Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
19 okt 2010 13:07
advies aankoop 997
ik ben van plan een 997 te gaan kopen.
budget ligt rond de 70.000 e .
hoor over problemen met intermidate shaft by modellen 2005.
weet niet eens wat een intermidate shaft is.
tip,s en adviezen zyn welkom, daar ik niet zo,n specialist ben.
19 okt 2010 13:18
welkom hier.. Is hier al eea te vinden via de zoekfunctie denk ik.. Ik zou gaan voor een 997MkII, deze zouden geen last hebben van probleempjes die sommige 997MkI's wel hebben.. Ik zou even het wensenlijstje van Pascal invullen (bijv. wil je hand of tip, coupe of cabrio, kleur ex en interieur), dan kunnen we hier helpen zoeken..
Succes!
19 okt 2010 14:19
Mooi man, 997!
Wat er ook geschreven wordt, koop wat je mooi vindt en (IMHO) liefst met Porschegarantie....
Mijn 997 heeft in een jaar al 11 keer bij de dealer gestaan (of dealer bij mij) met allerlei storingen en lekkages, maar bij elk rondje dat ik hem rijd is hem dat weer vergeven. En er zijn natuurlijk genoeg 997's die alleen de dealer zien voor regulier onderhoud.
Als je bang bent voor de ISB failure dan zou je ervoor kunnen kiezen de 997S te kopen want ander blok (3.8 ipv oudere 3.6L).
Veel zoekplezier en straks ook rijplezier.
19 okt 2010 15:17
gast schreef: Geen waterkoeler kopen hoor. Echt niet. Je moet een luchtgekoelde kopen, dat zijn de besten
Luister maar niet naar gast hoor
, lekker kijken op mobile.de en kopen met porschegarantie, succes.....
19 okt 2010 15:23
Koop er zeker een met Porsche garantie, zeker het eerste jaar. Voor 70K kun je met wat onderhandelen ook bij de Porsche dealers in Nederland slagen. Uiteraard afhankelijk van je eisen en wensen.
Mij bevalt mijn 997 prima, geen problemen, nog niks vroegtijdig toe aan een revisie, nog niks onderuit gevallen
Succes met je zoektocht.
19 okt 2010 15:26
Ik zou goed naar gast luisteren.
Gewoon bij een goede specialist kijken(voor de prijs) en je voor laten lichten door specialisten en dealers.
19 okt 2010 16:18
ach 't is beter dan een 996 zal ik maar zeggen. om er nog iets positiefs uit te persen
19 okt 2010 16:28
De drie weken zijn zeker voorbij?
19 okt 2010 16:35
ach 't is beter dan een 996 zal ik maar zeggen. om er nog iets positiefs uit te persen
Wolf dit had ik niet van je verwacht. Op vakantie geweest dat je zo positief bent.
19 okt 2010 16:59
Ach ik heb niks met die moderne meuk. Kost ook zo duur allemaal. 2x bruto modaal voor een tweedehands auto
19 okt 2010 17:23
Was me nog niet opgevallen.
En het is duur en dan kost het ook meestal veel. Moet wel eerlijk toegeven dat de oudere wat meer charme hebben, maar het nieuwe spul rijdt wel wat beter.
19 okt 2010 17:33
ja hehe dat kost ook veel duurder.
19 okt 2010 20:11
997 is een top auto. Als je 70k wilt uitgeven zou ik de volgende zaken op je lijstje zetten:
- 997S ipv 'gewone' 997
- model serie vanaf 2006 ivm verbeterde IMS
- sport chrono
- sportuitlaten
Als je bang bent voor de ISB failure dan zou je ervoor kunnen kiezen de 997S te kopen want ander blok (3.8 ipv oudere 3.6L).
Bovenstaande quote klopt niet. De 997S heeft net zo goed last van de IMS failure dan de reguliere 997. Is vanaf ongeveer 10/2005 opgelost.
Mijn 997 heeft in een jaar al 11 keer bij de dealer gestaan (of dealer bij mij) met allerlei storingen en lekkages, maar bij elk rondje dat ik hem rijd is hem dat weer vergeven. En er zijn natuurlijk genoeg 997's die alleen de dealer zien voor regulier onderhoud.
??? Heb vanaf 1/1/2010 40k km achter de rug. Inderdaad alleen reguliere beurtjes gehad (en een kapotte waterpomp en nieuwe accu).
20 okt 2010 9:53
Ok my bad, wbt IMS, had altijd begrepen dat de 3.8 het "euvel" niet had omdat het een in opzet een ander blok is ipv een doorontwikkeling van het 3.6 blok.
En tja elke keer kleine dingetjes in garantie, geen typische 997 kwalen, wel storend maar niet invaliderend voor de auto zeg maar.
20 okt 2010 11:01
Ik rij nu een jaar met mijn 997 en het enige onderhoud wat ik tot op heden heb gehad is wassen en tanken. Klinkt niet best als je maandelijks terug moet ivm garantie.......
Jij hebt in iedergeval wel waar voor je geld.
Ik heb ook Porsche garantie en bij mij was dit weggegooid geld
20 okt 2010 22:14
Hoeveel km gereden in dat jaar RB?
Hier ~ 35k in bijna 2 jaar
20 okt 2010 22:34
.. dat rij ik per jaar - en dan niet eens in 'n 997
20 okt 2010 23:43
KW 45, kijk eens bij v Beurden in Retie (heb op zijn site rondgesnuffeld) een 997C2 bj. 08 m.09 km. 59500 zwart 1jr. garantie euro 69997,00 hou je nog 3 euro over voor een lekkere "big mac" op de terugweg!
.
21 okt 2010 9:01
Paul II schreef:Hoeveel km gereden in dat jaar RB?
Hier ~ 35k in bijna 2 jaar
Circa 12.500 km afgelopen jaar.
21 okt 2010 18:53
Olaf schreef:.. dat rij ik per jaar - en dan niet eens in 'n 997
Gaat me niet om de kwantiteit ...
22 okt 2010 19:20
gast schreef:Ja joh, die knallen allemaal uit elkaar hoor. Geen waterkoeler kopen hoor. Echt niet. Je moet een luchtgekoelde kopen, dat zijn de besten, de enige echte Porsches.
Goed lezen: het gaat hier om een 997
Prima keus lijkt me, en ook een goeie vraag, want de eerste types hadden misschien nog wat weg van de 996
Just to be sure.
22 okt 2010 19:31
Mn Mk1 gebruikte geen druppie , de MK2 was een olieboot ....
31 okt 2010 0:07
Ik heb na heel lang zoeken en afwegen sinds een week of 6 een 997 targa 4S van 2007 aangeschaft. het is een geweldige wagen. Ik kom uit de 993 maar de 997 is een echte 911 gebleven. Ik zou wel goed opletten als je goed zoekt kun je hele mooie wagens vinden die mooi aangekleed zijn. De sportchrono zou ik zoeken en een S, 3.8 motor. Kun je nog de afweging maken automaat of schakel, ik heb gekozen voor de schakel en nog geen moment spijt van.
Succes met zoeken
31 okt 2010 0:49
Wat is precies het verschil tussen wel en niet sport-chrono?
effe los van die lelijke teller op 't dashboard
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.