Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker.

22 sep 2010 17:58

:shock: Ja, nu begrijp ik het ook allemaal niet meer :uh:
Ik kan je niet helpen, maar welkom bij de club :wink:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker.

22 sep 2010 18:00

Ga je voor een opknapper (zoals je al eens vertelde) of moet het een "buy and play" auto worden ?

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker.

22 sep 2010 18:01

Waterscheiding ligt wat mij betreft bij chromen v.s. impactbumpers als in: wil je perse chromen bumpers of kun je leven met plastic?

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker.

22 sep 2010 18:06

En vanaf 1977 voor volledig gegalvaniseerd/verzinkt toch?

M.a.w. je kunt een leuke verzinkte 911 kopen uit 1977 met wel de klassieke blauwe platen. 2.7 zijn relatief goedkoop, Carrera 3.0 en turbo 3.0 zijn duur. Een vroege bj 1977/mj 1978 SC zou ook nog op blauwe platen kunnen. Dat is een betrouwbaar blok met blauwe plaat. Best leuk, vooral in een 1978 kleur zoals geel, groen of orange. Platina metallic of copper brown ook leuk.

Succes!

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker.

22 sep 2010 18:07

Plastic? Niet bij mij. Is geen lolex :mrgreen:

Zou een goeie 2.7 zoeken en viper spuiten. Kost niks, lekkere small body.

He, Jegroen, jij ook hier 8)

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 18:12

jup, en dan geen viper, dat is voor een 2.7 metallic geloof ik. Beter gelbgruen/lemon green!

Hoewel, doe dat maar niet, valt die van mij minder op op een meeting... :wink:

Wolfie, ben jij er ook bij de targa passione?

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 18:16

Nee zit al vol. Wel voorgenomen de volgende in Mokum mee te pakken.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 18:18

Da's jammer, een stofzuiger minder...

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 18:45

Ik zou gaan voor een 3.0SC van het laatste type. :wink: Ik heb er zeer veel plezier van. Nog geen enkele electronica en in mijn geval ook geen enkele optie. Dus lekker eenvoudig en geheel orgineel. Bovendien loopt hij perfect en heb er nooit iets aan.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 18:59

Als je er zeer weinig Km's mee gaat rijden en 'm meer binnen zet voor de show .. dan zou ik iets exlusievers zoeken, als ik jou was & het budget het toe laat.

Over die galvanisatie zou ik me niet al te druk maken ... belangrijk is dat je 'n "sterk" oudje koopt .. of dat nu 'n 70'er of 80'er is :idea:

Carrera3.0
74'er RS
911 SC
Carrera 3.2

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker.

22 sep 2010 19:09

gast schreef:
Maarten schreef:Waterscheiding ligt wat mij betreft bij chromen v.s. impactbumpers als in: wil je perse chromen bumpers of kun je leven met plastic?

Plastic is geen probleem voor mij. Zelfs de oudste Porsche zit plastic op/aan/in. :idea:

Bedoelde eigenlijk meer de looks van chromen v.s. impact. Ik vind zelf chromen mooier maar pre 1974 is een stuk duurder dan post!

Verzinken een rol? Tja: in het Octane stuk dat ik laatst scande staat: 'anyone who tells you there is no rust in their 911 just hasn't found it yet'. Beetje zwaar aangezet misschien maar niet geheel bezijden de waarheid.

Samenvattend: ik denk dat je budget een grote rol speelt. Wat zou ik kopen voor (ervan uitgaande dat je een nette, rijdende, auto wilt zonder al te veel te verwachten kosten op korte termijn)?
15k: SC
20k: 3.2
25/30k: C3.0 of 2.4T
45k: 2.4E
65k: 2.4S/2.2S

RS blijft een droom maar kost minimaal 200 (Touring-M472) tot 300k (M471).
Laatst bijgewerkt door Maarten op 22 sep 2010 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:15

Tja, als je voor oud gaat, vind ik de lijnen van de echte klassiekers het mooist (t/m september '73) Goede T-jes beginnen bij 25-28K, E wellicht ietje meer. S in m.i. te veel gehyped en hebben dito prijs.

