Ik rij nu een half jaar met veel plezier een 996. Echter mijn uitlaat begint op te raken en er zit een gat in.
Heeft iemand ervaring met een Dansk RVS uitlaat? Deze wil ik er onder zetten. Geeft dit ook een mooier geluid? En heeft iemand ervaring met een K & N filtersysteem?
Welkom, Uitlaat opraken? Je bedoelt dat de staat van het hittevast rvs snel achteruit gaat op meerdere plaatsen? En er een of meerdere gaten of scheuren zijn ontstaan? Kan simpel worden opgelost vaak met wat goed laswerk.
Voor uitlaatmodificaties voor 996 zijn er veel leveranciers voor hele uitlaatsysteem, dempers, katalysator (vervangers), bijvoorbeeld danks, europipe, fabspeed, fvd, techart, etc.
Hoe klinkt het --> youtube en goede zoektermen gebruiken
Er is wel een forummer die met een Dansk export uitlaat rondrijdt (of heeft gereden). Weet alleen niet meer wie... Hopelijk meldt hij zich. (Of EricC4C, het forumgeheugen )
K&N merk je niks van, als je tenminste het inlegfilter bedoelt.
Op het gevaar af een negatieve uitlating te doen, moet je je eerst eens verder verdiepen in het fabrikaat Dansk.
Er bestaan betere uitlaatsystemen en m.n. bouwkwaliteit en pasvorm. Even zoekfunctie gebruiken, Jeroen heeft volgens mij ooit eens een heel verhaal geschreven over SSI versus Dansk.
Meer herrie krijg je met een blikken broodtrommel al voor elkaar
Harley schreef:Er is wel een forummer die met een Dansk export uitlaat rondrijdt (of heeft gereden). Weet alleen niet meer wie... Hopelijk meldt hij zich. (Of EriC4C, het forumgeheugen )
LuckyLuke Helaas werkt de hyperlink naar het geluidsfragment niet meer.
Yep, check. Heb de Dansk Supersound eronder liggen. Mooi sound maar wel hard. Eigenlijk iets teveel voor een DD (25.000 km p/j) dus ze gaan weer in de verkoop. Zie/hoor filmpje
Maar uitlaatgeluid en wat je mooi vindt is zeer persoonlijk.... Gewoon veel luisteren op youtube. Gewoon zoeken op "996 fabspeed" en "996 dansk" of "996 supersprint" etc.
Ik heb (ook interessant voor Mark996 maar dat had ie zelf ook vast al gedaan) eens even een halfuurtje reviews zitten lezen voor de RSR mufflers van Carnewal. Ik kan eigenlijk alleen maar superenthousiaste reviews vinden dus in het voorjaar (misschien in februari of zo) kachel ik een keer naar Zuid Belgie en laat ik het ook doen voor mijn cabrio. ik wil toch wel iets meer sound en zo kan ik mooi voor weinig geld eens ondervinden of ik het echt mooi vind.
@Mark, kunnen ook samen daarnaar toe kachelen, maken we er een mini roadtrip van...
klinkt goed! Ik heb idd ook al even gekeken op internet en ook ik kom alleen maar positieve reviews tegen mbt de Carnewal RSR mufflers.. Ik ga ze dus ook laten monteren in het voorjaar (als de pekelzooi weer weg is, zullen we maar zeggen)..
Tegen die tijd hebben we nog wel even contact, een mini roadtripje lijkt me leuk!
kun je trouwens bij Carnewal nog kiezen qua herrie? Dus bijv. gewone herrie, klereherrie of oordopjes niveau? Of is er geen keuze en zijn alle dempers hetzelfde afgesteld?
Prijs is goed voor wat je krijgt. Ik vond 't geluid prima. In een cab zal je 't geluid ongetwijfeld beter/luider horen. Maar het blijft natuurljjk erg subjectief. Wat ik prima vind, vindt iemand anders misschien te hard. Of juist niet.
@mark996 - De RSR-dempers zijn er maar in 1 smaak. Als je meer herrie wilt moet je uitwijken naar sportuitlaten. Of een GT3 kopen.
Same here, al spaar ik voor een 997 S met open pijpen , ik heb met Gert net een afspraak gemaakt voor 5 februari as. Hopen dat er niet teveel sneeuw ligt tegen die tijd, maar dat komt vast wel goed.