Switch to full style
Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

US Import

17 okt 2010 10:05

Beste forummers,

Ik heb me voorgesteld in het topic "CCR van Leuven: lotgevallen met een Golf". Ik heb nu een meer Porsche gerelateerde vraag. Zoals we allen weten is de dollar tot ongekende diepten afgedaald, en wel in het bijzonder ten opzichte van de Zwitserse Frank. Op het moment noteert de dollar onder de 1 CHF en het is moeilijk de ogen van het westen af te houden. De economische dip draagt eraan bij dat Porsches tegen tamelijk lage dollarprijzen worden aangeboden (bijv. 997 uit 2006, 50'000 mijl, voor rond de 40k dollars, via een Porschedealer).

Nou wil het toeval dat mijn schoonouders in de US wonen (en Amerikanen zijn, maar dit terzijde) en mijn gepensioneerde schoonvader al een aantal keren heeft aangeboden me te helpen mocht ik besluiten op zoek te gaan naar een mooie 911.

Er zijn vele topics geweest over import en wat er allemaal bij komt kijken. Ik geloof dat ik daar een goed overzicht over heb. Ik heb een aantal jaren geleden een Spitfire naar Zwitserland gehaald, heb dus ook praktische ervaring met verschepen, importeren, op kenteken krijgen etc.

Mijn vraag is echter: hoeveel moet je nou nog "verbouwen" aan, zeg, een 997 om hem "Europees" te krijgen? Vroeger waren er zaken als verlichting (sealed beams, oranje verliching voor, etc) die voor het kenteken moesten worden aangepast, en nogal wat optische verschillen (die ik meestal vreselijk lelijk vind). Aan mijn Spit heb dat allemaal aangepast. Is dat nu nog steeds zo bij moderne auto's? Ik zie wat optische verschillen zoals rubber "blokken" bij de kentekenplaat achter en volgens mij staan de Amerikanen iets hoger op de poten. Maar of er nog zaken zijn die voor kentekengoedkeuring moeten worden aangepast weet ik eerlijk gezegd niet.

Iemand ervaring met het aanpassen van een moderne Porsche uit de US, zowel technisch als optisch? Ga er voor het gemak van uit dat aanpassingen voor de EU gelijk zijn aan aanpassingen voor CH. Enig idee welk budget ik zou moeten aanhouden voor dergelijke aanpassingen?

Hoor het graag!

Met vriendelijke groet
Enguess

Re: US Import

17 okt 2010 10:32

Check de zoekfunctie. Goed zeg, een spitfire importeren! :shock: kun je daar wat meer over vertellen?

17 okt 2010 10:48

Jawel hoor :wink: . Wat wil je graag weten?

(Waarom iemand de moeite doet om een Spit uit de US te halen soms...?)

17 okt 2010 11:44

Ik zou 911b even een PB sturen (die heeft momenteel een 997 US versie te koop staan en afgaande op zijn advertentie en posts daaronder heeft hij eea laten aanpassen naar European standards). klik hier voor het draadje

Staat me bij dat iig de volgende zaken anders zijn:

1. stootblok bumpers.
2. zijknipperlichten oranje ipv doorzichtig/wit.
3. PCM instellingen (kun je laten resetten door dealer voorzover niet zelf te doen, zoals bijv. omzetting temperatuuraanduiding in graden en snelheid in km´s).

17 okt 2010 11:48

MS964 schreef:Check de zoekfunctie. Goed zeg, een spitfire importeren! :shock: kun je daar wat meer over vertellen?

Een Triumph; geen Supermarine 8)

17 okt 2010 12:36

Is veel over geschreven hier. Is voor een 997 het zelfde verhaal als een 996 denk ik, of sterk vergelijkbaar. D.m.v. zoekfunctie vind je hier heel veel info over hier inmiddels.

Ik zou er in ieder geval een zoeken die op Europese hoogte staat (als hier verschil in zit voor de 997).

17 okt 2010 13:07

Maarten schreef:
MS964 schreef:Check de zoekfunctie. Goed zeg, een spitfire importeren! :shock: kun je daar wat meer over vertellen?

Een Triumph; geen Supermarine 8)

Oh hahaha.. :oops:

17 okt 2010 16:17

[quote="Maarten"][quote="MS964"]Check de zoekfunctie. Goed zeg, een spitfire importeren! :shock: kun je daar wat meer over vertellen?[/quote]
Een Triumph; geen Supermarine 8)[/quote]
Hoe weet je dat. :mrgreen:

Maar je hebt uiteraard gelijk.

17 okt 2010 22:45

Mark996 - bedankt. Goede link :thumleft:

25 nov 2013 8:20

mark996 schreef:Ik zou 911b even een PB sturen (die heeft momenteel een 997 US versie te koop staan en afgaande op zijn advertentie en posts daaronder heeft hij eea laten aanpassen naar European standards). klik hier voor het draadje

Staat me bij dat iig de volgende zaken anders zijn:

1. stootblok bumpers.
2. zijknipperlichten oranje ipv doorzichtig/wit.
3. PCM instellingen (kun je laten resetten door dealer voorzover niet zelf te doen, zoals bijv. omzetting temperatuuraanduiding in graden en snelheid in km´s).

Zit 911b nog op het forum? Draadje werkt niet (meer / voor mij); Kan hem ook niet vinden bij de leden.

25 nov 2013 10:27

Vergeet de analoge wijzerplaten niet. Niet noodzakelijk, maar behoort wel tot de 'alle optische verschillen' die je beschrijft...

Edit: Oud topic, niet meer van toepassing voor Enguess neem ik aan :mrgreen: Zit al lekker in Singapore
Laatst bijgewerkt door RichardP op 25 nov 2013 13:06, in totaal 2 keer bewerkt.

25 nov 2013 12:34

Wel naar de datum kijken! :)

25 nov 2013 14:19

RichardP schreef:Vergeet de analoge wijzerplaten niet. Niet noodzakelijk, maar behoort wel tot de 'alle optische verschillen' die je beschrijft...

Edit: Oud topic, niet meer van toepassing voor Enguess neem ik aan :mrgreen: Zit al lekker in Singapore

:mrgreen:
Als iemand nog tips heeft wat je allemaal moet aanpassen om een US 997 in Singapore op kenteken te krijgen.... :cheers:

25 nov 2013 22:40

jan-1 schreef:Wel naar de datum kijken! :)

Begreep dat het een oud topic was. :lol:
Ging mij ook niet om de 997 die te koop stond maar meer om de Technische wijzigingen die nodig zijn op een 997 bij import, en evt. contact gegevens van 911b.
Plaats een reactie