goedkoop. Dus zou de motor er uit moeten en helemaal nagekeken; oftewel paar duizend euro voor revisie. Ook klopte er veel kleine dingetjes niet (dingen waarop ik de auto niet zou afslaan, maar het is een optelsom van het geheel). daarom weer vrolijk verder kijken.
03 okt 2010 22:37
Duidelijk. Op zoek naar de juiste dan maar weer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.