Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 sep 2010 19:16
allen.......vandaag net bij thuiskomst is het waarschuwingslampje van mijn remblokken gaan branden......nou zal maandag mijn auto gekeurd worden dus dat stond al op de lijst.....feit wil nu echter dat ik zaterdag mee rij met Cars for Kids.......iemand een adres waar ik morgen mijn remblokken kan laten vernieuwen? Oja ik woon in Nieuw-Vennep.....of is er iemand die mij kan vertellen hoeveel ik nog kan rijden zonder extra schade te maken......
thnx,
Watersnip
23 sep 2010 19:17
Gewoon, Kwik Fit. Blokken vernieuwen is ook bij een P niets bijzonders.
23 sep 2010 19:20
zouden ze die op voorraad hebben voor een 968? ga morgenochtend meteen bellen
23 sep 2010 19:20
Ik zou het even visueel controleren, las laatst hier ergens dat je makkelijk nog 7 tot 10.000 Km kan rijden voordat het echt ijzer op ijzer is.
Cars for kids is toch geen cicuit werk of wel.....
Laatst bijgewerkt door
WillemB op 23 sep 2010 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.
23 sep 2010 19:21
over hoeveel cm's praten we dan ongeveer denk je?
23 sep 2010 19:23
Als die lamp gaat branden zijn de blokken net over de helft, is een beetje vroeg mijn
23 sep 2010 19:25
hmmm nou ga ik twijfelen........lampje is inderdaad net pas gaan branden.....en als ik die blokken laat doen bij de keuring weet in ik ieder geval dat het met goede zorg gebeurd.......ik zal er een nachtje over slapen bedankt voor de snelle reacties in ieder geval
23 sep 2010 19:28
Je moet eerder in mm denken. De remvoering van nieuwe blokken schat ik op 10 a 12 mm, dus ik denk dat je nog wel een paar mm over hebt. Zolang je niet op het circuit gaat rondjassen zullen de blokken het nog wel even volhouden denk ik.
Maar voor alle zekerheid, kijk even of je ze visueel kan controleren. Anders rij je morgen even langs je dealer/specialist om ze te laten controleren. Even 2 bandjes eraf hoeft toch geen uren te kosten lijkt me.
23 sep 2010 19:32
Je advies van de dealer is natuurlijk wel redelijk, maar lees
dit nog eens
Enige cijfers: een gemiddelde P. rijder - en zeker een altijd cruisende cabrio rijder - doet ~ 10.000 km om 1 mm remblokmateriaal weg te slijten.
Het lampje gaat aan wanneer er nog 2 mm aanwezig is.
...
"Maarrrrr ..." zullen sommigen misschien zeggen.
Ok, stel nu eens mijn verhaal klopt slechts voor 25 %, dan nog
...
(Het verhaal klopt overigens 100 %
)
Laatst bijgewerkt door
Paul II op 23 sep 2010 19:35, in totaal 1 keer bewerkt.
23 sep 2010 19:34
top ik ben gerustgesteld ik laat het rusten tot maandag.........wel erg irritant hoor dat rode lampje......had het laatst ook mijn de ruitenwisservloeistof na een week eindelijk bijgevuld.......wat een opluchting wahahahahhah
23 sep 2010 19:39
weet je al welke het zijn? voor of achter?
haal gewoon de draadje even los of er af.moeten toch nieuwe op.
dan is je lampje gelijk uit.
anton964
23 sep 2010 19:59
het gaat om de voor wielen.......zou niet weten waar ik dat draadje zou moeten vinden.....en of ik die dan daarna zo los kan laten hangen..........nou ja het is nog maar 3 dagen moet lukken daarna kan ik weer genieten van een opgelucht gevoel......
23 sep 2010 20:56
Ik heb dit ook wel eens gehad. Je kan er makkelijk nog een fiks aantal kilometers mee rijden, maar houd er wel rekening mee dat het meldingsdraadje (om het zo maar even te noemen) wel kapot slijt. Als het lampje op een gegeven moment weer uit is weet je zeker dat je ze snel moet vervangen.
Succes!
23 sep 2010 21:24
Het lampje weer uit gaat? Bij mij is het een breekcontact hoor (944/928). Ik kan me niet voorstellen dat dat anders is bij latere modellen. Als het lampje brandt kan die niet meer uit, dan is het circuit elders kortgesloten.
23 sep 2010 21:54
Bij de Boxster is het een kabel die in de remblok gaat. Ik heb het idee dat het lampje gaat branden als de kabel de remschijf raakt. Daamee slijt de kabel ook en gaat het lampje uit als de kabel versleten is. Bij mij is het lampje in ieder geval na een tijdje weer uit gegaan.
Weet niet of het ook echt zo werkt en ook niet of het bij de 968 hetzelfde is.
23 sep 2010 21:56
Het is een maakcontact, verbinding met de remschijf/massa.
Dat contact is nu aangesleten dus draadje zou moeten worden vervangen. Lampje gaat dit weekend niet uit (zou na langere tijd wel kunnen ...).
Zie je dat ook eens in werking
23 sep 2010 23:48
teller eruit wippen, lampje eruit halen. is het ook uit.
maandag nieuwe blokken, lampje er weer in. prima oplossing, nul gevaar.
24 sep 2010 0:21
Of de officiele methode van Al Bundy...
...stukje duct tape op het glas van de teller
(In het geval van Al was het de officiele oplossing voor een videorecorder die alsmaar 12:00 knipperde.)
24 sep 2010 0:40
heb hetzelfde gehad met de a6. Gaf ook aan dat de blokken opwaren. volgens de dealer had ik nog 7000km bij de beurt voordat de blokken opwaren, maar indicatie ging aan bij 14.000km. Nog een km of 6000 doorgereden en toen laten vervangen. Waren wel redelijk op geloof ik, maar toch 13.000km langer gereden dan de dealer zei dat kon
24 sep 2010 2:59
horn schreef:teller eruit wippen, lampje eruit halen. is het ook uit.
maandag nieuwe blokken, lampje er weer in. prima oplossing, nul gevaar.
Dat is misschien aardig bij een 911 maar niet zo triviaal bij een 968. De teller is daarbij namelijk een unit met de andere instrumenten...
Beter het lampje negeren of het kabeltje 'jumperen'. Je kunt hier heel eenvoudig bij en hoeft alleen het wiel te demonteren. Nu maar hopen de je het juiste voorwiel gokt
24 sep 2010 6:12
weer wat geleerd. ging er zomaar van uit dat een 964 en een 968 als tijdgenoten wat dat betreft gelijk zouden zijn.
24 sep 2010 9:24
Het wiel hoeft er niet eens voor af . op de schokbreker zit de verslijtindicator met een stekker op de kabelboom. Lostrekken en klaar
28 sep 2010 22:55
Allen bedankt voor de tips, heb nog even navraag gedaan en inderdaad rond de 10.000 zou moeten kunnen. Onderweg naar Cars for Kids lichtte het lampje op en tijdens de ritten (welke ongeveer overeenkomen met Rallys) dus niet.....hmmmmm engeljte misschien? , terug naar huis begon het lampje weer te branden..... nieuwe achterbanden zijn net onder de auto geplaatst en morgen naar de keuring waar meteen de nieuwe remblokken geplaatst worden.....heerlijk stil trouwens met die nieuwe achterbanden........
28 sep 2010 23:50
Bij de oudere modellen is het net omgedraaid . Ik heb een tijdje zonder gereden en bleef het lampje branden.
28 sep 2010 23:52
Da's een goeie Marcel
Vroegah was het enkeldraads, die aan massa werd gelegd.
Nu is het een lus die onderbroken wordt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.