Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 okt 2010 15:42
Ik kom een verzekering tegen zie wel erg goedkoop lijkt.
Voorwaarden ken ik niet, maar zelfs met allerlei uitsluitingen voor all risks lijkt het goedkoop. Dit betreft de premie zonder schade vrije jaren korting.
Wat vinden jullie hiervan, zonder nu een juri-draadje te willen starten...!?
- merk/type: Porsche 997 3.6 Carrera
- bouwjaar: 2005
- dekking: W.A. volledig casco (“all risks”)
- geschatte nieuwwaarde: e 140.000,-- incl. BTW
- eigen risico casco schaden: e 750,-- per gebeurtenis
- alarmeis: SCM klasse 5
- Premie max. 20.000 km. per jaar: e 1.031,-- per jaar
- Premie max. 35.000 km. per jaar: e 1.655,-- per jaar
04 okt 2010 16:01
De vraag is inderdaad wat je terugkrijgt bij eventuele TS. Van welke afschrijving wordt dan uitgegaan? Dat is altijd het probleem met dit sort auto's waar meer mee gereden wordt dan de bekende youngtimer kilometrages. IK ken dit probleem overigens, rijd ook meer dan 12k per jaar, en kom ook altijd uit op dit soort verzekeringen, waarbij ik dan een taxatierapport toevoeg, maar dat is dan geen garantie dat dit ook wordt uitgekeerd...
04 okt 2010 16:26
Voorwaarden goed lezen / naast elkaar leggen.
Premie op zich zegt niet alles.
"Zelfs met uitsluitingen goedkoop" vind ik een aparte stelling.
Het idee van een verzekering is juist dat hij risico's dekt die je zelf niet wilt dragen.
Dit is net zo'n vraag als "is EUR 500 netto voor een hypotheek goedkoop of niet" ...
04 okt 2010 16:36
lindemans schreef:Dit is net zo'n vraag als "is EUR 500 netto voor een hypotheek goedkoop of niet" ...
ik zou ervoor tekenen!
04 okt 2010 16:59
Ik niet.
En voor die premie ook niet, ik betaal net geen 400 euro All Risks, geen eigen risico en taxatie waarde uitbetaling bij per total en standaard alarm.
04 okt 2010 17:26
... maar jij bent dan ook niet verzekerd voor "140.000 Euro", Wim
Bijzonder lage premie als de BM nog verekend dient te worden
Kilometrage is wel aangenaam
Eigen risico is te overzien
Klasse V alarm "plicht" zou ik niet willen hebben ...
... uitkering naar dagwaarde kan weleens 'n teleurstelling zijn bij (totaal) schade of diefstal
04 okt 2010 17:51
Vandaar ook mijn zakje popcorn.
04 okt 2010 19:42
Krijg nou wat, is dat een zak popcorn ... ik dacht altijd al wat is dat voor vlaggetje !?
04 okt 2010 20:15
had voor mijn vrouw haar 1 jaar oude TT roadster twv 60K bij Ineas een all-riskverzekering afgesloten voor € 279,00 per jaar, kon het gewoon niet geloven. Ze waren na 3 weken failliet
ben nu crediteur voor de per jaar vooruitbetaalde premie
. Als ie gejat was of schade eigen schuld was ik alles kwijt want dat word nergens gedekt
05 okt 2010 13:14
cabrio wim schreef:Ik niet.
En voor die premie ook niet, ik betaal net geen 400 euro All Risks, geen eigen risico en taxatie waarde uitbetaling bij per total en standaard alarm.
waar zit jij dan? Niet bij Europeese denk ik zo..
05 okt 2010 13:26
ZLMMaar is alleen voor Zeeuwen en een paar Brabanders.
Is verzekering maatschappij die keren na elk jaar zelfs de winst nog uit onder de leden.
05 okt 2010 14:17
Olaf schreef:... maar jij bent dan ook niet verzekerd voor "140.000 Euro", Wim
Bijzonder lage premie als de BM nog verekend dient te worden
Kilometrage is wel aangenaam
Eigen risico is te overzien
Klasse V alarm "plicht" zou ik niet willen hebben ...
... uitkering naar dagwaarde kan weleens 'n teleurstelling zijn bij (totaal) schade of diefstal
Kijk in vind uitkering met in achtneming van afschrijving OK. Bv naar dagwaarde als die maar te verifieren is, of met een vooraf afgesproken ontwaarding.
Ik vind het alleen altijd erg vreemd dat de nieuwwaarde bepalend is voor de premie....terwijl je zou verwachten dat het risiko bepalend zou zijn. Dat risiko voor de verzekering is meer gerelateerd aan de uitkering dan aan de nieuwwaarde. Dat geeft meer winst bij de verzekering, zeker naarmate je auto ouder wordt, hetgeen je bij sommige verzekeringen weer in de vorm van winstdeling krijgt uitgekeerd. Voor mij allemaal erg omslachtig: doe maar gewoon een naar risiko aangepaste premie.
Die premie die ik hier zie heeft daar wat van weg zou ik zeggen.
Mbt het failliet raken van een verzekering is dat zeker een zorg. Ik weet de maatschappij (nog) niet, want dit is het aanbod van de agent dat ik via via kreeg.
05 okt 2010 15:09
Je moet je realiseren dat als je "dagwaarde" krijgt uitgekeerd dat je daarvoor vaak niet een gelijkwaardige auto kunt terugkopen. Je blijft dan dus met een stuk verlies zitten; dat hoeft als calculeerbaar risico overigens geen probleem te zijn; je kunt het zien als een soort extra eigen risico.
Ik zou wel altijd de voorwaarden doornemen en een check doen op de betrouwbaarheid van de maatschappij; een maatschappij die uiteindelijk niet uitkeert als het nodig is daar heb je echt helemaal niets aan. Je komt daar dan achter als het te laat is en is ook niet meer te corrigeren. Liever een reeele premie voor een verzekering die uitkeert dan een goedkope die dat niet doet ...
Ik zit op een oldtimerpolis bij NN; de afgelopen vele jaren 2x iets moeten claimen en dat ging erg snel en makkelijk.
Het is inderdaad raar dat premie is gerelateerd aan nieuwwaarde.
Het risico (kans dat het fout gaat + bedrag dat ze dan moeten uitkeren) heeft hier immer niets mee te maken. Maar ja dan ga je het hebben over de logica van verzekeraars...
05 okt 2010 21:37
WA Casco wordt altijd op Nieuwwaarde gecalculeerd. WA beperkt Casco op dagwaarde. Er zijn bepaalde partijen die op basis van dagwaarde hun Cascoverzekering berekenen. ( london bijvoorbeeld)