Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 nov 2010 21:27
Ben al weer een beetje aan het kijken naar een volgende 911, twijfel in iedergeval tussen een 993 en de 964.
Waar de keuze ook op mag vallen het wordt in ieder geval een pure hobby auto die aan huis in een garage gestald zal worden.
Kijk daarom ook met regelmaat naar een klassieker van voor 1973, wat mij hier in opvalt is dat het aanbod klassiek zeer beperkt is. Zeker aan coupe's, targa's zie je wel iets meer.
Ik zie wel een redelijk aanbod aan opknappers, maar het aanbod in goed en rijklaar vindt ik matig.
Is er met een budget van 30000 euro eigenlijk wel een goede klassieke coupe te koop? En zo ja waar? Of kan ik dat met dit budget beter vergeten. (opgegeven budget is wat ik voor een klassieker zou over hebben als de keuze valt op een 993 heb ik daar weer een andere gedachte over)
14 nov 2010 21:49
beste Arjan, Ik herken het probleem. ben zelf ook zoekende naar goede P van voor 1974 (pre-impact dus) en geen Targa (want die zijn er nog wel) dus als je goed adresje of tip onvangt hoor ik het ook graag....
14 nov 2010 22:23
Kijk eens op het 912 forum:
http://forum.deklassieke912.nl/frm/Verdiep je eens in het fenomeen 912 !!
Kan een oplossing zijn......
14 nov 2010 22:30
Goede klassieke 911-jes voor minder dan 30K kan zeker, maar worden wel zeer schaars. Coupe lijkt toch altijd wel meer in trek te zijn, denk dat dit aan de doorlopende lijn van de auto komt.
Ik zou goed zoeken en ook over de grenzen kijken. Andere optie, ligt aan hoe handig je bent, is het kopen van een project en deze zelf opknappen ook een aantrekkelijke optie.
14 nov 2010 22:43
Felix: ik heb wel meer een zwak voor 6 pitters, kan het niet echt uitleggen. Zal eens kijken op het 912 forum.
Is er buiten de 4 cilinder en maar 3 klokken op het dashboord nog meer verschil tussen de 912 en de 911?
Coupe's met schuifdak zijn er al zeker al helemaal niet..........
14 nov 2010 23:10
Als je zelf handig bent kon dit wel eens wat zijn.
klikhier....
14 nov 2010 23:22
Mooi dilemma...
De mooie oude 911jes zitten vaak bij liefhebbers die 'm vasthouden.
Daarnaast heb je een categorie auto's die vaker van hand gaan voor een ogenschijnlijk leuke prijs. Zodra de eigenaar doorheeft wat het kost om m echt goed te krijgen gaat hij maar weer marktplaats op omdat men het geld er niet voor heeft. Een echt goede oude (pre G-model) heb je niet voor 30k.
Een goede 993 voor die prijs gaat mi ook niet lukken.
Voor 30k moet je wel een erg goede 964 kunnen vinden.
Waarom geen mooie 3.2 !?.
Kwa rij-eigenschappen zijn ze overigens ook erg verschilend, vind je daar de juiste fit met wat je aanspreekt niet belangrijk ?
14 nov 2010 23:32
arjan schreef:Felix: ik heb wel meer een zwak voor 6 pitters, kan het niet echt uitleggen. Zal eens kijken op het 912 forum.
Is er buiten de 4 cilinder en maar 3 klokken op het dashboord nog meer verschil tussen de 912 en de 911?
Coupe's met schuifdak zijn er al zeker al helemaal niet..........
Alleen een vroege 912 (1965) heeft 3 klokken, een late (1968 of LWB 1969) heeft gewoon 5 klokken. Er is op de 4 cilinder na geen verschil tussen een 911 en 912.
Mijn 4 cilinder heeft ong.140 PK (90 pk standaard) dat is dus meer dan de meeste 69 er 911's, samen met een betere balans is het dan een betere auto. (zal wel reactie op komen!!)
Coupe's met schuifdak zijn er wel, maar zijn niet dik gezaaid!!
15 nov 2010 6:17
Budget voor een eventuele 993 is hoger dan 30k denk dan aan een 35, heb alleen niet meer over voor een klassieker.
Ben redelijk handig en heb door de jaren heen aardig wat gereedshap opgespaard en adresjes voor alerhanden las, draai enz klusjes. Heb tot nu toe 3 Harley's vanaf het kale frame weer in elkaar gezet. (geen revisie dat dan weer niet)
Ben alleen bang dat in een auto project zeer veel tijd gaat zitten, en geduld is niet mijn sterkste kant. Alles moet gisteren af, denk niet dat mijn vrouw het leuk vind als ik full time in de gerage gaat zitten, die tijd heb ik ook wel een beetje gehad.
En ben van mening dat als je iets koopt wat al opgeknapt is dit minder kost dan wanneer je het zelf doet, enkel is het voordeel weer van zelf doen: weten wat je hebt en het opdoen van kennis.
15 nov 2010 9:28
bully schreef:Als je zelf handig bent kon dit wel eens wat zijn.
klikhier....
Allereerst natuurlijk welkom op ons forum.
En ik moet zeggen dat dit half afgemaakte project er goed uitziet (voor zover dat van wat foto's goed te beoordelen is).
Ik weet niet wat de verkoper hiervoor in gedachten heeft, maar meestal zijn halve projecten wel interessant geprijsd.
Neem anders eens contact op met Blankemeijer in Bleskensgraaf, hij kan of dit project voor je afmaken of heeft misschien wel iets anders voor jou.
15 nov 2010 9:36
Heb nog een adresje voor je, Joop Stolze heeft diverse pre-impacts en in alle soorten en maten, van slecht via redelijk tot bijna perfect.
http://www.stolzeclassiccars.nl/Succes
15 nov 2010 10:57
Bijna perfect bij Stolze.....
