06 okt 2010 19:27
06 okt 2010 19:56
06 okt 2010 20:49
06 okt 2010 21:07
06 okt 2010 21:08
De turbomodellen verbergen de standaard 8-kleps 2500 cc motor mèt KKK26 turbo in het vooronder. De 'S-modellen' hadden 16 kleppen en dubbele nokkenassen, de 944 S gebruikte de 2500 cc motor, de S2 werd voorzien van een nieuwe 3 liter motor. Deze 3L motor werd later ook gebruikt als basis voor de opvolger van de 944, de 968.
De volgende motorvermogens werden opgegeven:
•944 NA 163 pk / 205 Nm
•944 NA 2.7 163 pk / 225 Nm
•944 S 190 pk / 230 Nm
•944 S2 211 pk / 280 Nm
•944 Turbo 220 pk / 330 Nm
•944 Turbo S 250 pk / 350 Nm
De turbo en S2 beschikken onder andere over grote vier-zuiger remklauwen van aluminium, andere wielophanging, een ander uitlaatsysteem en luchttunnels voor koeling van de remmen.
Verder zijn de '200+ pk'-modellen, de S2 en de turbo, te herkennen aan de afwijkende voorspoiler met grote mistlampen en brede luchtsleuven.
De Turbo, al in 1985 geïntroduceerd, beschikt over een behoorlijk geavanceerd stuk techniek. Als eigenaar word je getrakteerd op maar liefst 220 pk en veel rijplezier, te danken aan o.a. een watergekoelde turbo, uitlaatkanalen met keramische voering die voor een goede geleiding van uitlaatgassen zorgt, verharde klepveren, een oliepomp met 10% meer opbrengst, een oliekoeler en natuurlijk een intercooler voor de turbo. Verder is de motor voorzien van een klopsensor, die voorkomt dat de motor te arm gaat lopen en daardoor onnodig veel schade oploopt.
06 okt 2010 21:17
06 okt 2010 21:21
06 okt 2010 21:27
06 okt 2010 21:35
Van het 944forum geleend daar is de kans groot dat ze het wel weten
07 okt 2010 9:23
richard911sc schreef:rodger dat had ik ook gelezen op wiki, echter daar staat weer dat de turbo 220 pk heeft en dus niet de 250 pk van de s.
zal er dan van uit gaan dat het pakket hetzelfde is,remmen,onderstel ed, echter met 220 pk?
07 okt 2010 11:36
07 okt 2010 13:00
07 okt 2010 16:00
07 okt 2010 16:13
07 okt 2010 16:17
07 okt 2010 16:32
07 okt 2010 17:48
924carreragt schreef:Verschil gewone en turbo S : de ophanging, de versnellingsbak en sper zijn standaard bij de S, alsook de speciale velgen.
Bij de turbo 250pk opties.
07 okt 2010 19:29
07 okt 2010 20:09
07 okt 2010 22:53
08 okt 2010 0:03
richard911sc schreef:toevallig ook fotootje van?
een 90 of een 91 mmm zit er verder nog verschil in?
dus als ik ga voor exclusief dan een turbo s en als ik ga voor hetzelfde, minder exclusief dan, een latere turbo.
voor mijn gevoel voor de lange termijn lijkt mij een turbo s een betere inverstering; hoe is jullie mening?
staat er eigenlijk ook turbo s op de kont? heb t eigenlijk nog nooit gezien.
wel bij een gewone s.
gr richard911sc
08 okt 2010 13:19
08 okt 2010 19:23
08 okt 2010 21:10
08 okt 2010 22:18