2.2 en 2.4 zijn prima blokken, maar soms kan de MFI van de 2.4 lastig en duur zijn. Kun je ook door relatief kleine aanpassingen echt sportief laten sturen. Qua verzinken, dat gaat echt niet meer op als pluspunt voor een 35+ jaar oude 911.

2.7 zou ik niet snel doen door wat minder sterke blokken, 3.0 is mooi, maar vind de oudere bumpers mooier.
Laatst bijgewerkt door Hessel op 22 sep 2010 19:17, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:20

Echt, er is geen roestvrije klassieke 911/912. De pre-impact's zijn goed te doen qua kosten en zijn nog wel redelijk qua aanschaf. En, ook niet geheel onbelangrijk, heel erg waardevast. Zitten nog steeds in de lift qua prijs.

Als je een pre-74 wil, probeer er een van een liefhebber te kopen. Deze zijn meestal erg goed onderhouden en vertroeteld. Er staan er regelmatig een paar te koop op de klassieke 911/912 club website.
Laatst bijgewerkt door Hessel op 22 sep 2010 19:24, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:22

'73 911 T, goede looks, relatief goedkoop in aanschaf geen MFI problemen en meeste ziektes uit blok en carroserie verwijderd.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:25

Moet dan wel een europeese zijn, daar US versie wel MFI heeft.

MFI is super als het allemaal goed werkt. Doet het dit niet, dan kost je dit goed geld...

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:31

gast schreef:bedoel je zo 1: http://www.74911rs.com/


Die is aardig racy gebouwd - bedoel wel die, maar dan in de touring uitvoering :wink:

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:34

Ik zou voor een 911T gaan. Voor mij is een 911 met carburator het leukst.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:35

En vooral een matige replica.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 19:54

Ik vind ook, chroom is beter!
Persoonlijk zou ik eens gaan kijken wat een goede 911E

in mijn ogen de oer 911
Afbeelding

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 20:55

doe eens een bod ,heb jij een mooie klassieker

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 21:02

wil je alleen de velgen dan ? :|

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 21:55

MFI hoef je niet te laten staan, maar gewoon goed na laten kijken bij een AKK. Als er iets is met de pomp, laten staan, gaat je geld kosten. Maar als het allemaal in orde is, is er niks aan de hand. Zoals bij veel modellen en bouwjaren, als ze eenmaal goed zijn en je ze goed onderhoudt, gaat er weinig mis.

Meestal zijn de pre-74 modellen wat duurder doordat ze gewilder zijn. Maar ze houden ook beter hun waarde vast.

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 22:19

is dit niet wat voor je http://www.rmauctions.com/FeatureCars.cfm?SaleCode=MO10&CarID=r338&fc=0
blijft nog wat waard ook de eerste paar jaar :D

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 23:35

Vrees van niet. Kijk maar eens op early911s. Ding is feitelijk door Porsche tijdens een fabrieksrestauratie volledig verkloot. En de prijzen die tijdens dit soort veilingen worden betaald gaan nergens over!

Re: Wat is nu eigenlijk de beste klassieker?

22 sep 2010 23:48

Marcel: Alles valt of staat met een budget lijkt mij.
Ik heb o.a. een 2,2 T uit 1970 gehad en die was echt leuk.
Mijn fijnste Porsche was mijn eerste. Een 3,2 Carrera coupe uit 1989.

Een replica van welke dan ook zou ik persoonlijk nooit willen hebben, maar dat is uiteraard een keuze die ieder voor zich moet nemen.

Ben benieuwd naar wat je uit zou willen geven.

Want ook bijv de 924 Carrera GT, 912, 914 en een 356 zijn klassiekers die soms voor fijn geld te koop zijn. :idea:
Plaats een reactie