Anyway, van harte welkom op dit forum. Mocht je voor de 993 gaan zou ik je nog graag op die van mij attenderen. Zelf heb ik voor de toekomst ook een klassieke 911 in gedachten maar zo ver is het allemaal nog niet. Ik zou ook over de grenzen kijken; in Duitsland is wel iets meer aanbod maar dat kost al gauw veel geld, Belgie is volgens mij zelfs voordeliger en Amerika (maar daar moet je trek in hebben) kan zelfs veel voordeliger zijn.
Succes en geniet ook van de zoektocht.
15 nov 2010 11:05
Leuke site die van Stolze !
Als je lef hebt en handig bent kun je veel zelf doen; zeker als je wat handige handen in je netwerk hebt (bv voor laswerk).
Zelf heb ik wel erg last gehad van het "nu ik toch bezig ben" syndroom.
Bij alles wat je loshaalt kom je weer iets nieuws tegen en zo blijf je bezig. Mijn 3.2 heeft daaroor uiteindelijk 2 jaar in de garage gestaan. Maar sinds een paar maanden rijdt het daardoor weer des te lekkerder !
15 nov 2010 18:34
arjan schreef:Budget voor een eventuele 993 is hoger dan 30k denk dan aan een 35, heb alleen niet meer over voor een klassieker.
Sorry hoor .. maar dat vind ik 'n beetje vreemd ..
'n goede klassieker blijft MI meer waard dan welke 993 dan ook .. zelfs als bij beide de prijzen (blijven) stijgen ...
15 nov 2010 19:05
Is puur een gevoels kwestie, zo zal ik prive bv nooit 30k euro uitgeven aan een nieuwe auto. Vindt dat eeuwig zonde ivm afschrijving.
Heb het idee als ik bv een 993 zou kopen ik er meer en makkelijker gebruik van zal maken dan bij een oldtimer, heb er daarom iets meer voor over. Neem niet weg mocht ik iets suppers tegen komen er dan toch er voor ga en mijn budget naar boven bij stel.
Vindt een klassieker altijd wel wat hebben, alleen als als je instapt de geur van oud leer en olie lekkerder kan niet. Karakter en dat mis ik dan weer in mijn bmw waar ik toch ook met plezier in rij, zal daarom ook niet gauw kiezen voor een later model dan de 993.
Dat een goede klassieker meer waard zal blijven en verder zal stijgen denk ik ook wel, maar dat boeit mij verder niet.
Vindt wat dat begaat de fase waar ik nu inzit wel erg leuk, kijken, denken en twijfelen. Misschien heb ik straks wat en is dat allemaal weg................
Ik had met laatst wel netjes voorgesteld hoor
15 nov 2010 19:07
Checkout the wheels van WM550spyder
Als je twijfelt, zeker even kijken
15 nov 2010 19:15
Ik vind beide modellen 964 / 993 iets hebben..... maar de 964 is toch wel mijn favoriet! Die oogt toch wel het oudst
en heeft het bekende Porsche gezicht waar vele modellen mee zijn gemaakt! (het suc6 van Porsche
)
15 nov 2010 19:57
De 993 van WM550spyder ziet er goed uit, durf het bijna niet te zeggen maar heb zelfs een foto van zijn auto van dit forum afgehaald en als bureau achtergrond gebruikt. Staat een beetje dwars op de weg in een tunneltje
15 nov 2010 20:05
Dat was na een avondje met de heer Knauf
15 nov 2010 20:47
arjan schreef:....Dat een goede klassieker meer waard zal blijven en verder zal stijgen denk ik ook wel, maar dat boeit mij verder niet................
Ik denk dat de 993 een hele echte klassieker gaat worden, voorzover hij dat al niet is.
15 nov 2010 22:00
Heeft hier iemand ervaring met het bedrijf stolze? Heeft een hoop staan van opknapper tot goed, enkel proef ik wat cynisme bij het woord goed.
Neem aan dat een ongerestaureerde carrosserie van 40 jaar oud garantie geeft op een flinke partij roest onder de van de buiten zijde smetteloos uitziende klassieker.
In Willemstad zit ook een garage bedrijf, Kooren classics die heeft ook best wat mooie auto's staan. Ook een hier op het forum omstreden RUFF 964. Iemand ervaring?
15 nov 2010 22:21
Iemand meenemen met verstand van porsches en altijd een akk
15 nov 2010 22:30
Ik ben een aantal keren bij Stolze wezen kijken en heb uiteindelijk ook proefgereden in een aantal auto's. Maar mijn auto zat er helaas niet bij. Als je gaat voor een compleet project dan kun je dat zeker vinden. Hij heeft van alles staan, echter weet hij exact wat het waard is dus denk niet dat je er een koopje gaat vinden. Je moet bedenken dat er bij hem erg veel dromers en "toeristen" langs komen dus bij het eerste bezoek kan hij wat afstandelijk overkomen...de hond bijt echt niet. Maar toen ik uiteindelijk serieus interesse had ben ik netjes geholpen. Enige probleem is een aankoop keuring. Dit was lastig te organiseren, maar als je droom project er staat dan kun je daar vast een oplossing voor vinden. Succes!
15 nov 2010 23:02
Erg uitkijken en goed laten keuren door een specialist.
Ik heb ooit naast een heeeele mooie 912 Targa gestaan; zag er zo mooi uit.
Maar met mn duim prikte ik zo de gaten in de dorpels (die strak in de lak zaten...)
15 nov 2010 23:21
Zoek op dit forum naar op Stolze!!!! zelden zo'n eikel meegemaakt!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.